Eczeem

Hallo allemaal,

Mijn jongste zoontje (nu 8,5 maand) heeft best wel last van eczeem. Hij heeft al een paar keer zalfjes e.d. (met hormonen) van de HA daarvoor gekregen, maar zodra ik stop met smeren komt de eczeem weer terug. Nu overweeg ik om naar een homeopaat te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien heeft iemand goeie tips?

Anke

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt dat paardenmelk geweldig werkt bij eczeem en andere huidaandoeningen. Alleen weet ik niet of het voor baby’s geschikt is… :think:

Hallo Anke

Ook hier last van exceem en ook Veron heeft een hormoon creme. Ook als wij stoppen met smeren komt t terug. Vooral nu het wat kouder word.

De warme maanden viel het redelijk mee. Bij de toko kan je ook vaseline kopen speciaal voor de donkere huid. Deze is extra vet omdat donkere mensen over het algemeen een droge huid hebben. Deze werkt bij Veron ook heel goed :thumbup: Misschien is die het proberen nog waard. IS met een blauwe deksel en er staat een kindje op.

Veron heeft lichte hormoon creme en als je t dun smeerd heeft de HA aangegeven dat het niet zo erg is…

Succes in elk geval

Gr loes

levi heeft ook al vanaf 7mnd eczeem.

de hormoon creme die ik van de huisarts kreeg hielp niet dus ben ik doorgestuurd naar de dermatoloog.

uiteindelijk heb ik een zalf gekregen (ecolon) die heel goed helpt en nu nog steeds. 1 a 2 dagen smeren en het is over.

bij de huisarts krijg je alleen de creme en de allerlichtste hormoon creme die er is. je hebt ook nog eens een verschil tussen creme en zalf en ook binnen deze zalven ook weer verschillende catogorieen.

dus de tip die ik je kan geven is een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog.

Ikzelf ben heel huiverig voor hormoonzalfjes, omdat ik er zelf slechte ervaringen mee heb. Ik smeer ze nu al bijna 30 jaar (en ben 31,5) en mijn huid is er danig door beschadigd. Dus mijn mening is: ik zou zeker naar een homeopaat gaan. :thumbup: En hoe eerder je erbij bent, hoe beter ze kunnen behandelen volgens mij. Helaas heeft de homeopaat bij mij toen niet geholpen. Het werd alleen maar erger. Op een gegeven moment zo erg dat ik zelfs opgenomen ben geweest in het ziekenhuis.

Maar ik ken gevallen waarbij de homeopaat met de oplossing kwam, zonder al die hormonentroep.

Daarbij denk ik: baadt het niet, schaadt het niet. Ik zou met mijn zoon ook naar een homeopaat gaan als hij eczeem blijkt te hebben.

Bedacht me ook opeens. Eczeem werkt helaas zo: dan is het er en na een tijdje is het weer (even) weg.

De meeste kindjes groeien er trouwens met de jaren overheen :thumbup:

Overheen groeien kan maar mijn zoon heeft het nog steeds Hormoonzalfjes helpen ook maar voor even, Smeer momenteel cremor hydrocortisoni mijn oudste van 5 en half had al eczeem vanaf 4 maanden en nu inmiddels al 5 en half en nog steeds erg veel last. Hij heeft nu de leeftijd om een allergie test te kunnen doen en kijken of hij misschien ergens allergies voor is. Nu heeft hij ook astma dus dat gaat vaak ook gepaard met eczeem.

Hormoonzalf onderdrukt het ook alleen helaas.

Ik heb al heel mijn leven const. eczeem en heb echt alles geprobeerd wat er maar bestaat !

Het beste is toch zo lang mogelijk te wachten met hormoonzalf smeren probeer eerst wat homeopatische zalven,

misschien dat er iets tussen zit wat een beetje kan verlichten.

Het ligt er ook natuurlijk aan wat voor eczeem je zoontje heeft, is het atopisch eczeem of contact eczeem ? …

Hoop dat er wat uit de allergie test komt dat maakt het al heel wat makkelijker ! Sterkte

Oja en over “het erover heen groeien” dat zeiden ze tegen mij dus ook constant. Ben nu inmiddels 28 en nu eindelijk wordt het wat beter !

Het kan dus wel maar heeft even geduurd :slight_smile:

@Kawa wrote:

Oja en over “het erover heen groeien” dat zeiden ze tegen mij dus ook constant. Ben nu inmiddels 28 en nu eindelijk wordt het wat beter !

Het kan dus wel maar heeft even geduurd :slight_smile:

ik ben er ook niet overheen gegroeid hoor! Maar het gaat wel stukke beter :thumbup:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=48698&start=0

Er is al een tijdje niet geschreven maar misschien heb je wat aan dit topic! :hug:

Victor had ook eczeem toen hij baby was. Eerst vanalles geprobeerd met vette zalfjes enzo maar dat hielp niet. Hormonencreme werkte wel maar dat wilde ik niet. Er zijn best goede ervaringen mee hoor en als je het goed gebruikt kan het ook wel goed gaan. Maar toch wilde ik eerst iets homeopatisch proberen.

Ik ben op zoek gegaan naar een homeopaat die ervaring had met eczeem en met kinderend. gelukkig kon ik de vrouw in kwestie ook nog heel goed.

Ze heeft naar mijn verhaal over Victor geluisterd. Veel vragen gesteld en lekker met Victor geknuffeld. Ze heeft hem drupjes gegeven die ik na 10 dagen ofzo nogmaals moest geven. na 4 weken moest ik weer terug komen.

Victor was echt een schuurpapiertje. Zijn gezichtje was ongeveer een cm dikker en sommige plekjes op zijn lijfje waren opengekrabt.

Binnen een week voelde Victor zachter aan. Zijn gezichtje werd weer normaal. Uiteindelijk ben ik 3 x bij haar geweest en heeft Victor nooit meer eczeem gehad. Wel heeft hij een droog huidje net als ik.

Ik zou een goede homeopaat zeker bezoeken. Maar niet op eigen houtje dingen gaan uitproberen. Ook homeopatische middelen kunnen kwaad als je het niet goed gebruikt.

Veel succes!

mijn meisje heeft ook exceem, echter alleen in haar gezichtje.

IK kreeg het adveis om pro biotica te gebruiken, omdatr exceem vaak gepaard gaat met darmklachten.

verder hebben we homeopatische zalf van vsm, maar als het erger wordt, ga ik met haar naar een natuurgeneeskundige. baad het niet dan schaadt het ook niet!

maar kan je met exceem eigenlijk zwemmen of zal dat erg prikken??

Knipoogje, water is de grootste vijand van eczeem. Omdat het de huid nog verder uitdroogt. Ik weet niet of het pijnlijk is, wél dat het de conditie van de huid (nog verder) aantast. Maar als je na het zwemmen goed wast en insmeert, zal het wel meevallen.

Na véél gelezen op het internet en veel ervaringsverhalen gelezen te hebben, ligt de basis in het zeer consequent onderhouden van de huid. Smeren, smeren, smeren.

Zolang je kindje geen vreselijke jeuk heeft, of grote nattende plekken, zou ik proberen zo min mogelijk hormoonzalf te smeren. En het alternatieve circuit valt altijd te proberen. Homeopatisch heb ik alleen de zalf van vsm geprobeerd, geen bezoek aan homeopaat. Je zou ook eens een osteopaat kunnen proberen.

Verder veel tips en ervaringen in het topic dat Renzosmam al linkte. Zo min mogelijk in bad, enkel badolie gebruiken en smeren, smeren, smeren. Succes!

Ik ben met Lente naar een homeopatische arts geweest omdat zij erge eczeem in haar gezichtje had, ze krabte zichzelf zelfs helemaal open.

van de hormoonzalfjes werd het uiteindelijk alleen maar erger.

vet houden deed ik wel met zalf van balneum :thumbup:

van vaseline werd het ook erger.

Ik kreeg van de homeopaat een soort korreltjes mee en na een week of 2 was de eczeem weg en het is nooit terug gekomen!!! :thumbup:

ik raad het je dus wel aan of ben je ondertussen al geweest?

liefs van rose :-*

Hier nog een baby met exceem (4 1/2 maand oud) , vooral op zijn achterhoofdje en gezichtje , maar ook op zijn buik onrustig. Van de huisarts hormoonzalf en cetomacrogolzalf meegekregen. Het is nu weer rustig(er) , maar volgende week hebben we een afspraak bij een homeopaath. Ik ben erg benieuwt wat ze kan .