Eczeem

Hallo allemaal,

Mijn jongste zoontje (nu 8,5 maand) heeft best wel last van eczeem. Hij heeft al een paar keer zalfjes e.d. (met hormonen) van de HA daarvoor gekregen, maar zodra ik stop met smeren komt de eczeem weer terug. Nu overweeg ik om naar een homeopaat te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien heeft iemand goeie tips?

Anke

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt dat paardenmelk geweldig werkt bij eczeem en andere huidaandoeningen. Alleen weet ik niet of het voor baby’s geschikt is… :think:

Hallo Anke

Ook hier last van exceem en ook Veron heeft een hormoon creme. Ook als wij stoppen met smeren komt t terug. Vooral nu het wat kouder word.

De warme maanden viel het redelijk mee. Bij de toko kan je ook vaseline kopen speciaal voor de donkere huid. Deze is extra vet omdat donkere mensen over het algemeen een droge huid hebben. Deze werkt bij Veron ook heel goed :thumbup: Misschien is die het proberen nog waard. IS met een blauwe deksel en er staat een kindje op.

Veron heeft lichte hormoon creme en als je t dun smeerd heeft de HA aangegeven dat het niet zo erg is…

Succes in elk geval

Gr loes

levi heeft ook al vanaf 7mnd eczeem.

de hormoon creme die ik van de huisarts kreeg hielp niet dus ben ik doorgestuurd naar de dermatoloog.

uiteindelijk heb ik een zalf gekregen (ecolon) die heel goed helpt en nu nog steeds. 1 a 2 dagen smeren en het is over.

bij de huisarts krijg je alleen de creme en de allerlichtste hormoon creme die er is. je hebt ook nog eens een verschil tussen creme en zalf en ook binnen deze zalven ook weer verschillende catogorieen.

dus de tip die ik je kan geven is een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog.