lotte heeft eczeem op haar voorhoofd en in de knieplooien en sinds een paar dagen krabt ze erg veel en ik denk dat ze daardoor ook zo vaak wakker wordt s nachts.
Iemand tips tegen de jeuk???
:-*
Beetje vaseline erop smeren…das vrij neutraal en geurvrij.
uierzalf doet ook wonderen wel de medicinale (oranje pot) desinfecteerd ook en is zeer vet.
als het blijft met vasaline of uierzalf oid zou ik toch eens langs de huisarts gaan.
succes :thumbup:
ik heb net een dikke laag uierzalf gesmeerd en ze is in slaap gevallen, heb wel de gewone pot dus dan maar eens op zoek naar de medicinale (als ze die hier in belgië hebben tenminste?)
de gewonne is wit spul is ook wel goed maar ik hebhet idee dat daar toch ook parfum en zo in zit. de oranje pot is doorzichtig echt vet zeg maar.
ik hoop dat ze die in belgie ook hebben, hier kun je ze kopen bij elke drogist.
ik heb de gewone dan, want is wit.
Vaseline heb ik ook maar ik dacht dat nog meer uitdroogde?
als het maar vet is, maar ik vind vasaline rot spul maar dat is persoonlijk.
ik ga dan nog liever voor lannete.
ik gebruik zelf vasalinecarbomeer(is geen gewonne vasaline) dat is heel vet het smeert ook heel goed, heb ik via de dermatoloog gekregen.
en heel afentoe als hij er echt heel last van heb smeer ik 1a2 dagen met hormoonzalf.
Sanna heeft ook een paar exceemplekjes, op haar kruin, op haar wangetjes en haar rechterbovenbeen. Ik gebruik ook de uierzalf (de oranje) Ik moet zeggen dat dat echt heel goed helpt. Sanna heeft ook haar hoofdje kapot gekrabt en met de uierzalf was het over
Als ze hem in Belgie niet verkopen laat het maar weten dan stuur ik er eentje op.
Oh ik heb er in het begin ook wel eens sudocreme opegsmeerd, niet doen. Dat droogt de huid alleen maar uit.
Groetjes Marleen
Vraagje: Wat smeren jullie op het bolletje??? Waar ze haartjes hebben? Want vaseline lijkt me zo plakken :mrgreen:
Mara heeft ook jeuk, wel schilfers geen plekken. Niet meer altans want van de huisarts heb ik ook hormoonzalf gekregen en alle plekken in de holtes zijn verdwenen.
Mijn meisje heeft nog wel op haar buikje en haar hoofdje dus. Ik gebruik vaseline-lanette creme voor haar lichaam. Maar voor op haar hoofdje weet ik het niet…
Jullie tips?
xx
Ik smeer bij Sanna ook gewoon de uierzalf op haar hoofdje :oops: Ik weet het, het wordt hartstikke vet maar dat is het enige wat tot nu toe goed helpt. Het is op haar bolletje bijna weg. En ze heeft er nu gelukkig ook geen jeuk meer van. (het was zo zielig, ze had zich tot bloeden toe gekrabt)
marleen, dankjewel voor het aanbod!! :-* Ik moet één van de dagen toch naar Nederland dus als ik het hier niet vind dan neem ik het dan wel mee!
Sanne, is het misschien berg op haar hoofd??
Ik heb nu van een vriendin een zalf mogen lenen, lutsine. Speciaal voor atopische huid bij eczeem dus. Zou ook de jeuk stillen. Die dan maar eens proberen, en op de minder erge plekken de uierzalf.
Hoi
Mijn zoontje had ook wat last van eczeem en een hele droge huid.
Bij hem werkt de weleda olie heel goed.
Ik smeer hem er na elke bad en wasbeurt mee in.
Ik heb eerst een zalfje gekregen met hormonen maar zijn eczeem plekjes waren maar zo klein dat ik daar maar mee ben gestopt…
@sanne1986 wrote:
Vraagje: Wat smeren jullie op het bolletje??? Waar ze haartjes hebben? Want vaseline lijkt me zo plakken :mrgreen:
Mara heeft ook jeuk, wel schilfers geen plekken. Niet meer altans want van de huisarts heb ik ook hormoonzalf gekregen en alle plekken in de holtes zijn verdwenen.
Mijn meisje heeft nog wel op haar buikje en haar hoofdje dus. Ik gebruik vaseline-lanette creme voor haar lichaam. Maar voor op haar hoofdje weet ik het niet…
Jullie tips?
xx
Ook die Weleda olie, het wordt er wel vet van maar de plekjes blijven dat natuurlijk ook
weet je wat ook goed helpt om in het badje te doen rooibosthee.
ik deed altijdt 2 zakjes in zijn badje.
He Monique, hoe kom je daar bij, die thee? En hielp dat goed?
ooit eens gelezen, volgensmij hier op het forum lang geleden.
op google valt er veel over te vinden: rooibos en eczeem. je kunt het trouwens ook door de voeding doen.
Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga het meteen opzoeken. (ik geef nog bv dus dat in bad vond ik een hele goede!)
weinig in bad doen en als ze veel krabt handschoentjes aan doen, bijvoorbeeld katoenen sokjes krabt ze in ieder geval niet met e nagels enne dames oppassen met hormooncreme werkt wel maar hoe vaker je het gebruikt hoe sneller het niet meer werkt en de huid wordt dun en het is gewoon troep wat je erop smeert maar werkt wel. Dus bewaar dat voor als het echt heel erg is.