eczeem en zwemles

Vorig jaar zijn we met zwemles gestopt omdat naast een slechte gezondheid mijn zoon (weer) onder de eczeem zat en hij maar 1x per week in bad/douche mocht.

Daarna, na het afschaffen van oatmilk (koeienmelk waren we een half jaar eerder al mee gestopt) ging het super en hij heeft echt meer dan een half jaar geen eczeem gehad.

Nu hadden we net afgesproken dat hij na de herfstvakantie weer met zwemles mag beginnen… Maar nu komt sinds een week de eczeem weer terug (door de verwarming lijkt me), zijn hele huid is ruw en hij zit weer onder de plekjes. We zijn gelijk begonnen met smeren en ook zijn eczeempak weer uit de kast gehaald, en de 1x per week douchen regel is weer ingetreden. :? Het nare is ook dat het verergeren van zijn eczeem altijd samen gaat met een lage weerstand.

Maar hoe moet het nu met zwemles? Hij is inmiddels 7 en wil gewoon graag zijn zwemdiploma’s!

Zijn er andere ouders met kinderen met ernstige eczeem en hoe doen jullie dat?

ik denk even mee een zout water bad inplaats van cloor ??



ik weet niet of dat kan met exeem ?

Er is geen zoutwaterbad in de buurt.

Ik denk dat we het gewoon gaan proberen en vooraf insmeren en nadien goed afdouchen, weer insmeren en eczeempak aan.

Van de kinderarts hebben we vaselinelanettecreme FNA, hydrocortisonzalf en unguentum triamcinoloni, heb ook een schema voor smeren als het weer ernstig is, maar het liefst smeren we met pure bijenwaszalf en dat werkt opzich super (huid blijft lekker vet).

Ik heb met Kian altijd gewoon doorgezwommen met zijn eczeem. Goed invetten idd en hopen dat ze snel hun diploma’s hebben…

Een zout water bad is inderdaad veel beter voor eczeemklantjes.

Verder je zoon heel erg goed insmeren met vette creme voordat hij gaat zwemmen. Mag ik vragen welke creme je gebruikt?