Benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de producten van Weleda en eczeem ?
Mijn dochtertje lijkt niet te reageren op de weer en wind balsem van Weleda. Er zitten echt fijne producten tussen die ik wel zou willen proberen i.p.v altijd die Lanette/vaseline.
Ik heb geen eczeem maar wel een hele gevoelige huid. En ook nog eens droog en veel jeuk. Daarvoor heb ik wel pilletjes maar dat is niet afdoende. De produkten van Weleda gebruik ik. De masageolie smeer ik op de natte huid en dan droog ik me af. Dat werkt goed.
Een ander produkt wat ik veel gebruik is pure kokosvet. ( en op de verwarming word het olie ) Ik koop het bij de tuinen, groene pot. Dat smeer ik elke avond. Dit was een tip van de huisarts. Victor had als baby ook eczeem. En hij werd er wel zachter van.
Zelf heb ik ook tubes koelzalf, vaseline lanette en oogzalf maar dat ligt zo als een laag op je lijf. Met kokosolie/vet heb ik dat niet.
Mijn dochter heeft een heeeel droge huid met soms eczeemachtige plekjes, zij kan de weer en windbalsem en olie ook goed hebben, smeren we nu dagelijks.
Mijn dochtertje heeft ook eczeem en op de beentjes smeer ik vaseline cetamacrogol, maar voor haar gezichtje vind ik dat niet lekker. Daar gaat de Calendula bodycreme van Weleda op (ook geschikt voor gezichtjes) en daarvan krijgt ze heerlijk zachte wangetjes.
Weleda was hier niet geschikt bij het eczeemhuidje van Lars. Maar ieder kind reageert er natuurlijk anders op. Wat hier heel goed werkt is ROC enydrial extra emollient, krijgt Lars een super zacht huidje van. Smeert heerlijk uit (beter dan vaseline cetamacrogol enzo) en ik gebruik het ook mee. 2 in 1 dus :mrgreen: !