ecoline uit een jurk krijgen?

Y.ara heeft ecoline in d`r nieuwe jurk gekregen :twisted: :twisted: :twisted:

Het is helemaal gevlekt en lekker blauw van kleur (jurkje is creme)

E.rik haalde haar uit school en heeft zitten boenen op het jurkje (met vanish, en nog een vlekkenverwijderaar) :wall: Maar niet in de wasmachine gehad.

Ik ha dop het net gelezen om hem in de melk te leggen. Dus dat heb ik nog gedaan en het leek wel wwat minder, maar weggaan zeker niet.

Iemand nog een idee wat ik ermee kan doen? Een ander kleurtje geven zou ik ook nog kunnen proberen.

Oh dat is balen!

Ik haal de tips altijd van omaweetraad. Daar heb ik dit gevonden…

Ecoline

Vlekken van ecoline zijn vaak moeilijk te verwijderen. Om ze te verwijderen moet je direct boenen met water en zeep. Is dat niet afdoende dan kun je ook verdund bleekwater gebruiken. Let wel op de kleurvastheid van het materiaal!

• rita verdonk

Ecoline in kleding krijg je eruit met melk. Leg de vlek of het hele kledingstuk in de melk, na een tijdje is de vlek verdwenen.
  • Marjo

Ecolinevlek natmaken (warm of koud water) en dan met Ossegalstick insmeren, uitboenen, uitspoelen en in de wasmachine bij het normale wasgoed doen.
  • Karin

Met groene zeep krijgt je ecoline er uit. Eerst inlaten weken en daarna uitspoelen met water. Dus niet wassen met wasmiddel.

Succes, hopelijk krijg je het er nog uit!

De laatste drie werken hier niet.

De bleekmiddel durf ik niet zo goed. tere stof namelijk

Zou het zelf ook niet met bleek doen…

Heb dit ook nog gevonden voor je

Ecoline en Inkt

• Afwisselend met alcohol en azijn deppen en daarna wassen.

• Op wol en zijde. Dep de vlek met lauw water en daarna met citroensap,

methylalcohol of met een oplossing van gelijke delen ammonia en witte azijn.

Deze methode kunt u ook toepassen op wit katoen.

• Insmeren met koffieroom en hierna met ‘biologisch’ (bijv. biotex) wasmiddel

wassen.

Zo, en nu ga ik weer lekker in het zonnetje zitten :wink:

en anders het jurkje maar blauw verven als alles niet werkt… zonde is het wel, zeker als het een net nieuw jurkje is :frowning:

Ecoline is rotspul, daarom krijgen de kids op mijn werk een schortje voor als ze daarmee gaan werken. Zou het even tegen de juf zeggen dat je een vlek er nu in hebt. Want dat is zonde!