echt uitgebreide namendatabase

Vandaag is ie online gegaan: http://www.meertens.knaw.nl/nvb/

Super ding, want geen saaie lijst met namen, maar deze site laat precies de verspreiding van alle voornamen in nl zien, hoeveel mensen er met een bepaalde naam in nl wonen, hoeveel mensen die naam als tweede naam hebben, in welke streek een voornaam het meest voorkomt en waar ie percentueel het vaakst gegeven wordt. LEUK!



En nu weet ik eindelijk waar die 7 andere nano’s zich ophouden :mrgreen:

Had m op een ander forum al gezien ja, hij is leuk!

ik vind dit bv wel interessant (en actueel…):



het jaar na de verdwijning van Nathalee schoot de naam Joran gewoon de lucht in :shock: , om daarna in 2008 (na uitzending peter r) tot een dieptepunt te dalen.



Ik hou van dit soort dingen :inlove:

(en zou haast vergeten dat ik op mijn werk zit…)

jippie hij is online!!!

Vind dat ook altijd zo leuk om te zien en ga mijn kids eens even checken hihi.

Van beide kids te weinig informatie om een grafiek te maken. :inlove: unieke namen hebben wij geloof ik :smiley:

Ik had hem idd vanmorgen al gezien.



In 2005 zijn er 12 jongens geboren die Kes heten, dat was tevens het topjaar van die naam zie ik nu.



En Indy hadden wel al in 1999 in gedachten voor een meisje (toen 40 geboren), maar toen ze in 2002 geboren werd dachten 347 anderen ook dat dat de leukste naam voor hun dochter was :evil: :wink:

Wat gek hier geen Merlijn in mijn woonplaats (zou het om geboorteplaats gaan dan?)



Edit ja geboorteplaats dat vind ik dan wel jammer…

Ja, ik had ook al gekeken! Héél erg leuk!

Wat grappig. Mark gaf mij ook al de link vanochtend.



In 2005 zijn er 13 Mateo’s geboren, waaronder de mijne… :inlove:

Leuk man, wel jammer dat het op geboorte plaats gaat, niet op waar er gewoond word.

Bij mij staat de naam Yalissa er alleen tot 2008 :think: Tenminste als ik Yalissa in tik, komt er in de grafiek niet in 2009 een streep. Ze is toch echt in 2009 geboren :lol:

Bij mij komt Desmée er niet eens in voor :think: , zij is toch ook echt van 2009.

Yari en Sharon zijn natuurlijk niet echt hele bijzondere namen.

Wat grappig, Marlot hoor ik vrijwel nooit, maar er wonen er toch 327 in Nederland, waarvan 8 in Nijmegen :smiley:

@mamaartje wrote:

Wat grappig, Marlot hoor ik vrijwel nooit, maar er wonen er toch 327 in Nederland, waarvan 8 in Nijmegen :smiley:




Ik ken er eentje van :mrgreen:

ik heb gister ook even gekeken:



Olivia: 128 x in 2006

195x in 2010

totaal: 1023



tov mijn naam: 1976 561x

2010 0x

totaal 25371 x

Leuk ga straks ook eens kijken :smiley:

Ik houd van dat soort dingen. :slight_smile:



Jammer dat je de verspreiding alleen van 2006 kunt zien…toen was Jinthe er nog niet.

Mijn naam is echt heel zeldzaam…I know :roll:

Gabriëlla



Ohh ik kom ook niet zo vaak voor :lol:



De kids van mij wel :angel:

Y.eline haar naam komt te weinig voor de naam Indy komt wel heel veel voor zag ik :lol: alleen bij ons in de buurt minder dan in het westen…