Onze kleine Jorre heeft qua drinken een matige start gemaakt, zeker de eerste 4 dagen heeft hij matig aan de krappe kant gedronken.
Nu gaat het beter, hij mag 100cc, maar drinkt gemiddeld tussen de 70 a 90cc per keer.
Maar hij is vaak dan te moe om het leeg te drinken, zelfs als hij goed 90cc heeft gedronken komt hij precies a 3uur of soms met 2,5 uur alweer, dit is met name in de avond en nacht :roll:
Zou hij geen genoeg voeding halen uit de fles, want ik vind als hij aan 90cc genoeg heeft of soms die 70cc prima, maar als hij een poepluier heeft of/en na 2u weer komt vraag ik mij af of hij wel ‘gevoed’ is of honger houd?
Wat zou jij doen?
A - mengen met voeding hongerige beebs?
B - nog even aankijken, hij is pas een weekje oud?
C - Toch gewoon wat vaker geven, dan maar minder drinken per keer?
Bedankt voor het lezen en je eventuele advies :-*
B
Als hij namelijk hongerig zou zijn zou hij wel de hele fles leegdrinken.
Daarbij komt dat het heel normaal is dat een pasgeborene ongeveer elke 3 uur komt toch…
Dus ik zou niet gelijk met hongerige babyvoeding aan de slag gaan…
Ik zou ook gaan voor optie B. Hij is nog zo klein, volgens mij is het heel normaal dat ze dan nog een beetje warrig zijn met de voedingen. (maar ik ben geen flessen gewend :oops: ) Succes!! :thumbup:
B. Hongerige babyvoeding zou ik nu zeker niet doen. Dat is voor kindjes die over de maximale hoeveelheid heengaan en nog meer willen. Dat lijkt er bij Jorre niet op. Je zegt zelf dat hij een moeilijke start gehad heeft met drinken. Hij is nog heel jong. Gewoon lekker om die 3 uur ongeveer zijn flesje geven en als hij niet nog vaker komt is er volgens mij niks abnormaals aan de hand. In de avond meer vragen is volgens mij ook niet ongewoon. Clusteren heet dat. Deed Hieke (ook fv vanaf dag 1) ook heel duidelijk. Dan kwam ze soms wel om de 2 uur, om dan later in de nacht/ochtend wat langer door te slapen. Ze was toen wel iets je ouder geloof ik. Met een week zaten wij nog niet op ritme hoor.
B!!!
Allebei de meiden hadden 'avonds en in het begin 's nachts met 2 a 2,5 uur al honger. Kon er de klok bij beide op zetten…17u, 19.30u, 22u enz
:-* :-* Thx meiden!!
Stom, maar kan echt niet meer terughalen hoe dat met Merel was, behalve dat zij gelijk goed dronk :shifty:
Rosa deed pcies hetzelfde. Wij gaven haar gewoon op verzoek Eef. En het is helemaal goed gekomen hoor :mrgreen:
B
En gewoon op verzoek geven.
Valt hij in slaap halverwege de fles.
Dan kan je ook nog zijn luier gaan verschonen halverwege. Kan zijn dat hij daar zo wakker van wordt dat hij daarna de rest wel opdrinkt.
Hoe gaat het nu?
evelien
ik verschoon hier tim ook een keer als hij drijgt te gaat slapen even laten boeren en een schone broek aan en dan is hij weer goed wakker om de rest op te drinken
in het begin dronk hij ook niet alles op maar nu drinkt hij zijn hele fles leeg
ook wel omdat ik een andere fles heb gekocht hij kan hier beter uit drinken
succes groetjes bianca