Hoi hoi,
Onze zoon Kaja is nu 9 weken en 2 dagen oud. Hij sliep door met 6 weken van 00.00 uur tot 07.00 uur en met 8 weken van 00.00 uur tot 08.00 uur.
Bij de fles van 00.00 uur moesten we hem echt wakker maken en dronk hij slecht omdat hij steeds in slaap viel.
In overleg met het consultatiebureau zijn we overgegaan op 4 flessen. Is wel een beetje vroeg, maar het was het te proberen waard.
Hij krijgt dus nu 4 flessen van 200 cc en daarvoor kreeg hij 5 flessen van 150 cc. Hij is 5 kilo zwaar.
Nu gaat dit ontzettend goed! Zijn flestijden zijn: 08.00 uur, 12.30 uur, 17.00 uur en 22.00 uur. Hij ligt dan 's avonds om 22.30 uur weer in bed en slaapt door tot 08.00 uur! Nu moest ik hem vanmorgen gewoon wakker maken om 08.00 uur! :shock:
Is dit wel normaal? Tuurlijk is het heerlijk dat wij onze nachtrust gewoon kunnen pakken nu, maar ik schrok vanmorgen wel hoor toen ik hem om 08.00 uur nog niet had gehoord! :shock:
Hebben anderen hier ook ervaring mee, moet ik mij zorgen maken ofzo of er gewoon van genieten?
Als hij genoeg flesvoeding binnen krijgt.
Lekker van genieten.
Lekker hoor z’n uitslaper.
:-* jentel
Hoi Jaden,
Hier zo’n beetje hetzelfde hoor. Ook Lienke sliep vanaf 6 weken al door vanaf ongeveer 22.00 uur tot 7.00 uur. Sinds vorige week ben ik met haar ook overgegaan op 4 flessen omdat ze dit zelf aangaf. Ze doet het hier ook prima op. Haar flestijden zijn: 7.00/8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00/21.00. Na de laatste fles slaapt ze elke keer tot de volgende morgen 7.00 of 8.00 uur. Ik heb zoiets van, als ze tevreden is en het goed doet en goed groeit vind ik het prima zo en tot nu toe gaat het uitstekend. Is dus net zo’n lekkere langslaper :mrgreen: .
Groetjes Renate
Rick sliep met 5 weken door van 23.00 tot 07.00. Omdat we hem steeds wakker moesten maken voor de laatste voeding hebben we vanaf dat hij 11-12 weken was de laatste fles laten vervallen en slaapt hij van 19.30 tot 7.00…
Volgens mij is het zo dat je naar je kindje moet kijken: is hij goed allert als hij wakker is? Heeft hij voldoende plasluiers? Dan zou ik lekker in mijn handjes wrijven (doen wij hier ook, hier ook een langslaper )
Lekker toch dat hij zolang slaapt dan krijgen jullie jullie nachtrust ook lekker. Zolang hij goed groeit en alles gaat verder goed gewoon zo laten.
Yeline sliep ook al heel vroeg door en met 3 maanden al 12 uur op een nacht, nu nog steeds slaapt ze nog steeds van 22.00 uur tot 10:00 uur.
Bedankt voor jullie reacties! Fijn dat ik er gewoon lekker van kan genieten!
Sluit me bij de rest van de dames aan…lekker genieten dat je zoontje doorslaapt!
Mijn dochtertje sliep met 5 weken al door, laatste voeding 23.00 en ze sliep door tot 7-8 uur maar omdat ze om 23.00 amper wakker te krijgen was hebben we die voeding weg gelaten de andere 4 flessen verhoogd naar 180cc (200cc) en dit gaat prima, ze slaapt goed is vrolijk en groeid goed.
Genieten…is het enige wat ik kan zeggen!!
Mijn nichtje sliep ook al heel snel goed door.
Me 3 maanden sliep ze al van 20.00 tot 08.00 :shock:
Dus inderdaad heerlijk slapen voor jullie :mrgreen:
hoi
fransje is ook echt een uitslaper.
Maar merk wel dat ieder buro weer andere dingen adviseert want ik wilde ook na 4 flessen want dat kan ie al vrij goed maar dat werd me afgeraden pas vanaf 5 maanden mocht hij na 4 flessen en hij weegt al 8 kg dus te licht is ie nie.
Maar fransje krijgt ook zijn laatste fles tussen 10.00 uur en hald 11 en dan slaapt ie tot de volgende dag 10 uur en ik laat hem gewoon zelf komen sóchtend.
Dan heb ik me 2 oudste al klaar en na school en daarna alle tijd voor mijn manneke om samen te genieten van elkaar.
Je moet gewoon je gevoel volgen en als je kind graag slaapt gewoon lekker laten slapen