echt 'afscheid' van de psz?

We gaan Teun aanmelden op een school die verder weg ligt dan onze (enige) dorpsschool. We hebben er lang over nagedacht, maar toegegeven aan ons gevoel.

Om Teun daar niet in een helemaal vreemde omgeving te plaatsen als hij vier is, willen we hem al eerder naar de bijbehorende peuterspeelzaal doen (vanaf mei ongeveer).

Dat betekend dat hij dan weggaat bij de psz waar hij nu zit.

Maar nou twijfel ik een beetje over het ‘afscheid nemen’. Dat doen ze hier altijd heel dramatisch (vind ik) met zo’n zielig lied enzo. Benadruk je het dan niet extra hoe erg het wel niet is dat een kindje weggaat?

wat vinden jullie, wel een uitgebreid afscheid of niet?

ik zou wel afscheid doen maar vragen of het zonder dat liedje kan :think: (ik weet niet hoe het afscheid hier gaat want niemand weet nog dat ze ingeschreven staat op een andere school)

Luna gaat in het begin van het nieuwe jaar hopelijk ook naar d’r nieuwe school/psz omdat ik haar dichterbij op school wil hebben (niet dat de school waar ze nu zit nou zo ver is :lol: :lol: ) maar naar de school waar ze nu zit zie ik haar nooit alleen gaan veelte druk met verkeer hier voor de deur