echofoto uit video halen

Het is geen forum probleem, maar het gaat wel om iets wat ik op het forum wil plaatsen. Hopelijk weet iemand hier hoe ik dit kan oplossen.



Sinds vrijdag hebben we een dvd van de pretecho, ik kan heb afspelen op de PC maar een snapshot maken lukt niet. ik draai XP SP2.

Ik heb het gebprobeerd met Media Player (versie 10) En RealPlayer, in combinatie met Paintshop Pro 5 en Paint, maar niks werkt.



Wat er gebeurt is het volgende: ik doe een capture, ofwel via PSP of via prtscr en plak die in het tekenprogramma. Dan zie je het beeld wel terug, maar zodra je het window versleept, versleept het beeld niet mee! Om het ff met een echt raam te vergelijken, als je het raam in een muur verplaatst, dan blijft de achtergrond (de tuin bijv) op dezelfde plaats en zie je dus een ander stuk. Dit is als ik het beeld heb stilgezet. Als ik het filmpje laat doorlopen, dan beweegt het ook door in Paintshop!

Ik krijg sterk het idee dat de copy functie alleen het ‘doorzichtige deel’ van het window (het glas) kopieert, want als ik opsla krijg ik alleen een zwarte jpg.

Dit geldt ook voor avi files. Alleen een stilstaand beeld kan ik wel kopieren.



En ik wil zo graag mijn echo hier laten zien :cry:



Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen

(Ruud?)



groetjes

Kiddo

Ja hoor moet je de hardware accelerator even uit zetten! :mrgreen:





Dat vind je via configuratiescherm beeldschemr etc. Zie afbeelding ik heb engelse windows maar daar kom je vast wel uit. Hardware accelerator even helemaal links op none zetten capture maken en weer terug zetten!



:thumbup:

erh, waar zit die?

ik ben echt heel dom daarin hoor.

hrm. gevonden. nu crasht Mediaspeler

:frowning:

Start -> Configuratiescherm -> beeldscherm -> instellingen (meest linkse tabje weet de vertaling niet 100% uit mijn hoofd) -> geavanceerd -> probleem oplossen -> hardware versnellen oid…



Succes!

misschien even in de midden zetten beetje spelen met het schuifje!

mediaspeler bleef crashen (stom windows) maar AsusDVD wilde wel. Het is dus gelukt



(helemaal blij) :smiley:

Hier staan een paar foto’s op het showforum



THANKS!!

een blije Kiddo

en gewoon print screen knopje? en dan plakken en knippen in paint?