Laat ik beginnen met dat ik niet weet of de topic hier goed staat, of deze vraag gesteld mag worden en of deze vraag al is voorgekomen (ja, ik heb gezocht, maar niet gevonden). Dus sorry eventueel hiervoor!
Goed, mijn vraag…
Ik ben inmiddels iets meer dan 18 weken zwanger, over 2 weken dan de 20-weken echo. Nu is deze in het ziekenhuis (waar ik al mijn echo’s heb gehad) en ik weet niet of ze willen kijken of wij een jongen of een meisje krijgen. Mocht dit niet zo zijn, dan willen we graag een geslachtsbepalende echo laten maken.
Maar… begin januari willen we ook een 3D/4D echo laten maken.
Nu hebben wij van vrienden het adres van een echobureau in Molenschot gekregen, goed aan te rijden, alleen is zij zelf met zwangerschapsverlof. Kan gebeuren, maar voor ons daar een echo zit er niet in.
Nu dus een ander bureau zoeken… Heb natuurlijk google gebruikt. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Overal bieden ze weer wat anders aan, prijzen liggen daardoor ook wat uit elkaar.
Ik zou dan ook graag persoonlijke ervaringen horen van mensen die op rijafstand van Breda bij een echobureau zijn geweest voor geslachts e/o 3D/4D echo!
(Sorry, heel verhaal, maar werd een beetje gek van alle info!)
Hi.
Bij 20wkn echo wordt er standaard gevraagd of jullie willen weten wat de geslacht is. Dus sowieso hoef je daarvoor niet naar de echobureau te gaan… :mrgreen:
Voor 3/4d echo is het een aanrader voor als je 28wkn zwanger bent. Dat vanwege de kwaliteit van de foto’s. Mijn echobureau plande me niet eerder dan 28wkn in of later… Dan zou het ook weggegooid geld zijn kon ik al merken.
Wat de prijzen zijn? Dat is per regio verschillend. Ik betaalde (Utrecht) 150euro aan 3D echo. Dan kreeg ik een CD vol foto’s mee en DVD met de opname van begin tot eind sessie vanaf wanneer die echo op je buik gericht staat. En 5 fotopapier in zwart witkleur…
Mocht je geinteresseerd zijn in een 3D echo. Onderstaande foto is van mijn dochter bij 28wkn zw…schap! Das een van de mooiste foto.
Heel veel succes met het maken van je keuze’s maar aanrader is het zeker :thumbup:
Als je bij de gyn loopt, zeggen ze als je wilt het geslacht wel hoor, wees daar wel wat duidelijk over, of je het wel of niet wil.
En wil je naar een echo buro, in de buurt heb je Babyview (Berkel-Enschot), tenminste, denk dat dat het dichtste bij is voor jou.
Ben ik met de middelste ook heen geweest.
Babyview in Berkel-Enschot, ben ik ook geweest :thumbup:
Goede service daar! Ze nam echt de tijd,
want die uk van mij wilde niet meewerken!
O jammer,ik dacht molenschot das een hele goede zijn wij ook geweest en hadden echt super duidelijke foto’s
Jammer dat ze zelf met verlof is.
schijnt dat baby vieuw in berkel-enschot ook een goeie is.
Prachtige foto’s :inlove: Kan niet wachten tot we mogen ^^
Loop niet bij de gyn, gewoon bij VK, maar echo’s moeten wel in het ziekenhuis, heb de rest daar ook gehad, dus deze ook. Dan wachten we die eerste geduldig af…
Hoor graag nog meer meningen… Berkel-Enschot is inderdaad goed te doen vanuit hier!
Roosendaal is dan voor jullie ook wel te doen, toch?!
.echografiebureaubabylook.
Ik kan je alleen niets vertellen over 3D/4D, want dat was er 4 jaar geleden volgens mij nog niet!
Wij hebben een 2D gedaan met Dvd erbij en wat losse foto’s en waren daar tevreden over!
BabyLook in Roosendaal.
Mijn ouders wonen in het zuidwesten van Brabant en ik wilde mijn ma ook een keer meenemen bij een echo en toen hebben we daar een 3D echo laten maken.
wij zijn bij baby-image in gorinchem geweest
hele duidelijke echo’s kregen we ook mee
het is ook een hele leuke vrouw die dat doet,echt een gezellig mens
@judith wrote:
wij zijn bij baby-image in gorinchem geweest
Waar zit tie in gorichem?
Ik kom even lekker bijdehand doen hoor dames, maar hebben jullie in de gaten dat al jullie achternamen op de echofoto’s staan?! Mij maakt het niet uit, maar heb nu al vaker gemerkt dat mensen er niet bij stil staan als ze die foto’s plaatsen. Dus voor jezelf meer Verder woon ik niet in de buurt, dus geen tips helaas :shifty:
@Kimmie1976 wrote:
Ik kom even lekker bijdehand doen hoor dames, maar hebben jullie in de gaten dat al jullie achternamen op de echofoto’s staan?! Mij maakt het niet uit, maar heb nu al vaker gemerkt dat mensen er niet bij stil staan als ze die foto’s plaatsen. Dus voor jezelf meer Verder woon ik niet in de buurt, dus geen tips helaas :shifty:
Haha…Nee maar Ik heb er wel bij stil gestaan… Tis ook niet mijn achternaam :mrgreen: En er zijn tig mensen die Smit heten :lol:
Ja voor jou is het idd mss geen prbleem en idd tig mensen die Smit heten Maar sommigen hebben het niet in de gaten gehad en die hebben mss een niet veel voorkomende naam, vandaar Maar nogmaals, het is een goedbedoelde tip :thumbup:
Weet ik Kimmie! :-*
wij komen ook uit breda, de eerste 2 x zijn we bij babyview geweest de derde keer bij Kijk nou ! in helmond
babyview = duur, fabriekswerk, je hoort de volgende klanten al in de wachtkamer terwijl je nog niet eens klaar bent. Wij kregen echt het gevoel een nummer te zijn.
ze zijn heel strikt qua tijd
kijk nou = ook wel duur ,maar goedkoper dan babyview, de man die de echo maakt is ontzettend aardig, neemt de tijd voor je , legt meer uit, de beelden zijn vele malen scherper en duidelijker dan babyview
ik zou willen dat we de eerste 2 x ook naar helmond waren geweest.
echt een aanrader !!!
@inkiepinkie80 wrote:
@judith wrote:wij zijn bij baby-image in gorinchem geweest
Waar zit tie in gorichem?
gorinchem oost,vlabij de mac donalds
het is gewoon in een woonwijk,ze hefet een stukje aangebouwd en dara heeft ze die praktijk :thumbup:
gewoon aan huis dus
die in gorichem heeft ook een accomodatie in rucphen dacht ik.
Ik ben bij babylook Roosendaal geweest, beide babies ook een 3d/4d maar die van mij worden niet geraag gefilmd in de buik geloof
geslachtsbepaling bij babylook voor de 16 weken en in gorichem net voor de 17 weken, beiden hadden het juist :mrgreen:
maar bij een 20wkn echo word er wel gekeken naar het geslacht als ze het kunnen zien (sommigen zijn daar niet zo goed in geloof ik).
succes en veeeel plezier :inlove:
@annette77 wrote:
geslachtsbepaling bij babylook voor de 16 weken en in gorichem net voor de 17 weken, beiden hadden het juist :mrgreen:
Ben speciaal voor een vroege geslachtsbepaling naar Ochten gereden, hier ook niet echt naast de deur, die kon vanaf 15 weken al zien wat het wordt.
Was er verbaasd over maar het klopt allemaal precies!
Hallo,
ik ben ook bij echografiepraktijk Baby Image geweest, door Xandra Korting.
ik ben allebei de keren in gorinchem geweest, op de catharina van renesstraat,is nu Jhr. Mr. A.F. de Savornin Lohmanstraat 78a!
maar ze heeft ook een locatie op molenstraat in zundert.
ik vond haar erg aardig en ze vertelt veel.
alle echo’s zijn prijzig, ik weet ook niet hoe het nu is, maar toen was het 25 euro voor een geslachtsbepaling en 130 euro voor een 3 en 4 dimensionaal echo, met foto’s, dvd en cdrom.
link verwijderd
in ieder geval alvast veel plezier bij je 3d echo, waar deze ook gaat plaatsvinden en een fijne zwangerschap!