vraagje… wij willen graag weten wat het geslacht is van ons kindje… dus ik wilde graag tussen de 12 weken en 20 weken echo een echo plannen waar ze dus ook meteen een geslachtsbepaling doen nu doen ze dan eigenlijk vanaf 17 weken bij dat echocentrum maar ik ga als ik 16 weken ben op vakantie nu zou het evt dus met 15 wek 6 dagen kunnen alleen denken jullie dat ze het dan al kunnen zien? iemand ervaring mee. het heeft geen nut om het na de vakantie te doen want dan kan ik beter wachten tot de 20 weken echo…iemand ervaring? 15 wk 6 dagen
Ik zou het niet doen, het is dan denk ik n og zo moeilijk om te zien… je krijgt iig denk ik minder zekerheid als dat je een geslachtsbepaling bij de 20 weken echo laat doen.
Straks koop je al gericht dingen en blijkt je kindje met 20 weken van het andere geslacht te zijn
dat doen we zoiezo niet gericht al dingen kopen… omdat we nog een uni babykamer hebben… nog meer mensen ervaring rond die periode
bedankt vast voor je mening joy
Bij mijn tweede zwangerschap zei de gyn met 15 weken gezien te hebben dat het een meisje werdt.
Bij 20 weken ego lag ze er niet goed voor. Met 24 weken wisten we voor 99,9% zeker dat we een meisje kregen.
Zou het niet doen: bij mijn vorige zwangerschap hebben we een echo laten maken met een week of 17, en kon ze het niet met zekerheid zeggen ( was pretecho overigens).
Bij deze kon de gyn het al zien, althans, ze had een vermoeden, met week 15 en paar dagen.
Wil je zekerheid, en maakt geen gyn de echo maar een pretecho bureau, zou ik het zeker niet doen voor de datum die ze aangeven… Zou toch balen zijn als ze het mis hebben en je hebt je er al helemaal op ingesteld…
shirley dat denk je nu dat je niet gericht gaat kopen , maar neem maar aan dat als jij weet van welk geslacht jekindje behoort je echt wel dingen koopt dat bij het geslacht hoort
Dit ff off-topic hoor, maar ik weet uit ervaring hoe het in de praktijk werkt :inlove:
Ik zou het ook zeker niet doen! Ik kreeg m’n vroegste 20-weken echo kort na de 18 weken (vreemde zin,maar goed). Lastige met die termijn is dat ze er gewoon niet zeker van kunnen zijn en misschien zelf naastzitten…hoe moeilijk het ook is, wacht eerst de 20 weken echo af. Dan wordt er meteen gekeken of het goed gaat met het kindje…maar mochten ze dan het geslacht niet kunnen zien (kind kan met de benen gesloten blijven liggen) dan kan je alsnog een extra echo aanvragen…
-In het minst gunstigste geval krijg je een vroege echo: zien ze het niet (zeker) op.
-20 weken echo: zien ze het misschien toevallig ook niet.
-Weer een echo…wordt een duur grapje…maar als jij het er voor over hebt…
Met 18 weken kreeg ik het volgende antwoord:
Tja…het LIJKT een jongen…maar eigenlijk geen idee…ik zou het dus niemand aanraden. Niets zo irritant om zulke antwoorden te krijgen…
bedankt jullie hebben mij over de streep gehaald het niet te doen dus ik ben blij mijn vraag aan jullie gesteld te hebben. ben nu echt overtuigd dat de kans te groot is dat je niks ziet en dat ik niet tot de 20 weken kan wachten klinkt nu voor mezelf ook wel als onzin…dus bedankt…ik wacht gewoon geduldig :liar: de 20 weken echo af en hoop dat we het dan kunnen zien