echo met 9 weken?

Ik heb aan het einde van volgende week een echo bij de VK. Ik ben dan bijna 9 weken zwanger (of wat langer, dat weet ik niet precies, daarom krijg ik ook zo vroeg al een echo :wink: ).



Als ik dan inderdaad 9 weken ben, wat kan ik dan ongeveer verwachten? Vorige keer bij ruim 10 weken hadden we een springend, hupsend en zwaaiend beebje in beeld. Hoe ziet het er uit rond 9 weken, wie weet dat?

is zo verschillend, kan ook zijn dat je alleen het hartje ziet kloppen.

Maar als je nou 10 weken blijkt te zijn kan er ook gelijk een nekplooimeting gedaan (als je dat wilt natuurlijk).



Veel plezier!

moet je voor die nekplooimeting niet naar het ZKH? Want dat wil ik wel, denk ik.



Maar er is dus weinig over te zeggen wat je zien zult met 9 weken?

dit was mijn echo met 9 weken

die stompjes aan de zijkant van het lichaampje zijn dus armpjes en beentje…verder konden wij hart activiteit zien en je zag kleine punkie draaien en rond dobberen :inlove: :inlove:

Okee, dus er zit wel al beweging in?

Ben wel benieuwd, de vorige keer had ik een zwevende garnaal verwacht en kreeg ik een babietje. We zaten echt met grote ogen te kijken. Was dus een beetje bang dat het nu andersom zou zijn, dat ik een babietje verwacht en een vormeloos ding ervoor in de plaats krijg.



nou ja, eerst maar eens zien of het überhaupt goed is…

vast wel meid :wink: :pray:



ik heb vrijdag een echo…ben dan 7 weken en 3 dagen…ben benieuwd wat daar al op te zien is… :wall: kan natuurlijk even in het boek kijken van lucas en thomas…goh stom dat ik daar niet aan heb gedacht



:oops: :oops: :oops:

Heb beide zs-en bij ongeveer 9 weken een echo gehad.

Beide keren inwendig omdat er uitwendig eigenlijk niks te zien was.

Inwendig inderdaad vergelijkbaar met Meissie, wel het begin van een beebje zeg maar. Best leuk!

Geniet ervan



gr

muts

Mijn echo was niet zo duidelijk bij 9 weken. Ik weet nog dat ik me daar achteraf nog zorgen over maakte. Op andere echo’s (die ik op sf zag), zag je al een echt ieniemieniemensje, maar bij mij dus alleen maar een vlek… :think: De gyn zei dat het goed was (hartje zagen we ook kloppen), maar heb er toch nog over teruggebeld, ik zei dat ik bang was dat ie een groeiachterstand had, maar de vrouw van de poli zei dat dat nog echt niet kon bij een zwangerschap van 9 weken. Alles was prima en ik hoefde me geen zorgen te maken! (zie voor het eindresultaat mijn avator! :mrgreen: :inlove: )

Ik vertel dit zodat je niet schrikt als je eind van de week ook alleen maar een vlek-achtig iets ziet. Ik hoop dat jouw echo duidelijker is dan de mijne! :wink: Veel plezier!



Heb hem even opgezocht…de echo van toen (9 weken).

8 weken en 3 dagen…



@meissie wrote:

dit was mijn echo met 9 weken




Ja de mijne zag er ook zo uit. Een lijfje met nog stompe armpjes en beetjes.

Inwendig en uitwendig is een groot verschil!

Volle blaas of lege blaas is verschil!

En de ‘‘hoek’’ waarin je de beeb ziet maakt verschil!



Dus er valt weinig over te zeggen… :wink:

Ze kunnen wel het beeld ‘‘opblazen’’ daardoor had ik bij Renzo een prachtige foto met 8 weken :inlove: een sneeuwpopje was hij met stompjes en een lengte van van 8,8 milimeter :inlove:



Celiza met 10 weken gezien echt een minimensje! :inlove:

@Danielle_M wrote:

@meissie wrote:
dit was mijn echo met 9 weken




Ja de mijne zag er ook zo uit. Een lijfje met nog stompe armpjes en beetjes.




En de mijne ook! En een groot hoofd :mrgreen:

Wij vonden Lukas er als een gummibeertje uit zien :oops: … vierkantje stompjes wat zijn armpjes en beentjes zouden worden en druk bewegend.



Ik heb een inwendige echo gehad.

Nou, heb vandaag dus al een echo gehad, met 7 weken. Ik verloor bloed, en mocht langskomen :? . Ik zag een kloppend hartje, verder niks, heel vaag vlekje.

De afspraak voor volgende week staat nog en ik hoop maar dat alles dan goed is :? .

@lena3 wrote:

Nou, heb vandaag dus al een echo gehad, met 7 weken. Ik verloor bloed, en mocht langskomen :? . Ik zag een kloppend hartje, verder niks, heel vaag vlekje.

De afspraak voor volgende week staat nog en ik hoop maar dat alles dan goed is :? .
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:



ik hoop het meis!! :-*

Nou, het bloeden is gestopt geloof ik. Dus als het nou maar gewoon wegblijft, dan was het loos alarm.

Oh Lena, wat ellendig! Dat bloedverlies maakt je zo onzeker :hug:



Ik ga heel hard voor je duimen dat volgende week alles goed is :pray:

:-*

Lena,



Als je bloedverlies hebt, maar er is bij de echo hartactie gezien, is de kans dat het mis gaat heel klein! Als je er geen buikpijn bij hebt, zit het hoogstwaarschijnlijk wel goed met de zwangerschap.



Sterkte met wachten tot volgende week :hug: en hopelijk blijft het bloedverlies weg!