OKe, het is misschien een hele stomme vraag…
Maar kan het kwaad als je die echo kopierd? De echo mevrouw zei namelijk niet in fel licht leggen etc… dus vriendlief maakt de envelop nu het liefste in het donker open. :shock: Ik wil de echo kopieren om aan ouders en schoonouders te geven… maar ja, meneer raakte al in shock bij het idee, hij is bang dat de orginele echo dr aan gaat…
ik heb ze zonder problemen ingescand
de originelen het ik wel bewaard, maar ik het er dus gewone foto`s van afgedrukt om te laten zien en om in te plakken in verschillende albums
Ja dat wil uiteindelijk ook doen, maar we hebben de echo vandaag pas gehad, en willen het vanavond vertellen… dus geen tijd gehad om ze op fotopapier af te laten drukken.
lamineren van de echo schijnt wel problemen te veroorzaken…
@Lala87 wrote:
Ja dat wil uiteindelijk ook doen, maar we hebben de echo vandaag pas gehad, en willen het vanavond vertellen… dus geen tijd gehad om ze op fotopapier af te laten drukken.
dan lekker inscannen en afdrukken op gewoon papier??
Ja, maar de angst van mijn vriend is dat het licht van het scannen de acho vervaagd. (ja echt, hij moet niet veel gekker worden , maar voor hetzelfde geld gebeurd het wel, en dan heb ik het op mn geweten hihi)
gezien het aantal gescande echo`s dat ik hier op kok al voorbij heb zien komen hoef je daar niet bang voor de zijn…
bovendien, als je nu kopieert, en later scant, dan belicht je hem twee keer
je kan ook nog een foto van maken (digitaal) van de scan
Een paar keer kopieren/scannen kan geen kwaad. Een echo kan niet tegen langdurige blootstelling aan licht. Op den duur vervaagt de echo dan ook. Ik scan de echo meteen en ik maak er 1 kopieetje van zodat ik hem altijd goed kan bewaren.
Nou thanx voor de geruststelling… ik ga het snel ff doen want nu issie niet thuis. :mrgreen:
@Lala87 wrote:
Nou thanx voor de geruststelling… ik ga het snel ff doen want nu issie niet thuis. :mrgreen:
succes!!!
veel plezier met het vertellen vanavond
Juist wel inscannen/kopiëren! Het origineel vervaagt namelijk sowieso! (Heb ik me laten vertellen. Pinkie zegt het trouwens ook, zie ik.)
Scannen kan geen kwaad! Ik heb alle echo’s ingescand en opgeslagen als jpeg-bestand. Vervolgens kun je ze als foto laten afdrukken.
Lamineren moet je in elk geval nooit doen, want dan wordt je echo meteen zwart!
@Jippie wrote:
Scannen kan geen kwaad! Ik heb alle echo’s ingescand en opgeslagen als jpeg-bestand. Vervolgens kun je ze als foto laten afdrukken.
Lamineren moet je in elk geval nooit doen, want dan wordt je echo meteen zwart!
Ja en dat laatste had mijn duo collega met alle goede bedoelingen voor mij gedaan met mijn eerste echo…
Kopieren kan echt geen kwaad evenals inscannen.
Veel plezier met vertellen!!!
veel plezier met vertellen!
Die van mijn twee kids hangen respectievelijk al 4 1/2 en 2 jaar in een lijstje op hun kamer. Blijft prima. Je kunt ze wel inscannen en kopiëren, maar niet lamineren/sealen.
heb mijne ook ingescaned, is geod gegaan hoor.
scannen en kopieëren kan wel
sealen kan niet
dus kopietje maken en het kopietje sealen :mrgreen: leuk als placemat :lol:
hoe reageerden ze?
Allemaal heel verrast, alleen mn oma wat minder, mja, mens is 83.
haha super zeg!