Echo foto van geslacht jongen

@Kimmie1976 wrote:

YYm, ik begreep wel dat het geen speciale echo was, maar dacht dat ze wel wat gezegd hadden al :wink: Maar ik vind het dus ook heel erg moeilijk.

Algemeen over vroege echo’s, als ze een jongen zien dan klopt dat vaak ook wel (kan natuurlijk nog altijd een stuk navelstreng zijn maar goed). Maar een vroege echo bij een jongen kan ook op een meisje lijken als het piemeltje nog wat plat ligt enzo en hierdoor wordt het dan aangezien voor een meisje. Wat ik altijd heb begrepen is dat een jongen vaak wel klopt, maar dat als ze zeggen het is een meisje, het dan toch nog een jongen kan zijn :wink:

Vriendin van mij was kraamverzorgster en heeft het tegenovergestelde toch ook 2 of 3x mee gemaakt… dat ze in een gezin kwam voor de partus ass. in een kamer met jongensspullen en dan na de bevalling moesten papa en mama te horen krijgen dat het echt een meisje was.

Hey Tammy, leuk dat je een jongen krijgt :inlove:

Ik heb geen echo-foto van zijn geslachtsdeel omdat wij niet wilde weten wat we zouden krijgen. :wink:

Oh echt MM?!! Dat is dus echt voor het eerst dat ik het andersom hoor :lol: :lol: De vrouw van mijn voormalige werkgever heeft 6 kids en het zijn 3 jongens en 3 meisjes, maar bij 2 van de jongens waren de medici het er ook over eens dat het een meisje zou zijn :lol: :lol: Maar goed, het kan dus ook goed andersom blijkt! Hebben ze dan een stuk navelstreng aangezien voor een piemeltje ofzo :lol: ik kan me anders niet voorstellen dus dat je een meisje voor een knulletje aanziet op een echo :think: Maar gelukkig is het mijn vak niet :thumbup: :wink:

@Kimmie1976 wrote:

Oh echt MM?!! Dat is dus echt voor het eerst dat ik het andersom hoor :lol: :lol: De vrouw van mijn voormalige werkgever heeft 6 kids en het zijn 3 jongens en 3 meisjes, maar bij 2 van de jongens waren de medici het er ook over eens dat het een meisje zou zijn :lol: :lol: Maar goed, het kan dus ook goed andersom blijkt! Hebben ze dan een stuk navelstreng aangezien voor een piemeltje ofzo :lol: ik kan me anders niet voorstellen dus dat je een meisje voor een knulletje aanziet op een echo :think: Maar gelukkig is het mijn vak niet :thumbup: :wink:

Nee ik vraag me dan ook af waar je dan de mist in bent gegaan als echoscopist :lol: Maar ja… bij een 2D echo en dan bijv. alleen 20 weken met 18 weken al… ja dan zou het natuurlijk best kunnen dat je iets mist of verkeerd ziet.

In 1 geval stond de naam van het kereltje al op de muur en hadden ze zelfs geen meidennaam!

Wij weten het deze keer ook wat het is en ja de kamer zal toch wel ‘duidelijk’ voor een jongen/meisje zijn… maaaaaar wel op zo’n manier dat het heel makkelijk aan te passen is voor het andere geslacht als ze er toch naast zaten.

Dan gaan de gordijntjes er af en laten we oma in de kraamweek nog even nieuwe maken, andere aankleedkussenhoes etc etc (oké dat is nu allemaal nog niet klaar :lol: maar dat komt wel in de komende 16 weken natuurlijk).

Dus geen grote naam op de muur oid.

:lol: :lol: :lol: Ik heb dat ook een keer gehoord idd dat mensen de naam al op de muur hadden staan en toen bleek het toch een meisje te zijn :mrgreen: Hier hebben wij voor de jongens de kamers redelijk neutraal gehouden, terwijl wij bij beiden al vanaf 18 weken overduidelijk wisten dat het jongetjes waren hoor :inlove: :lol: Maar eerlijk is eerlijk, mocht er een volgende komen en zou dat een meisje zijn, dan maak ik toch een iets meer tierelantijnerige kamer van (leuk woord voor galgje :lol: ) maar dan moet ik inderdaad ook echt meerdere keren in 3D hebben gezien dat het een meid is!!! De jongens laten zich hier makkelijk herkennen, dus dat geloof ik wel :lol: Ach eerst maar weer eens zwanger blijven :pray: :pray: :pray: :pray:

• Even netjes zo een edit: dan kennen wij niet dezelfde mensen, want ik zit jou klakkeloos na te typen :doh: Maar bij de mensen waar ik het van gehoord/gelezen heb die hadden dus gedacht een meisje te krijgen en hadden dus een echte meidenkamer met naam en al op de muur en ja die kregen dus toch een knul :wink:

zo als ik in mijn vorige post ook al had aangegeven, gebeurt het nog steeds hoor dat jongetjes niet gezien worden op een echo.

Er is nog steeds een grote groep mensen die rond de 20 wkn een echo laten doen en daarna niet meer.

Soms kun je het op een 20 wkn echo niet altijd met 100% zeggen, dat kan idd komen door de ligging van een naverlstreng, ligging van het kind zelf of omdat het geslachtsdeel nog niet helemaal goed ontwikkeld is zeker als de echo eerder wordt gedaan dan 20 wkn.

Tijdens mijn werk op de kraam/verlosafd ben ik zeker 3 keer in een jaar tegen gekomen.

Dat mensen een meisje zouden krijgen en er toch echt een jongen uitkwam.

Oh ja, ik geloof je ook wel hoor :wink: Maar ik heb het persoonlijk nog niet gehoord, alleen andersom vandaar :wink: Maar wat jij zegt klinkt ook heel logisch idd als je alleen maar met 20 weken een echo laat maken in 2D en verder niet. Als het daar dan verkeerd op gezien wordt dan ga je er toch vanuit :wink: Daarom zijn wij niet voor 1 echo te vangen :stuck_out_tongue: :lol: :lol:

Ik zou zelf ook nooit vertrouwen hoor op 1 echo mbt het geslacht, daarvoor heb ik het iets te vaak verkeerd zien gaan :lol:

Ik vond het wel erg sneu altijd hoor, als mensen toch iets anders kregen dan ze verteld was…

Je moet in ene helemaal omschakelen, 1 gezin was echt diep teleurgesteld dat hun zoon een meid bleek te zijn, maar daar speelde de cultuur ook wel een rol in.

Wij hebben daarom bij de 1e ook nog een extra echo laten doen ik wilde het wel echt zeker weten… :slight_smile:

Bij ons was echt met beide jongens al met 18 weken overduidelijk wat het geslacht was :lol: Maar hebben evengoed meerdere (pret)echo’s laten doen. Bij Joon kreeg ik sowieso elke 3 weken een echo, dus vanaf 18 weken ook steeds even kunnen kijken of het nog steeds een jochie was :mrgreen: Maar zodra daar de echo op mijn buik kwam zag je meneer wijdbeens alweer hoor, dat was gewoon genant :lol: die wilde zo graag laten zien dat ie een jongen was :inlove: :lol:

mmmm misschien toch nog een extra echo laten doen hier als ik het zo allemaal lees :lol:

Met 18+4 de 20 weken echo gehad… in 2D dus.

Ach ik zou er geloof ik de humor wel van in kunnen zien als het toch niet zo is als wat we nu denken dat het is… en mijn moeder… tja dan moet ze dus even achter de naaimachine voor andere gordijntjes :mrgreen: Doet ze dan vast met liefde voor haar kleinkind toch?!

Denk dat ik wel even zoiets zou hebben van ‘mmmm weten jullie dat echt 100% zeker??! kijk nog eens goed’ maar het zal vast snel goed zijn. Tis hoe dan ook ons prutjse :inlove:

(nou scheelt het denk ik dat wij niet compleet los gaan op de babykamer in kleur van het geslacht, ik me niet suf shop, we toch ook nog een nieuw neutraal pakje als eerste pakje hebben gekocht naast het toch wel op kleur gekochte pakje wat in principe eerste pakje is/wordt en die beide pakjes klaar zullen liggen voor na de geboorte/mee naar het zhuis… en wat ‘verkeerd’ is… dat raak ik vast wel weer kwijt in mijn omgeving :lol: )