Echo 6 weken

Ha meiden,

Ik ben 5 weken zwanger nu, en -lang verhaal- ben onder behandeling bij de gynaecoloog. Hij wil me volgende week vrijdag (6w3dg) al zien voor een echo. Is er dan iets te zien?? Of stel ik nou een hele domme vraag? :shifty:

@Moon84 wrote:

Ha meiden,

Ik ben 5 weken zwanger nu, en -lang verhaal- ben onder behandeling bij de gynaecoloog. Hij wil me volgende week vrijdag (6w3dg) al zien voor een echo. Is er dan iets te zien?? Of stel ik nou een hele domme vraag? :shifty:

ten eerste gefeliciteerd!!! meid.

het kan zijn dat er wel iets te zien is, maar dat weet ik niet cker 6 weken is wel erg vroeg, maar als je al een echo krijgt dan word het een inwendige echo, uitwendig is het dan niet te zien.

van harte gefelicuteerd meid…dit was bij ons de echo, ik was 7 weken en 3 dagen maar volgens de meting was ik 6 weken en 3 dagen

Als je geluk hebt, klopt het hartje.

Maar geen paniek als dit niet het geval is, het kan dan nog gewoon te vroeg zijn.

Bedankt meiden voor de snelle reacties!

En Kimmetje, bedankt voor je echo, het is me helemaal duidelijk nu :-*

Ik had vorige week vrijdag een echo met 6 weken en 6 dagen en ik zag een boontje met een hartje. Kreeg wel een inwendige echo maar die was mede om een vleesboom te bekijken.

bij ons was er idd ook wel een kloppend hartje te zien :inlove:

Ze zeiden aan de telefoon inderdaad al dat het een inwendige echo zou worden, ben benieuwd :inlove:

deze echo is ook van 6 weken en 3 dagen :inlove:

Mooi hoor Pegje :inlove: :inlove:

:inlove: ik ben ook trots hoor :inlove: hihih deze echo’s zijn van 17 weken :inlove: en 24 sept krijg ik een mooie 4d echo :inlove: ik verheug me er al op :inlove:

Ben weer helemaal gerustgesteld als ik dat zo zie.

Leuk joh, een 4d echo!!

bij mij klopte het hartje al op 6w 1d maar dat is blijkbaar het vroegste wat mijn gyn al meegemaakt had. Het vruchtzakje is wel altijd al goed te zien dan, maar je moet je geen zorgen maken als het hartje nog niet zou kloppen. Daar moet je geluk mee hebben!

Ik kreeg een inwendige echo met 6w 4d, en ik zag een prachtig koffieboontje, mét een kloppend hartje :inlove:. Echt prachtig, ik hoop dat je dat ook zal kunnen zien!

Dit is mijn echo met 6 w en 5 d, keurig kloppend hartje, prachtig hoor

Maar laat je niet gek maken als ze uitwendig niets kunnen zien, de meeste echo’s gaan rond die termijn inwendig (stelt niets voor hoor)…

En ook de termijn, ze kunnen inwendig maar vanuit 1 hoek kijken (nogal wiedes) en daarom niet altijd perfect de beeb opmeten…

Veel plezier en laat even weten hoe het was…

XLuna

(O ja, het langwerpige boontje is de beeb, toen 0,9 mm lang en het ronde het dooierzakje…! Haha, ze moesten het mij er wel bij vertellen hoor, ik keek alleen maar of ik iets zag kloppen… :pray: )

Hoi Moon,

Allereerst gefeliciteerd.

Ik kreeg mijn vorige zwangerschap ook een inwendige echo met 6w1d.

Volgens de meting was het beebje 6w4d.

Idd was er een mooi boontje te zien, en de gyn liet heel even het hartje horen.

Ik zal er ook een foto bij doen.

Veel succes.

Kus Moon

Dank jullie wel meiden!

Ben vandaag geweest. Dacht 6 w 3 dagen te zijn, maar ben 5 w 1dag.

Alleen nog maar een vruchtzakje te zien dus. Bah, naar gevoel aan over gehouden. Mag volgende week vrijdag (6w1dag dus) terugkomen.

Vond dat ze nogal rap gemeten heeft hoe groot het zakje is, met de follikelmetingen deden ze dit veel nauwkeuriger had ik het idee.

Het werd niet gezegd, maar het kan dus 2 kanten op, of ik ben wel 6 weken en het is met 5w gestopt met groeien, of ik ben gewoon 5w en er is niks aan de hand…

Lange week voor de boeg!

Wat spannend…!

Ik duim voor je!

Maar, het kan best gewoon helemaal goed zitten! Mijn ervaring leert dat dat hele meetgebeuren errug nauw luistert…

Sterkte iig enne, stress is zeker niet goed voor je kindje :wink:

liefs,

Luna

Ik probeer ervan uit te gaan dat het goed zit. Voor 5 weken is een echo wel vroeg, en wat we daar zagen was goed. Nu maar kijken of het groeit.

Weet wel dat ik de volgende keer wacht tot in ieder geval 6/7 weken met een echo!

zoals ik ook al eerde rvremelde was dat ik 7 weken was en de echo gaf aan dat ik een week minder ver was, bij de 1w weken echo klopte het weer helemaal, dus geen zorgen maken

soms is het net dat ene puntje van de muis op het scherm (bij de echo) niet die ene week verschil :wink: