eau de toilette of parfum..

Ik wil zo graag een luchtje cadeau met kerst…

heb al aangegeven aqua di gioia… de vrouwen versie van aqua di gio…

Maar wat zijn jullie favorieten en waarom… is het een zwaar zoetig luchtje, veel musk of hout of juist heel licht…

Ik heb een heel neutrale huid, ruik niet echt sterk van mezelf (ja, na 2 dagen en dan niet wassen wel natuurlijk :mrgreen: ) en kan dus veel hebben, alleen mijn hoofd word nogal zwaar van heel zoetige luchtjes.

Bloemengeuren willen nog wel en geuren met een beetje musk ook.

Maar dan houd het op.

Ben echter wel benieuwd wat jou favo geur is en doe je die dan ook dagelijks op?

mijn all time favorite is deep red van hugo boss, niet heel licht maar ook niet mega zwaar. Gewoon lekker dus! :inlove:

daar heb ik wel bodylotion van… :thumbup: heerlijk…

dat doe ik vaak met iets stevigere geurtjes, geen eau maar bodylotion… blijft ie iets subtieler hangen gedurende de dag… :thumbup:

@Cell wrote:

daar heb ik wel bodylotion van… :thumbup: heerlijk…

dat doe ik vaak met iets stevigere geurtjes, geen eau maar bodylotion… blijft ie iets subtieler hangen gedurende de dag… :thumbup:

deed ik ook altijd maar ik reageer tegenwoordig op bijna alle bodylotions of smeerseltjes allergisch

Mijn favoriet, al jaaaaaaaaaren:

Flowers by K.enzo !!!

heerlijk geurtje…

Gebruik hem niet dagelijks…maar bij speciale gelegenheden…

liefs

Gerda

Ik wissel nog al eens met geurtjes. Momenteel heb ik Girl van Tommy Hilfiger en Femme van Hugo Boss. allebei geen zware geuren, daar heb ik niet zoveel mee. Girl vind ik in het begin iets te frissig, maar als je hem even draagt, istie heerlijk!

En ik gebruik iedere dag een geurtje, dat hoort er voor mij echt bij.

Moet echt van mezelf regelmatig wisselen. Anders ruik ik het zelf niet meer en ga ik net als mijn moeder die niets ruikt teveel opdoen.

Mijn alltime favo is Angel van Mugler. Echt helemaal top en ruik je echt de hele avond als je een bruiloft oid hebt! Wel zwaar maar niet te zoet.

En je hebt er ook een lichtere versie van.

Verder kan ik zeker niet alles hebben aan geurtjes. Te zoet en ik word beroerd. Fris wil ik alleen in de zomer, met bv citrus en daarbij vind ik de Orange van Hugo Boss echt zooooo lekker. Ook blijft Jill Sander Sun favo en Truth van Calvin Klein (oooh pasgemaaid gras :drool: ). Heb nu een geurtje van de Yves Rocher geprobeert en die bevalt me ook wel (Amber dus veel hout etc).

Misschien is zo’n box met proefjes iets voor je? Dan heb je geloof iets van 8 of 9 grotere merken geuren en een bon waarmee je daarna 1 van die geuren kunt halen zonder bijbetalen. Zo kom je soms nog eens iets nieuws tegen en kun je het een weekje testen op je vel.

Ik heb momenteel:

pleasures van Esthe Lauder (geloof dat je het zo schrijft), eau de parfum… het is een waterluchtje, maar wel een parfum, dus iets zwaarder

Laura van Laura Biagotti (zonder dat luchtje in mijn badkamerkast wordt ik depressief hihi… dat is echt al 15 jaar ‘mijn luchtje’)

Juicy coutoure (ook hier schrijf ik het verkeerd) parfum, zwaarder en zoeter, maar ik vind hem wel lekker in de winter.

Be Delicious van DKNY, de groene variant, eau de toilette, licht, zoet, maar niet te zoet.

En ik vind 1881 van cerutti ook erg lekker. Die ruikt wat poederig.

En wat is dat een leuk idee, zo’n proefjes-kado! Dan geef je iemand iets leuks, maar kunnen ze de geur zelf kiezen. Erg leuk idee zeg!!

@Rhiannon wrote:

Mijn alltime favo is Angel van Mugler.

Hier ook, heerlijk geurtje!!!

Ook Eternity van CK is lekker!

Boss Orange en Be Delicious van DKNY (de groene) zijn hier favoriet! Verder vind ik Boss Women ook erg lekker.

Geen van allen zware luchtjes.

Een aantal favorieten…

Miracle van Lancome

Wish van Chopard

Oriental Flower van Kenzo

White Diamonds van Elisabeth Taylor (weet niet of die nog te krijgen is)

Overigens laatst een monstertje Loud van Tommy Hilfiger… ook errug lekker…

Ultraviolet van Paco Rabanne elke dag! Mijn zus had laatat een nieuwe… Cloe (?) vond ik ook erg lekker!

zo’n doos is ook een idee zeg, verkrijgbaar bij douglas ofzo?

Ik heb hier tot op heden in gebruik, of gebruikt…

Hugo Boss, deep red

J’adore van Dior (erg lekker ook)

Bruno Banani woman, goedkoop, maar ook heel fijn

Lady Million, van paco Rabanne, die heb ik nu staan, erggg lekker

Maar wil dus ook wel graag aqua di gioia

of es wat anders proberen, al vind ik het best moeilijk. Zo kreeg ik een keer Roma van iemand en die vind ik dus vies, of Dune van Dior… niks an.

Mexx geurtjes vind ik ook wel fijn, net als Adidas… dat is meer voor dagelijks…

heb net gekeken naar angel van Thierry Mugler… maar die word omschreven als orientaals en dat associeer ik wel met een zwaardere geur… ben ik niet zo van want dan krijg ik koppijn…

fris, bloemig, fruitig en in uiterst een beetje houtig… maar zoet of orientaals is meestal to much :shifty:

Ugh, van Roma heb ik ook eens een tester gehad, dude, daar krijg je hoofdpijn van zeg. Heavy shit.

Ik geloof dat ik van dezelfde luchtjes houd als jij: tikkie klassiek, maar wel fris. Momenteel heb ik Wood van Dsquared2. Ondanks de naam issie niet super “houterig”. Lekker “rustig” geurtje. Verder val ik vaak terug op de oude vertrouwde Noa van Cacharel.

En laatst probeerde ik een nieuwe van Chloe, was een beetje poederachtige lucht. Best lekker, maar hoe heette die nou ook alweer…

@Cell wrote:

heb net gekeken naar angel van Thierry Mugler… maar die word omschreven als orientaals en dat associeer ik wel met een zwaardere geur… ben ik niet zo van want dan krijg ik koppijn…

Niet alleen krijg ik hoofdpijn van Angel, ik word er ook nog eens strontmisselijk van.. da's écht niet mijn geurtje, geloof ik. Waarom mensen daar geld aan uitgeven is beyond me. :angel:

Diamonds van Armani heb ik op het moment, een tikje zoet maar heel subtiel, vind 'm erg fijn! :)

Ik draag meestal die van jean paul gaultier, maar goed, dat is wel een wat zwaardere geur.

De zomer parfeums van JP zijn meestal iets subtieler.

Ik heb nu Alien (Thierry Mugler) en Coco (Chanel) staan. Coco Mademoiselle is ook heerlijk, lekker licht. De geur van Lancaster vind ik ook heerlijk, maar is zwaarder.

cell zit even te denken hoe die heten

cool water, mexx en :think: zit in een blauw doosje… moet dadelijk even kijken hoe het heet…

oja schiet het met te binnen D&G light blue

Nou… ben geslaagd hoor… (ja, ik moest mijn eigen kerstcadeau gaan halen :mrgreen: ) het zijn er 2 geworden in het kader van " doe es gek"

Pure van DKNY en een totaal ander, maar superlekker luchtje van Hermes… Voyage… ik stond wel even zo :eh: toen ze vertelde dat het een unisex luchtje is, zowel voor mannen als vrouwen… maar hij is wel zo lekker dat ik helemaal verrast was en hem toch heb gekocht…

Mijn pakketjes liggen al onder de kerstboom :dance: