Earth Hour 26 maart. Wie doet er mee?

Ik heb me zojuist opgegeven!



Op 26 maart doen miljoenen mensen en organisaties het licht uit tijdens Earth Hour, een wereldwijde actie van het Wereld Natuur Fonds. Daarmee geven we samen het signaal af dat we de aarde willen doorgeven. Zodat de generaties na ons ook kunnen leven en genieten van alles wat de aarde ons te bieden heeft.



Dus: op 26 maart om 20:30 een uur het licht uit voor de aarde!

ehh wij hebben dan een feestje dus denk niet dat het gaat lukken.

verder wel een top actie :wink:

Wij doen wel mee. Zijn namelijk niet thuis, dus ook geen lampen of iets dergelijks aan :wink: :stuck_out_tongue:

Ik denk niet dat ik mee ga doen.



Ik ga liever dagelijks bewust met energie en milieu om etc zodat mijn kinderen er later echt wat aan hebben…

@cees77 wrote:

Wij doen wel mee. Zijn namelijk niet thuis, dus ook geen lampen of iets dergelijks aan :wink: :stuck_out_tongue:




:lol: hmm goed idee :mrgreen:



Wij gaan gezellig met kaarsjes aan zitten…

@T@nj@ wrote:

@cees77 wrote:
Wij doen wel mee. Zijn namelijk niet thuis, dus ook geen lampen of iets dergelijks aan :wink: :stuck_out_tongue:




:lol: hmm goed idee :mrgreen:



Wij gaan gezellig met kaarsjes aan zitten…




Romantisch :inlove:

Euhm… nee wij doen niet mee.

Ik zie me al zitten een uur in de donker of met kaarsjes.

nou hier doe ik dus ook niet aan mee en waarom omdat ik vind dat je in het algemeen zuinig moet zijn met energie water licht gas enz enz en niet 1 uurtje in een mensenleven ik vind het dus onzin eigenlijk

Wij zijn er ook niet, dus we besparen energie.

IK vrees van niet. Zal als ik het niet vergeet wel proberen zoveel mogelijk uit te doen,maar zoals voorgaande keren stond ik er op het moment zelf gewoon niet bij stil.

nope moet werken en dat gaat niet zonder licht…

@mamaatjevan4 wrote:

nou hier doe ik dus ook niet aan mee en waarom omdat ik vind dat je in het algemeen zuinig moet zijn met energie water licht gas enz enz en niet 1 uurtje in een mensenleven ik vind het dus onzin eigenlijk




Zo denk ik ook,

heb al overal spaarlampen ect.

Zie het nut van 1 uurtje niet zo erg in :oops:

@mamaatjevan4 wrote:

nou hier doe ik dus ook niet aan mee en waarom omdat ik vind dat je in het algemeen zuinig moet zijn met energie water licht gas enz enz en niet 1 uurtje in een mensenleven ik vind het dus onzin eigenlijk




Tja je kan het op die manier bekijken en tuur ijk heb je gelijk dat je dagelijks ook zuinig moet zijn. :thumbup:



Maar als veel mensen het doen scheelt het ook veel aan energie.en het gaat om bewustwording van energie.



Wij doen ook mee. Merendeels omdat wij 6 jaar bij elkaar zijn en lekker gaan eten thuis. Dus heerlijk kaarsjes aan overal :inlove: :kaars:

en over 9 mnd een babyboom :inlove:

@marijke79 wrote:

en over 9 mnd een babyboom :inlove:






Moet seks altijd in het donker gebeuren dan? :stuck_out_tongue:

Vind dat echt onzin, dat er dan een babyboom zal zijn over 9 maanden.

@Rooike wrote:

@marijke79 wrote:
en over 9 mnd een babyboom :inlove:






Moet seks altijd in het donker gebeuren dan? :stuck_out_tongue:

Vind dat echt onzin, dat er dan een babyboom zal zijn over 9 maanden.




Dat vind ik ook onzin. Lees het zo vaak, als er stroomstoring ofzo is. Alsof iedereen meteen hup het bed in duikt met elkaar. :?



ontopic: Wij doen niet mee, wij staan dagelijks al stil bij het milieu.

als ineens heel veel mensen een uur geen stroom gebruiken, dan zou je denken dat je bespaart. Echter voor dat ene uurtje kunnen ze de centrales niet afsluiten, en de machines niet uitzetten.



De electriciteitscentrales lopen dus gewoon door, en de opgewekte electriciteit kan nauwelijks opgeslagen worden.



Het levert dus niets op, sterker nog al die kaarsjes levert weer CO2 en roet op in het milieu…



Ik doe dus niet mee.

Ja, wij doen wel mee.



Voornamelijk omdat onze kinderen toch graag een lichtje aan hebben als ze gaan slapen (doen wij wel weer uit, maar toch).

En ik slaap tegenwoordig ook met een lampje aan, want anders moet ik de nachtvoedingen in het donker doen… en mijn slaapkamer is nogal uhhh groot :oops:



En bovendien… kan ik mijn man dan eens overhalen om 's avonds wat vaker kaarsjes aan te doen :wink:

Ook wij staan dagelijks stil bij het milieu: spaarlampen, douche-coach, afval scheiden, led verlichting als nachtlampje etc.



Natúúrlijk heeft een uurtje zonder licht aan geen effect op de lange termijn.



Het gaat om het idee erachter, het signaal dat je afgeeft! Dat je je bewust bent van het feit dat je eigenlijk best afhankelijk bent/ veel gebruik maakt van stroom (dat merk je ook als de stroom ineens uitvalt).



Enneh als dat ervoor zorgt dat er over 9 maanden baby komt, dan doe ik zéker mee :mrgreen:

Ik zie het nut er zeker wel van in.

Het is een aktie die om bewustwording vraagt.



Als een soort van stille tocht tegen het geweld wat wij de aarde elke dag weer aandoen.

Een statement maken, zodat mensen die er nog niet zo erg mee bezig zijn wakker worden geschud.



En wie weet levert het niet veel “nieuwe” meer bewuste mensen op. Maar alle beetjes helpen.



ik doe dus mee :slight_smile: