Eén of twee borsten per keer

Ik liet Zita tot nu toe altijd maar uit een borst drinken. Ze zat dan ook echt vol en wilde niet meer ‘happen’. Ook liep de melk er af en toe gewoon weer uit (Ze is te vroeg geboren, dus het maagje was nog erg klein) Nu heb ik een harde plek in mijn linker borst en aangezien ik niet op een borstontsteking zit te wachten heb ik vanmorgen ook de tweede borst aangeboden (anders zit er 6 tot 8 uur tussen van voeding tot voeding uit die borst, nu maar 3 tot 4). En wonder boven wonder: ze hapte en dronk nog lekker ruim 5 min uit de tweede borst.



Wat is ‘beter’ en wat zijn de voordelen van een of twee borsten. (Ik laat haar de eerste borst wel goed leeg drinken)



LIefs Pinot

Haai Pinot,



Twee borsten geven per voeding is inderdaad beter om ontstekingen te voorkomen. Het stimuleert tevens de productie en de tweede borst is een goed toetje. Bij de volgende voeding wel met de laatste borst beginnen. Voor meer info kun je ook terecht op http://www.borstvoeding.com en http://www.borstvoeding. nl, goede sites om informatie te krijgen over borstvoeding.



Ik geef nu 8 maanden borstvoeding en nog steeds twee borsten, ook met het kolven doe ik om en om en begin met de laatst gegeven borst.



Succes en geniet ervan!



Baai

Karin

Hoi,

Ik geef al vanaf de 2e week (dat de kraam weg is :mrgreen: ) 1 borst per keer en nu bijna 9 maanden later nog steeds…

Veron heeft er genoeg aan en wil geen tweede borst… Wel tijdens de regeldagen, dus met de productie kwam het daarom wel goed…



Ik heb op de cursus geleerd dat je minimaal 1x per dag je borsten leeg moet laten drinken om borstonstekingen te voorkomen…



Je weet zelf het beste wat je moet doen, denk ik… Als je beeb wel de 2e borst wil dan zou ik die ook gewoon aanbieden… En dan inderdaad de laatste borst weer als eerst aanbieden…



Succes



gr patricia

@babylover wrote:

Hoi,

Ik geef al vanaf de 2e week (dat de kraam weg is :mrgreen: ) 1 borst per keer en nu bijna 9 maanden later nog steeds…

Veron heeft er genoeg aan en wil geen tweede borst… Wel tijdens de regeldagen, dus met de productie kwam het daarom wel goed…



Ik heb op de cursus geleerd dat je minimaal 1x per dag je borsten leeg moet laten drinken om borstonstekingen te voorkomen…



Je weet zelf het beste wat je moet doen, denk ik… Als je beeb wel de 2e borst wil dan zou ik die ook gewoon aanbieden… En dan inderdaad de laatste borst weer als eerst aanbieden…



Succes



gr patricia




Hier precies hetzelfde… maar idd als ie de 2de borst wil, waarom niet Die van mij wilde nl ook geen 2de borst meer… met 1 per keer is altijd goed gegaan…