e-reader vraagje

Ik ben op het moment aan het uitzoeken watvoor e-reader ik zou willen. Heb waarschijnlijk wel een reader gevonden die me fijn lijkt, maar deze reader heeft geen knopjes… Alles gaat dus met een pennetje en daar gaat mijn vraag ook over…



Is het irritant om steeds met dat pennetje van bladzijde te veranderen? Er zijn ook readers die knopjes hebben om naar de volgende bladzijde te gaan. Is dat echt fijner of maakt het in praktijk niet zo veel uit?

Welke is dan met een pennetje? Ik heb er zelf eentje met een pennetje, maar die heeft ook knopjes om de bladzijde om te slaan.

IK heb vorige week een kobo glo gekocht, deze heeft ook geen knoppen (behalve dan aan en uit en een voor de backlight die er in zit (ERG FIJN!!!)



Een pennetje gebruik ik niet hoor, je gebruikt gewoon je vinger om om te slaan, super fijn en super handig.

Ik wilde er niet aan in eerste instantie, maar omdat mijn handen niet zo goed meer zijn is boeken vasthouden lastig.

Dus toch maar gedaan, ik heb al 3 boeken uit in een week, zo fanatiek ben ik weer met lezen, ik vind het helemaal super, ook zonder knopjes!

Werkt die ook gewoon met je vingers! Dan is dat wel handig ja. Die had ik ook op het oog, had begrepen dat je die met een pennetje bestuurde! Is me dus niet helemaal duidelijk uitgelegd.



Vind je hem handig/fijn in gebruik?

Ja gewoon met de vinger hoor.



Ik vind het een super ding, erg duidelijk en simpel in gebruik (ik ben behoorlijk a technisch maar had het in een avondje wel aardig door)



Je kan je boeken rubriceren in eigen boekenkasten (handig met terug vinden), hebt ingebouwd woordenboek en wifi voor het verbinden en boeken kopen.

Erg mooi is ook dat kobo regelmatig gratis boeken aanbied die je via wifi er in 2 minuten op zet, ook nederlandstalige boeken.



Het backlight werkt erg fijn, veel prettiger dan een los lampje.



Lettergrote, lettertype en regelafstand kan je aanpassen aan je eigen wensen.

Echt helemaal super wat mij betreft, ik lees er nu een week intensief op en de batterij is nu ongeveer 25 % leeg, dus dat bevalt ook prima.



Als je nog vragen hebt gil je maar![/code]

http://www.youtube.com/watch?v=ekMFlUKYibc



Hier zie je dat het met de vinger gaat :wink:

Ik heb een die met knopjes werkt, maar ook met een pennetje of je vingers.

Voor het omslaan van de bladzijden vind ik nou juist de knopjes prettiger. Het gaat bij mij nog wel eens mis namelijk en dan weet ik niet meer waar ik ben hahaha (hoezo blond…)

Het is een sony met een hoesje erbij incl. leeslampje, ideaal!

Ik heb de Kobo gehad. Ik vond hem erg fijn. Inderdaad, gewoon omslaan met je anderen op het scherm. Helaas ging die van mij kapot en kon hij niet gemaakt worden. Ik zat nog in de garantie tijd, dus kreeg geld terug. Toen heb ik toch gekozen om een andere reader, nl. de Sony te kopen. De reden hiervoor is dat je de Sony zowel met het touchscreen kan bedienen als met knopjes. Met de touchscreen functie heb je altijd 2 handen nodig (1 om de reader vast te houden en 1 om om te slaan) in sommige liggende houdingen vond ik dat minder prettig (niet erg ofzo hoor, maar gewoon, ietsje onhandig) dus toen ik opnieuw de keuze had, toch een andere gekozen. De Sony ben ik erg tevreden over. Ik vind dat de touchscreen functie iets soepeler werkt en de knopjes werken ook prima.

De kobo glo is nu toch pas uit dacht ik? Heb je die al gehad of had je de touch?



Heeft die sony ook een lampje in de reader zelf? Want dat wil ik er in ieder geval wel in hebben.

De glo is nieuw uit inderdaad, en is tot op heden de enige met verlichting erin

Denk er wel aan dat de Sony een heel eigen programma heeft om boeken op de e-reader te zetten.

Tenzij je wel een beetje handig bent met computers, is dit programma niet te omzeilen en het is ook nog best ingewikkeld in gebruik.

Het is één van de redenen dat ik een BeBook heb. Ik had een Sony mp3 speler maar ik kreeg er nauwelijks muziek op :evil:

Mijn schoonouders hebben een Sony e-reader maar krijgen er zelf geen enkel boek op of af, dat moet mijn man voor ze doen.



Als je ook veel 's avonds leest, is een simpele tablet ook een optie. E-reader zijn er inderdaad weinig met lampje, juist omdat het zoveel lekkerder leest zónder lampje. Je ogen worden een stuk minder moe.



Ik kan met de Bebook ook kiezen tussen knoppen of een pennetje (geen touchscreen). Wifi zit er ook op, maar dat vind ik tot nu toe geen toegevoegde waarde. Ik wil de boeken toch eerst op de laptop en dan zet ik ze zelf heel simpel over.

Ik wil hier de tablet niet voor gebruiken want die schermen lezen niet zo fijn, als je echt boeken wilt lezen. Dat schittert teveel.



Nadeel voor Sony dus. Als dat lastiger is. Ben op zich wel handig, maar als het makkelijker kan, dan ga ik toch daarvoor :slight_smile:

n dat is met de kobo ook weer heel simpel, ik ben een leek op dat gebied maar dit kan ik zelfs!

Lampje in de kobo is overigens absoluut niet vermoeiend lezen, schitterd niet en doet echt heel natuurlijk aan.

Voor mij echt een groot voordeel t o v de sony (die ik ook ken maar waar ik dus niet voor gekozen heb)

De kobo is ook door de consumetnenbond uitgeroepen tot beste keus overigesn in oktober.

Het is de kobo glo geworden :slight_smile: Heb hem vanmiddag opgehaald. Hij lijkt erg fijn te lezen, maar heb natuurlijk ook nog niet heel veel bladzijden gehad :wink:

Goede keuze, ik heb hem morgen 2 weken en ben in boek nummer 7 bezig, dus pas op, het gemak maakt het lezen ook erg verslavend.



Veel plezier van je e-reader!

Dank je!

@Marlous79 wrote:

Denk er wel aan dat de Sony een heel eigen programma heeft om boeken op de e-reader te zetten.

Tenzij je wel een beetje handig bent met computers, is dit programma niet te omzeilen en het is ook nog best ingewikkeld in gebruik.

Het is één van de redenen dat ik een BeBook heb. Ik had een Sony mp3 speler maar ik kreeg er nauwelijks muziek op :evil:

Mijn schoonouders hebben een Sony e-reader maar krijgen er zelf geen enkel boek op of af, dat moet mijn man voor ze doen.



Als je ook veel 's avonds leest, is een simpele tablet ook een optie. E-reader zijn er inderdaad weinig met lampje, juist omdat het zoveel lekkerder leest zónder lampje. Je ogen worden een stuk minder moe.



Ik kan met de Bebook ook kiezen tussen knoppen of een pennetje (geen touchscreen). Wifi zit er ook op, maar dat vind ik tot nu toe geen toegevoegde waarde. Ik wil de boeken toch eerst op de laptop en dan zet ik ze zelf heel simpel over.






Ik heb er geen problemen mee, hoor.



Ik had een bebook mini (ideaal geval) maar die heb ik stuk laten vallen.



Ik heb nu de sony gekocht, maar ik krijg de boeken er gewoon op door ze te slepen.