e reader (boekentips)

@mar27 wrote:

Cody mcFadyen! Vooral ‘De stilte van de hel’ en ‘Het gezicht van de dood’ zijn aanraders.

Mee eens! Vind ze af en toe wel heftig hoor (maar daar hou ik van ;)). In hetzelfde genre zijn de boeken van Mo Hayder ook goed :thumbup: Vogelman is mijn favoriet :thumbup:

Als je interesse heb dan heb ik ong. 2000 boeKeN voor je :angel:

Maar heel veel genres staan erop en dan ben je ook even zoet :mrgreen:

@Vicky wrote:

@mar27 wrote:
Cody mcFadyen! Vooral ‘De stilte van de hel’ en ‘Het gezicht van de dood’ zijn aanraders.

Mee eens! Vind ze af en toe wel heftig hoor (maar daar hou ik van ;)). In hetzelfde genre zijn de boeken van Mo Hayder ook goed :thumbup: Vogelman is mijn favoriet :thumbup:

is het dan heftig in fictief?

of zou het echt gebeurd kunnen zijn…

ik hou dus niet van die boeken waar in een keer meneer de duivel tevoorschijn komt of andere woeste monsters :shifty:

@nachtvliinder wrote:

Als je interesse heb dan heb ik ong. 2000 boeKeN voor je :angel:

Maar heel veel genres staan erop en dan ben je ook even zoet :mrgreen:

ik ben naar alles op zoek :slight_smile: ik verwijder gewoon de boeken waarvan ik zoiets heb :sick:

Ben op dit moment op zoek naar: Neem nooit afscheid

stond ergens een post van op het forum dus ben nu wel benieuwd :slight_smile:

Ik ben nu echte mannen eten geen kaas aan het lezen :mrgreen:

wat vinden jullie van saskia noort??

ok ik heb david baldacci er nu op gezet

en suzanne vermeer

I looove this :inlove:

alleen heb ik van de 1,5 gb nog 1,4 gb over :shock: :mrgreen:

@Lientjuh wrote:

wat vinden jullie van saskia noort??

:thumbup: leuk, leest lekker weg!

Ben de laatste tijd vooral van de ‘spannende maar makkelijk weg lezende door Nederlandse auteurs geschreven boeken’; zoals onder andere die van Saskia Noort, Esther Verhoef, Loes den Hollander (da’s echt heeeeeel makkelijk leesbaar :wink: ), Suzanne Vermeer, Lieneke Dijkzeul, Simone van der Vlugt, Corine Hartman, Jan & Sanne Terlouw, Marion Pauw, Judith Visser, Tineke Beishuizen en ach ga zo maar door… Op veel van deze boeken staat dan ‘literaire thriller’, maar vind dat zo uhm… overdreven… vind er zo weinig ‘literair’ aan :? maar kan aan mij liggen :mrgreen:

En dan een favorieten-lijstje buitenlandse auteurs: Joy Fielding, Sophie Hannah (echt geweldig, maar misschien iets ‘te’ voor als je nog niet zo van het lezen bent :wink: ) <-- zelfde geld voor boeken van Charlotte Link, James Patterson is echt te eenvoudig geschreven maar leest daardoor heerlijk weg en boek is binnen 1 avond uit :wink: , Jonathan & Faye Kellerman, Dean Koontz, Iris Johansen, veruit favoriet is Kathy Reichs (op haar boeken is de serie ‘Bones’ gebaseerd), Carol O’Connell is ook super, en de eerste boeken van Patricia Cornwell zijn ook goed, de latere boeken werden steeds een beetje minder vond ik zelf :oops:

Nahja, met nu al 4000 boeken op je e-reader kun je voorlopig even vooruit toch? En zo niet: Crimezone is inderdaad leuk om op te kijken, en ik kijk ook regelmatig even op bol(.com :wink: ). Gewoon op rubriek zoeken en de samenvatting lezen :thumbup:

@Lientjuh wrote:

alleen heb ik van de 1,5 gb nog 1,4 gb over :shock: :mrgreen:

:angel: voor Kerst uitgebreider geheugen vragen :stuck_out_tongue:

Ow en Tess Gerritsen heeft nu ook spannende boeken met een vleugje Bouquet-reeks erdoorheen, die zijn ook wel aardig (ben nu bezig in ‘Dicht op de hielen’)

@Elka wrote:

Suzanne Vermeer. Alleen raad ik “All Inclusive” niet aan voor mamma’s"…

Heb ik net Suzanne Vermeer ontdekt, is “ze” overleden…

http://nos.nl/artikel/251490-auteur-suzanne-vermeer-overleden.html

Jammer dat er geen nieuwe boeken meer gaan komen.

@Fleur wrote:

Heb ik net Suzanne Vermeer ontdekt, is “ze” overleden…

http://nos.nl/artikel/251490-auteur-suzanne-vermeer-overleden.html

Jeetje... :shock: die had ik niet verwacht...

:kaars:

Jeetje, daar ben ik even stil van. Nooit geweten dat het een pseudoniem was, trouwens en nog wel van een man :shock: :kaars:

Voor de liefheber heb ik hier een link waar heeeel veeeel e-books opstaan. Staan er per alfabet op :smiley:

Ik zet hem maar ff onder spoiler ook al is het geen commerciele link,maar ik weet niet zeker of hij mag blijven staan…

nee, dit mag inderdaad niet daar downloaden niet legaal is

Volgens mij mag downpoaden wel: ff gegooled…

Is downloaden legaal?

Downloaden is niet verboden, zelfs als het materiaal illegaal wordt aangeboden

Vertegenwoordigers van de muziek- en filmindustrie roepen graag dat downloaden hetzelfde is als diefstal. Is dat wel zo?

Nee, het ligt veel genuanceerder. Iedereen mag kopieën maken van muziek, films of teksten, zelfs als de bron illegaal is. Alle muziek en films die op Internet beschikbaar zijn kun je zonder probleem downloaden. De enige voorwaarde is dat de kopieën uitsluitend voor eigen gebruik bestemd mogen zijn.

Software en games vormen de enige uitzondering; die zijn extra beschermd via de Europese software richtlijn en mogen niet zonder toestemming gedownload worden.

De rechter bevestigde dit in een rechtszaak tegen de zoekmachine zoekmp3.nl

•"De wetgever heeft bepaald dat het kopiëren van een inbreukmakend/illegaal mp3-bestand voor eigen gebruik, geen strijd met de Auteurswet oplevert."

Zie voor meer informatie dit artikel van Webwereld. De volledige uitspraak van de Haarlemse rechtbank vind je hier.

Dit geldt dus ook voor teksten en boeken!

Waar halen jullie de e-boeken vandaan?

Mijn vriendin heeft een tablet aangeschaft en kan daar dus ook op lezen, maar nu wilt ze ook kinderboeken en tijdschriften lezen.

Zij is echt op zoek naar gratis sites?

weet niet of ze al genoemd zijn maar john grisham, stieg larsson, lars kepler, david baldacci zijn hier absoluut favoriet.

jill mansell vind ik ok geweldig, maar dat is dan weer met het vrouwelijke boek.

en als je interesse hebt in de 50 tinten trilogie moet je me maar even je mail adres pben, dan stuur ik die toe :slight_smile:

Camilla Lackberg (met puntjes op de a) is ook een aanrader. Wel in volgorde lezen.

Suzanne

@suzanne26 wrote:

Camilla Lackberg (met puntjes op de a) is ook een aanrader. Wel in volgorde lezen.

Superboeken idd.

@suzanne26 wrote:

Suzanne

Wat is die volgorde?

Lijkt mij ook wel leuk!

zo is de volgorde en dan van beneden naar boven :mrgreen:

Änglamakerskan - Engeleneiland (2012)

2009: Fyrvaktaren - Vuurtorenwachter (2011)

2008: Sjöjungfrun - Zeemeermin (2010)

2007: Tyskungen - Oorlogskind (2009)

2006: Olycksfågeln - Zusje (2008)

2006: Snöstorm och mandeldoft - Sneeuwstorm en amandelgeur (2010), vertaald door Elina van der Heijden en Wiveca Jongeneel

2005: Stenhuggaren - Steenhouwer (2008)

2004: Predikanten - Predikant (2007)

2002:Isprinsessan - IJsprinses (2006)

Veel leesplezier

groetjes Suzanne