e reader aanschaffen

weet niet of het hier thuis hoort.



maar ik wil graag een e reader aanschaffen, maar totaal geen verstand van.



wat is een goede en niet te duur (onder de 100 euro)

Ik heb een Kindle, erg fijn! Geen idee alleen wat ze kosten, van mn man gekregen.

Ik zou kijken naar een Bebook (zelf goede ervaringen mee).



Ik dacht namelijk dat je met een Kindle gebonden zit aan een bepaald bestandsformaat wat alleen via Amazon.com te krijgen is? :think: Het kan volgens mij geen epubs lezen, dat wordt dan wel erg lastig? Aangezien dat het meest gebruikte formaat is voor in ieder geval nederlandse boeken.

Ik heb een hele fijne lichte!! Een Sony, type prs-t1. Hij is heel licht, dus je kunt fijn lezen. Kunnen veel boeken op en gewoon epub bestanden.



Moet nog een website vinden waar ik boeken kan downloaden. Heb een zooi boeken gekregen, maar wil zelf ook wat downloaden.

Ik heb ook een sony, prst2. Weet niet of die inmiddels voor minder dan 100 euro te verkrijgen is, maar ik vind het echt een aanrader. Batterij gaat erg lang mee, hij is gemakkelijk in gebruik en in de zomer schijn je ook in de zon goed te kunnen lezen. Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd, heb hem sinds oktober.

Uitvinding van de eeuw vind ik, zo’n reader!

Kobo!

De Kobo is erg fijn. Ik heb hem zelf gehad. Uiteidenlijk heb ik een Sony gekocht, omdat ik ook graag knopjes wilde om door de bladzijden te scrollen. Met Kobo kan dat alleen via touchscreen, maar dat werkt wel prima. Mooi design en ligt lekker in de hand.

Ik heb een Lenco, deze vind ik ook erg fijn.

Ik weet niet wat je zelf fijn vind om te lezen. Ik heb heel bewust gekozen voor een Sony met e-ink. Met elke ereader die dat niet heeft is het heel lastig lezen in de zon.

Omdat ik een met name gebruik voor de vakantie’s was dat voor mij dus een pre.

Ik heb sinds kort een kobo glo (met lichtje erin) werkt super, ook goed zicht in de zon heb ik vandaag geprobeerd. Alleen is die wel iets duurder 129 euro.



Bij de mediamarkt bijvoorbeeld, zou je eens kunnen gaan rondsnuffelen en kun je er vaak ook een paar uitproberen in de winkel zelf.

Ik heb een Samsung, maar baal daar wel van. Er zit een pennetje in, maar dat werkt al niet meer. En in de tuin lezen gaat lastig, want als je een bladzijde “omslaat” in de zon verdwijnt je tekst. Als je wilt omslaan moet je hem dan op zijn kop leggen, uit de zon. Dus voor mij een afrader.

Wil graag een nieuwe, maar eerst even centjes hebben voor een andere. Voor nu werkt die van mij nog wel even.

Ben je er al uit?

Zelf heb ik een Sony, ben ik erg tevreden over. Ik heb pasgeleden ook bij iemand de Kobo uitgeprobeerd en die vond ik ook mooi.

Ik denk dat je dan wel wat boven de 100 euro uit gaat komen, want die modellen gaan al gauw richting 125-150 euro, plus bijkomende kosten voor een hoesje en eventueel een oplader. Maar het is wel de moeite waard om er eentje te nemen die echt een goed scherm heeft, anders zul je er niet prettig op kunnen lezen.

Bij Dixons en bij Mediamarkt hebben ze vaak wel verschillende modellen liggen, dus misschien wel handig om eens te gaan kijken en uit te proberen?