Wiens kind heeft nog meer e-mail ontvangen van de NTR?
Het is een oproep van het Sinterklaasjournaal n.a.v. het kwijtraken van het grote boek (is dat zo?).
De beruchte “klik hier” link zit er bij.
Mijn man vermoed virus. Ik eigenlijk ook. Hebben hem al verwijderd,maar ben toch benieuwd. Wie weet meer? Wiens kind heeft er ook 1 ontvangen?
Hier kreeg alleen Eli hem, niet Jo. Dat is an sich al vreemd.
@mandy_d. wrote:
Wiens kind heeft nog meer e-mail ontvangen van de NTR?Heb jij jou kind zijn naam in het grote boek laten zetten bij het sinterklaasjournaal site???daar stond namelijk een link of je wel of geen email van hun wilde ontvangen.
Het is een oproep van het Sinterklaasjournaal n.a.v. het kwijtraken van het grote boek (is dat zo?).
Mijn man vermoed virus. Ik eigenlijk ook. Hebben hem al verwijderd,maar ben toch benieuwd. Wie weet meer? Wiens kind heeft er ook 1 ontvangen?
Geen virus. Het is opgenomen in het verhaal. De piet zegt een heel andere naam als jouw kindje, omdat het grote boek kwijt is en zo alles in de war raakt. Gisteren was namelijk hetzelfde stukje bij het Journaal.
Waarschijnlijk heb je zijn naam in het grote boek geschreven en dan krijg je idd een mailtje. Zo willen ze de kinderen meenemen in het verhaal dat de hoofdpiet in de war is en dus iedereen andere cadeautjes krijgen als bij wie ze horen. Zo was mijn kind Evert en even later Beppie
Klopt en ik heb de link geopent en het is echt een vervolg op je naam in het grote boek zetten.
@Jannigje wrote:
@mandy_d. wrote:Wiens kind heeft nog meer e-mail ontvangen van de NTR?Heb jij jou kind zijn naam in het grote boek laten zetten bij het sinterklaasjournaal site???daar stond namelijk een link of je wel of geen email van hun wilde ontvangen.
Dus dat…
Als je je kind(eren) hebt ingeschreven heb je waarschijnlijk ook de link aangeklikt.
Het is gewoon ‘veilig’…
ja idd gewoon veilig hoor
maar hier heel sneu
J en T kregen een mail
en Y de oudste die het allemaal het beste snapt heeft geen mail gekregen
was echt sneu, want hij leest ook al een beetje en ziet dus dat zijn naam niet boven de mail staat
@knollie1 wrote:
maar hier heel sneu
J en T kregen een mail
was echt sneu, want hij leest ook al een beetje en ziet dus dat zijn naam niet boven de mail staat
Thanks! Om bovenstaande redenen laten we het zo. Heb de heren verteld dat het valse mail is. Dan hoor ik Jo er niet meer over dat hij hem niet heeft gekregen.
De mail zelf zou gezien de kort-door-de-bocht tekst evengoed een virus geweest kunnen zijn. Ik krijg ze namelijk dagelijks van alle mogelijke banken (terwijl we nergens een i-net rekening hebben).
Las een artikel over de actie van het Sint-journaal, dat het opvragen van kindgegevens en e-mailadressen niet helemaal volgens de regeltjes is gegaan en later een stuk over mogelijk hacken van de site,waarbij vele e-mail gegevens gestolen zouden zijn. Aangezien ik niet alles zomaar geloof, wilde ik hier even peilen. Nogmaals dank allen!
Heb de link namelijk wel aangeklikt,maar direct weer afgesloten toen mijn man zoiets zei.
hier kreeg alleen de oudste hem… bij de andere had ik namelijk het standaard aan vinkje uitgezet… was namelijk bang voor enorme lading mail.
Onze oudste heet nu Joep.
Ik had het ook niet aangevinkt. Lasse en Nena vonden het al cool dat hun naam in het boek kwam.
Hier wel aangeklikt, onze dochter heet nu Gerrit :lol: Maar oudste zoon
kreeg dus ook geen mailtje, gelukkig vond hij het niet zo erg.
Hier ook aangeklikt, dochter lief heeft 2 namen gekregen, ik snapte het eerst niet :mrgreen: geen idee wat haar naam nu is, eerst was het een meisjes naam en 2de keer een jongens… Zal wel binnenkort een nieuwe mail krijgen van de sint
Het gene wat gehacked was was volgens mij iets uit 2005 zoals ik het heb gelezen.
Was eerlijk gezegd ook niet bang voor een virus.
Dat onderschrift moeten ze er nu bij zetten omdat ouders dus hebben geklaagd bij de ‘ik kom nu niet op de naam’ commissie
De mail van de oudste is nu wel binnen,maar kwam direct in de map “ongewenste e-mail”. Aangezien de heren het niet weten en de aflevering van gisteren niet hebben gezien,laat ik het zo.
ik heb helemaal geen mailtje gehad en toch geschreven
:shifty:
Hacker Sinterklaasjournaal.nl claimt data 1,5 miljoen kinderen
Laatste update: 23 november 2011 23:23 info
AMSTERDAM - De hacker die eerder toegang wist te krijgen tot de gegevens van 13.000 kinderen op de website van het Sinterklaasjournaal, heeft opnieuw toegeslagen. Ditmaal zou hij toegang hebben gekregen tot de gegevens van circa 1,5 miljoen bezoekers.
Foto: ANP
Dat schrijft Tweakers.net. Een woordvoerster van de NTR laat weten dat de hacker contact heeft gezocht, maar nog geen bewijs van de hack heeft getoond. Toch heeft de NTR een deel van de website uit voorzorg gesloten.
De data die de hacker ingezien zou hebben, is afkomstig uit ‘Het Grote Boek’ , een onderdeel van de website waar ruim 1,5 miljoen mensen hun e-mailadres achter hebben gelaten.
De NTR laat weten dat men een onderzoek in gaat stellen om te kijken of de beweringen van de hacker kloppen. Het eerdere beveiligingsprobleem waardoor de hacker toegang wist te krijgen tot de gegevens van 13.000 bezoekers, zou inmiddels zijn verholpen.
http://www.nu.nl/internet/2676037/hacker-sinterklaasjournaalnl-claimt-data-15-miljoen-kinderen.html
@Madre wrote:
:shifty:
Hacker Sinterklaasjournaal.nl claimt data 1,5 miljoen kinderen
Laatste update: 23 november 2011 23:23 info
AMSTERDAM - De hacker die eerder toegang wist te krijgen tot de gegevens van 13.000 kinderen op de website van het Sinterklaasjournaal, heeft opnieuw toegeslagen. Ditmaal zou hij toegang hebben gekregen tot de gegevens van circa 1,5 miljoen bezoekers.
Foto: ANP
Dat schrijft Tweakers.net. Een woordvoerster van de NTR laat weten dat de hacker contact heeft gezocht, maar nog geen bewijs van de hack heeft getoond. Toch heeft de NTR een deel van de website uit voorzorg gesloten.
De data die de hacker ingezien zou hebben, is afkomstig uit ‘Het Grote Boek’ , een onderdeel van de website waar ruim 1,5 miljoen mensen hun e-mailadres achter hebben gelaten.
De NTR laat weten dat men een onderzoek in gaat stellen om te kijken of de beweringen van de hacker kloppen. Het eerdere beveiligingsprobleem waardoor de hacker toegang wist te krijgen tot de gegevens van 13.000 bezoekers, zou inmiddels zijn verholpen.
http://www.nu.nl/internet/2676037/hacker-sinterklaasjournaalnl-claimt-data-15-miljoen-kinderen.html
Dat had ik dus ook gelezen…
en ik las dan ook dit bericht op het AD
Hacker site Sinterklaasjournaal kon niet bij giga mailbestand
Een archieffoto van een extra uitzending van het Sinterklaasjournaal. © ANP
De hacker van de website van het Sinterklaasjournaal had geen toegang tot de mailadressen van de circa 1,5 miljoen personen die meededen aan een onlinecampagne rond het grote boek van Sinterklaas. Dat heeft een woordvoerder van omroep NTR vandaag gezegd.
De omroep heeft contact gehad met de hacker, die vertelde dat hij alleen de namen van de deelnemers aan de campagne kon zien. Het onderzoek naar de veiligheidsproblemen rond de site van het kinderprogramma is hiermee afgerond, aldus de zegsman. Wel kijkt de omroep volgens hem de komende tijd kritisch naar de veiligheid van zijn andere websites.
Het Sinterklaasjournaal bood geïnteresseerden de afgelopen 2 weken de mogelijkheid om via de site van het programma zogenaamd contact op te nemen met Sint-Nicolaas. Deelnemers aan de campagnes moesten hun naam en mailadres opgeven. Ongeveer 1,5 miljoen mensen deden mee aan die actie. De NTR stopte woensdag enkele uren eerder dan gepland met de campagne.
(ANP/Redactie)
24/11/11 10u25
Ik zal wel naïef zijn maar wat kunnen ze nu helemaal met die gegevens? Ik weet niet hoe jullie het doen maar Mika kijkt echt niet zelf naar zijn mailtjes. Ik krijg ze binnen, lees ze en als het iets leuks voor hem is dan laat ik het hem lezen.
Blijft natuurlijk belachelijk dat mensen een site hacken, is net zoiets als inbreken vind ik dus aanpakken die mensen.
@knollie1 wrote:
maar hier heel sneu
J en T kregen een mail
Hier idd ook :?
@Nijmanb wrote:
Ik zal wel naïef zijn maar wat kunnen ze nu helemaal met die gegevens? Ik weet niet hoe jullie het doen maar Mika kijkt echt niet zelf naar zijn mailtjes. Ik krijg ze binnen, lees ze en als het iets leuks voor hem is dan laat ik het hem lezen.
Dit is een veel gemaakte fout. Mijn man is IT-er en in zijn vrije tijd houd hij zich veel bezig met internetbeveiliging.
Ze hebben natuurlijk niet alleen maar een naam, maar ook je email adres.
De emailadressen kunnen verkocht worden aan derden.
Je krijgt veel spam berichten binnen.
Hackers kunnen mails heel erg goed namaken en niet iedereen denkt even goed na bij het openen van een mail en het klikken van een ‘onschuldig’ lijkende link.
Niet alle hackers doen het om geld af te troggelen. Zo zijn er ook hacker groepen die gewoon willen aankaarten dat website soms ontzettend onveilig zijn.
Let daarom op als je ergens je gegevens invult dat je het op een beveiligde verbinding doet (https) of het welbekende slotje.
Niet dat dit alle risico’s wegneemt, maar het is al een stuk veiliger.