E-CARD: PAS OP VIRUS

Gezien het topic over e-cards even copy paste van email die ik kreeg (van verschillende kanten):


Original Message

[...]
Sent: Monday, December 03, 2007 3:34 PM
Subject: Fw: FW: svp direct lezen en doorsturen. GEEN GEINTJE !!!!!
[...]

Er is weer een nieuw virus in aantocht; opgelet dus. Zie onderstaand bericht.
Het meest vernielend virus ooit

Onmiddellijk lezen en doorsturen naar iedereen die je kent
Aandacht !!!!
Hallo Je mag het volgende zeer ernstig nemen.

Je harde schijf zal crashen en iemand anders op het Internet neemt jouw naam en password over.

Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag. Het is een nieuw en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte zijn.

Een nieuw virus werd pas ontdekt en volgens Microsoft normen is dit virus het meest (?) vernielend ooit!!!!!!!!!

Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen bescherming ontwikkeld.

Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de harde schijf, waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is.

Het virus werkt als volgt:

Het verzendt zich automatisch naar alle adressen van uw 'address book' onder de naam 'A Virtual Card for You'.

Zodra de zogezegde virtuele kaart geopend wordt, blokkeert de computer en moet de gebruiker heropstarten.

Op het ogenblik dat de toetsen 'ctrl+alt+del' of de reset toets gebruikt worden, vernietigt het virus Sector Zero, wat een definitieve vernietiging van de harde schijf betekent.

Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid in New York.

Open dus geen e-mail met als onderwerp 'A ?virtual Card for You'. Zodra u zo 'n mail ontvangt, moet u deze ?onmiddellijk deleten.

Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus aangekondigd.

Indien u een e-mail ontvangt met ?als onderwerp 'An Internet Flower for You', moet u deze onmiddellijk deleten, zonder te open.

Het virus vernielt alle 'dynamic link libraries' files (.DLL).

Uw pc zal onmogelijk kunnen heropstarten!

Stuur dit bericht naar al uw kennissen. Beter 25 maal ontvangen dan helemaal niet.

juist zulke mailtjes vertrouw ik nooit… :mrgreen:

Nee precies, deze mailtjes smijt ik meteen weg :snooty:

Ja hoe serieus het is weet ik ook niet, kreeg een waarschuwing van meerdere mensen hierover (serieuze mensen, bekenden van mij).



Misschien kan Ruud hier iets meer over zeggen (of een andere computer nerd :wink: )?



‘Better safe than sorry’?

Dan zoek je toch even via google… Als het echt zo’n vreselijk virus zou zijn dan was het wel op het nieuws geweest.



Dit is gewoon zo’n stomme kettingbrief…



http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2001-011015-3610-99&tabid=2



En vooral nu leuk natuurlijk, omdat er rond de kerst ook meer e cards gestuurd worden…

Als je even op deze link klikt kan je zien of het een hoax is ( in dit geval dus wel!)



http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=145

dit is een “handige” manier om aan email adressen te komen :sick:

en grote kans dat juist dat waarschuwingsmailtje het virus is :wink:



ongelezen weggooien al die “dringend, belangirjk, help mij of een ander” mails :hand:



ik gooi alle doorgestuurde mail weg…zie ik FW: in het onderwerp…delete :hand:

Tja dan ben ik een beetje een computer nitwit dat ik dat geloof :oops:

Ik delete iig juist van die e-cards ongezien, vind er niks aan, doe mij maar een kaartje per post of een persoonlijk email berichtje als je iets te melden hebt! :?

Hoax :wink:

Er is schijnbaar ook een ander virus, een mailtje met

een Spaanse titel, ik weet hem zo effe niet meer, iets met VOCA erin.

@Mint wrote:





Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag. Het is een nieuw en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte zijn.



Een nieuw virus werd pas ontdekt en volgens Microsoft normen is dit virus het meest (?) vernielend ooit!!!



Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen bescherming ontwikkeld.









Lief dat je ons wilt waarschuwen, maar dit mailtje kreeg ik 5 jaar geleden ook aan op een donderdag.

Dit mailtje is dus een "hoax", een bangmakende mail over een nepvirus. :wink: :-*


EDIT: Sorry Ruud, had jouw reactie niet gelezen :oops:

Ik knikker al het onbekends altijd meteen weg.

@schoen wrote:

Ik knikker al het onbekends altijd meteen weg.




ja ik ook maar deze mail kreeg ik van een vriendin en van mijn vader

vaders weten toch alles :wink:



Ach die arme vader van mij zich zo dapper verdiept in de computer en internet en dan er in trappen :doh:



Ik krijg ook wel 's kettingbrieven van vriendinnen over geld verdienen, ik snap dan niet goed waarom ze dat naar mij sturen, zij zullen er wel in geloven, maar ik doe er niet aan mee.[/spoiler]

ik gooi die zooi altijd meteen weg… ik vertrouw dat echt niet



en mijn schoonmoeder had oko ziets doorgesturud terwijl ze zeker wist dat het veilig was… ja ne dus… want iemand anders heeft hem wel opengemaakt en haar pc is gecrashed… dus echt niet voor mij hè.



cel.