Ik zit erover te denken om een elektrische fiets aan te schaffen om mee naar het werk te gaan.
Pasgeleden heb ik een keer een proefritje gemaakt op een Sparta E-motion C1, dat is het goedkoopste model van Sparta en die vond ik al erg goed rijden, beter dan verwacht.
Maar ik lees er toch ook wel veel negatieve verhalen over op internet over e-bikes, zoals dat ze vaak kapot gaan, in de winter niet goed werken, een hele lage actieradius hebben, dat soort dingen. Dus ik twijfel nog…
Los daarvan zie ik echt door de bomen het bos niet meer met alle verschillende merken en accu’s.
Ik wil er maximaal 1500 euro voor betalen, kan ik voor die prijs een redelijke kwaliteit verwachten?
Wie heeft er eentje (welke?) en wat zijn je ervaringen?
Cortina Ecomo Crush… die word het, komt hier na de vakantie… prachtige fiets, rijdt fantastisch.
Die was ik nog niet tegengekomen op mijn zoektocht Cell, maar ik zet hem erbij op de lijst, in elk geval eens kijken wat dit merk te bieden heeft.
Mag ik vragen waarom je speciaal deze gekozen hebt?
Ik heb een batavus padova deluxe. Ik ben heel erg tevreden! Heeft me tot nu toe nog nooit in de steek gelaten. Ik heb die van mij voor 1250 EUR gekocht omdat die nog van het vorige seizoen was.
speciaal gekozen omdat ik de rest van de e bikes gewoon niet mooi vind… allemaal van die oude oma modellen… senioren rijden erop… maar ik niet :mrgreen:
De ecomo crush is gewoon een hippe stads fiets met mand voorop waar je zo op het eerste gezicht niet van zegt dat het een e-bike is… Hij fiets ook nog eens heerlijk en de prijs is gunstig.
Verder is het met e-bikes toch vooral mazzel hebben. Ik ken er zat met dure batavussen en sparta’s die toch al een keer de motor, de bekabeling enz hebben vervangen gekregen wegens defecten… maar goed, ik heb garantie bij gekocht, dat maakte hem iets duurder, maar onze fietsenmaker bood het aan en zo zit ik de eerste 3 jaar sowieso goed. Uiteindelijk 1479 betaald…
@Cell wrote:
speciaal gekozen omdat ik de rest van de e bikes gewoon niet mooi vind… allemaal van die oude oma modellen… senioren rijden erop… maar ik niet :mrgreen:
Ja, ik moet me ook nog een beetje over het idee heenzetten dat het toch wel een bejaarden-ding is, zo’n e-bike. Zelfs op één van de websites (ik geloof van Gazelle of Batavus) kwam ik tegen “nu houdt u moeiteloos uw kleinkinderen bij”. :oops:
Maar het lijkt me wel ideaal hoor!
Rainbow, ook dank voor de tip, ik ga zeker eens informeren naar modellen van het vorige seizoen!
Zo, het heeft even geduurd, maar ik heb vandaag een e-bike gekocht, een Batavus Genova. Ik moet alleen nog even tot volgende week wachten om hem op te halen - verheug me er nu al op! :dance:
Het is voor mij wel de week van de transportmiddelen, gisteren al een nieuwe fiets gekocht voor Laura (krijgt ze voor haar verjaardag) en ook druk op zoek naar een auto die er deze maand moet gaan komen.
Nu nog een fietstas uitzoeken voor mijn fiets en een mand of boodschappenkrat voor Laura’s fiets en dan wil ik daarna helemaal geen enkele website meer zien die ook maar iets met vervoer te maken heeft
Zeer blij met mijn batavus padova easy. Niet een van de hipste, maar met fietskar erachter fietsen we fuitend met 4 kids door het dorp. Maakt mij niets uit wat een ander ervan zegt, en of hij hip is of niet. Ik kon deze geschikt kopen 2e hands.