Bas is altijd een rustig lief mannetje geweest, die wel aandacht vroeg net als elk kind, maar ook lekker alleen kon spelen.
De laatste maand vooral is hij nukkig en echt dwars. Slaat zijn zusje vaak en als wij er mondeling iets van zeggen en hem indien nodig op een stoeltje zetten als straf, gaat hij ons ook proberen te slaan en te schoppen. Hij doet het niet hard maar toch.
Er zijn ook veel veranderingen geweest afgelopen maand, maar wij weten niet wat we meer kunnen doen aan ondersteuning dan nu. Het volgende is allemaal gebeurt.
- half mei 4 dagen naar Turkeije geweest met manlief en de kids bij opa en oma.
- rond die tijd ook de eerste keren naar de peuterspeelzaal gegaan, waar hij echt nog niemand kende.
- week geleden geen speen meer gegeven bij het slapen gaan en dat ging meteen goed zodner mopperen
- Sanne gaat nu hard in ontwikkeling en die is veel kwaad omdat ze het allemaal nog niet kan en gilt snel aan als Bas ook maar net ligt slaat of duwt, al is dat soms per ongeluk gilt ze nog hard aan
Volgens mij is dat wel het belangrijkste.
Ik zorg dat ik als Sanne te bed is veel tijd aan hem besteed, maar ook doe ik dingen voor mezelf van 10 minuutjes tussendoor om hem ook alleen te laten spelen, meestal staat hij bij mij te mopperen.
Als Sanne er is niet teveel op haar ingaan als ze weer als schreeuwlelijk door de kamer gaat en ook Bas niet teveel aan te spreken als hij dwars is, want dan wordt zijn gedrag erger, omdat hij dat ziet als negatieve aandacht (daar zijn we dus al achter). Altijd zeggen als hij naar de school gaat, oa en oma of oppas dat we gaan werken en dat we terugkomen. Dat hebben we altijd al gedaan en dat ging altijd erg goed, nu de laatste week lijkt het weer iets beter te gaan, maar toch.
Hebben jullie tips? Is dit een fase?? Hoe lang kan die duren?