dvd afspelen op de laptop met vista

Ik wil graag een dvd afspelen op de laptop, met windows media player.

Maar hij geeft aan dat dit niet kan met als volledige melding

Kan de dvd niet afspelen omdat er geen compatibele dvd-decoder op de computer is geïnstalleerd.

als ik druk op internet opties komt er het volgende in beeld wat ik zou moeten downloaden om het wél mogelijk te maken:

CinePlayer DVD Decoder for Windows Vista

Maar dat is betaald, en ik denk dar vast wel ergens een free download moet zijn of een andere methode om mijn dvd afspeelbaar te maken,

wie kan mij helpen het duidleijk uit te leggen of heeft een link met free download wat wel werkt?

groetjes bianca

Owh, maar dat kan prima met VLC Media Player:

http://www.videolan.org/vlc/

(Ik werd door Hedwich getipt dat ik hier even moest kijken :mrgreen: )

ja hedwich doet goede zaken

hahah

hm ik ga lezen kijen of t lukt anders krijg je weer seintje :mrgreen:

Ik had begrepen dat er nog een beetje uitleg bij moest?

Via de bovenstaande link kom je op de site van VideoLan.

Daar staat een klein stukje van boven, en dan aan de linkerkant een blauwe tekst Download VLC.

Daaronder kun je het operating-system (besturings-systeem) kiezen, en dat is dan in dit geval ‘Windows’.

Als je die aanklikt kom je in een volgend scherm, met in de bovenste regel de tekst:

Random mirror Not too far away Download (klik deze laatste dan maar aan).

Ik ga in dit voorbeeld uit van Internet Explorer, dus als je op ‘download’ klikt krijg je een scherm dat vraagt (in de bovenste balk) om bevestiging van downloaden, dan klik je daar met je linkermuis-knop op en kies dan de optie ‘bestand downloaden’.

Dan krijg je weer 3 opties, uitvoeren - opslaan - annuleren.

Kies in dit geval voor ‘uitvoeren’.

Dan gaat 'ie het bestand voor je downloaden (is 15,5 mb, dus kan even duren, afhankelijk van je internet-snelheid).

Vervolgens krijg je opnieuw (leuk is dat, die beveiligingen) wéér een venster, dat vraagt om ‘uitvoeren’ of ‘niet uitvoeren’; en dan kies je natuurlijk voor ‘uitvoeren’.

Dan kun je de taal kiezen, die standaard op “Nederlands” zal staan. Daarna ga je door de menu-opties heen tot je bij het scherm “Onderdelen kiezen”, en daar ga je voor de optie “aanbevolen”.

Daarna verder (bestandslocatie klopt standaard) totdat VLC-Media Player is geïnstalleerd.

Aan het einde kiezen voor “VLC Media Player 0.9.8a starten”.

Zodra het programma gestart is, gewoon op OK drukken, deze instellingen zijn standaard goed.

Om een dvd te openen klik dan gewoon op “Media” en dan op “Schijf openen” en dan kies je bij het venster “Schijfapparaat” de schijfletter van de DVD-speler op je systeem (afhankelijk van hoeveel harde schijven er in zitten vaak de D of de E schijf), en daarna onderop ‘afspelen’ en klaar is bianca81 :thumbup:

Veel kijkplezier gewenst!

gelukt :dance:

ik is happyyy

kan ik mooi dvd wit licht effe zien en horen van marco b :dance: :dance: