Duwkar met geremde wielen gezocht!

Hoi allemaal

Wij hebben bij de geboorte van onze dochter een super leuke blokkenkar (duwkar) gekregen. Helaas kan ze er weinig mee want als ze er achter wil gaan lopen, rijdt de kar al weg voor ze goed en wel staat. Het ziet er heel grappig uit als ze op haar knietjes achter de kar aan hupt maar de kar schiet zo wel z’n doel voorbij! Als we samen met haar lopen, glijdt de kar ook veel te soepel waardoor ze 'm niet kan bijhouden.

Nu las ik in een tijdschrift iets over een houten poppenwagen met geremde wielen. Weet niet meer precies of het zo heet, maar je kan in ieder geval de wielen strakker aandraaien zodat ze minder makkelijk draaien en je kleintje dus makkelijker kan gaan staan.

Een zoektocht op internet naar een soortgelijk mechanisme bij een blokkenkar (duwkar) heb ik nog niet gevonden.

Hebben jullie enig idee waar ik zoiets kan krijgen?

Heb dus al op diverse websites gekeken, maar nergens staat er iets bij over verstelbare/geremde wielen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr. Ellen

ik meende dat die van de ikea ook instelbaar was.

Maar ik heb hem zelf niet.

Verder denk ik dat als je je de kar genoeg verzwaard en deze niet kiept hij snel genoeg wel werkt hoor :slight_smile: .

Als ze er nog teveel op hangt staat ze zelf misschien nog niet goed denk ik en is het misschien nog te vroeg.

inderdaad die van ikea is instelbaar, echt perfect!

die van janbibejan zijn ook stelbaar, alleen in eeen andere prijsklasse als ikea

Dit is die van de Ikea. Kost 19,95. Leuk ding. Hier hebben ze er al veel plezier van gehad.

Deze poppenwagen van janod ook

Wij hebben die van Pintoy gehad. perfect!

geloof ik iets van 39 euro

Nog even een nabrander…

Mij is namelijk verteld dat de duwstang van een blokkenkar vaak twee standen heeft. Helemaal rechtop (vertikaal), dat is als ze nog niet goed kunnen lopen. dan tijdt de wagen niet zo maar weg omdat je er geen gewicht achter hangt, maar er recht boven.

De stand van de duwstang als ze al kunen lopen en dus veel steviger staan, is iets meer schuin. Dan kunnen ze grotere passen zetten en dus harder lopen.

Kijk maar eens of je de duwstang kunt verstellen. :thumbup:

die van Ikea is ook duwstang in twee standen te zetten geloof ik en je kan de schroeven bij de wieltjes aandraaien waardoor de wielen stroever lopen.

Hoi Engel

Klopt wat je zegt over de duwstang. Alleen de theorie er achter gaat bij mijn dochter niet op! De duwstang staat helemaal rechtop en toch schiet de wagen als een speer vooruit als ze wil gaan staan :frowning:

Gr. Ellen

@engel1 wrote:

Nog even een nabrander…

Mij is namelijk verteld dat de duwstang van een blokkenkar vaak twee standen heeft. Helemaal rechtop (vertikaal), dat is als ze nog niet goed kunnen lopen. dan tijdt de wagen niet zo maar weg omdat je er geen gewicht achter hangt, maar er recht boven.

De stand van de duwstang als ze al kunen lopen en dus veel steviger staan, is iets meer schuin. Dan kunnen ze grotere passen zetten en dus harder lopen.

Kijk maar eens of je de duwstang kunt verstellen. :thumbup:

Wat hier erg goed hielp was de kar verzwaren met een paar grote boeken.