duur of redelijk geprijsd

Hallo



5 jaar geleden heeft iemand onze tuin aangelegd helaas niet goed dus de boel is verzakt. Nu gekozen voor een prof. hovenier. Ze gaan dus de tegels opnieuw leggen ca 60m2 een border maken 3,20 bij 1,20 50 cm hoog.

En een waterafvoer nu loopt bij ons de brandgang vol als het stortregent of als wij de tegels schoonmaken.



De 1e offerte kwam op 1850 euro is dat netjes geprijsd of aan de hoge kant?

Het ligt er ook aan met hoeveel man ze te werk gaan en hoelang het gaat duren.

Het lijkt mij een redelijke prijs?

Het is en famili bedrijf vader en 2 zonen





Morgen komt er nog een bedrijf een offerte maken

Ik vind het een redelijke prijs.

Mijn vriend legt met 2 man een tuin van 80 vierkante meter gewoon vlak voor €1100 incl bandjes.



En dat is dan geen prof. hovenier.

geen ervaring mee maar ik zal ook wat verschillende offertes opvragen en dan vooral ook je gevoel bij het bedrijf meenemen in je keuze.

Want goedkoop is niet altijd het beste… al kan je soms best geluk hebben qua prijs

Hier heeft een hovenier onze tuin aangelegd voor ongeveer 1100 euro. Onze tuin (11x5,40m) lag compleet overhoop, overal zandbulten en tegelstapels (tegels hebben we zelf uitgehaald en ze zijn hergebruikt) Er is ongeveer 35m2 bestraat incl.sluitbanden, er zijn twee borders gemaakt van 1x7 en 1x2 met een soort brede stoeprandstenen. Er is gras gelegd (rolletjes). Er zijn 7 grindppalen geboord en er zijn 2 putten aangelegd (1 grote straatriool en een klein putje) Wij vonden dat we weinig hoefden te betalen :slight_smile:

In vergelijk met jullie- meer m2 bestraten en die waterafvoer…weet niet hoeveel graafwerk dat is? lijkt me 1850 wel netjes.

Is een kwestie van een beetje ophogen en de tegels erin leggen toch?

De tegels zelf zitten niet inbegrepen?

Ik vind het niet weinig hoor :shifty:

Maar ik zou gewoon nog een paar andere offertes aanvragen als ik jou was.

@Kittycat wrote:

Is een kwestie van een beetje ophogen en de tegels erin leggen toch?

De tegels zelf zitten niet inbegrepen?

Ik vind het niet weinig hoor :shifty:

Maar ik zou gewoon nog een paar andere offertes aanvragen als ik jou was.




gaat om opnieuw leggen plus de goede bandjes op de goede plek :mrgreen: en een border maken van hardhout





we gaan ook zeker meerder laten komen hoor

Voor dit soort dingen kan het ook heel handig zijn om eens een advertentie op Werkspot te zetten, al is het alleen al om een idee te krijgen van gangbare prijzen.

Als er geen stenen bij zitten vind ik het behoorlijk duur.

Zonder stenen enzo? Pfoe, dan vind ik het wel prijzig. Wij hebben onze hele tuin zelf gedaan, zo moeilijk is tegelen niet. Maar we waren wel 1500 kwijt voor alle tegels en materialen en alles. Als we het ook nog aan hadden laten leggen was het wel heel duur geworden. Gewoon 2 a 3 weekenden vrienden uitnodigen om te helpen en je hebt een mooie tuin! Aan het einde van de dag een bbq voor al het werk, prima toch? :smiley:



Onze tuin is trouwens iets van 10 x 6 m en was helemaal leeg, er stond niets in. Er lag wel een hoop puin, dus wel flink hard gewerkt, maar het voelt ook lekker als je dan daarna een mooie tuin hebt die je zelf hebt aangelegd :smiley:



Even foto in de spoiler voor de liefhebber:

Toen wij ons terras (ik dacht 40m2) wilden laten leggen hebben we een offerte gehad van tegen de 1500 euro excl. de tegels, dus ik denk dat het wel redelijk is hoor. Wij hebben het uiteindelijk laten doen door iemand die we kenden en bij Donker werkt. Hij is nu uitvoerder, maar was altijd hovenier. Hij kwam het met een collega/kameraad leggen en dat kostte ons volgens mij 750 euro.

Tja met BTW en factuur is meestal wel aan de prijs natuurlijk. Het grootste voordeel is dat je er weinig omkijken naar hebt en het wordt voor je gedaan (en goed). Mijn mening is; stratenmaken is een vak en ik heb daar niet voor geleerd. :wink: Wij hebben de oprit pas laten straten 36 vierkante meter straatwerk. Welliswaar iets anders dan een tuin aangezien daar dus eerst puin onder gaat en daarna brekerzand ipv het welbekende gele zand zodat het dus ook echt jaren goed strak blijft liggen terwijl er elke dag een auto op en afrijdt. Dat kostte ons bij elkaar incl het afgraven; 1100 euro. Dat is incl het puin en zand excl de straatstenen.

Ik heb de klus op werkspot staan, gelijk al berichten en biedingen



Mag je nou ze eerst laten komen voor een vrijblijvende offerte? Heb ik geen verstand van namelijk