dus: wat was er nou zo leuk aan animal crossing??

Ik helemaal dat spel (40 euro) gekocht omdat ik hier en ergens anders zulke positieve verhalen heb gehoord maar ik vind het echt :eh:

Wat kan je er nu mee doen?

Ik wil naar een andere stad, maar dat kan alleen als je mensen kent die ook dat spel spelen en bij je in de buurt zijn of als je codes weet ik veel heb. Die ken en heb ik niet. Vind het dus onzin dat je alleen dan naar een andere stad kan.

Ik heb dat hele stadje doorgelopen, ik heb gevist, geschept, gewerkt, verkocht, ontworpen, gepraat, brieven gepost, etc etc.

En nu???

doe je weer hetzelfde. De basis heb je nu door, maar je hebt vast nog niet de museum collecties compleet. Je winkel is nog klein. De meneer die je koffie schenkt zegt nog weinig. Er zijn evenementen die per seizoen verschillen. Dat loopt mee met het echte seizoen dus over een paar weken vallen de eikels van de bomen en is er een wedstrijd. Elke zondag is er een bug wedstrijd, wie vangt het grootste insect. Met alles verdien je geld en zo kun je je huis afbetalen en een nieuwe kopen. Ik vond er eerst ook niks aan hoor. Vraag biebels eens, die heeft misschien een friend code. Ik zal m vanmiddag weer aan zetten, hebben ook draadloos dus misschien kan ik in je dorpje op bezoek!

Ik vind er dus ook NIETS aan! Ik had hem voor de Gamecube gekocht ooit, en ook héél hard weer doorverkocht…Toen ik van de week las dat je Animal Crossing had gekocht dacht ik al, oh oh…Succes ermee, wie weet wordt het nog leuk! (En daarom is zo’n kaartje zo handig, als je een spel niks vind kiep je hem er zo weer af, want ook ik heb hem uiteraard ook wel op de DS geprobeerd).

Geen zak aan :shifty:

@lydia wrote:

doe je weer hetzelfde. De basis heb je nu door, maar je hebt vast nog niet de museum collecties compleet. Je winkel is nog klein. De meneer die je koffie schenkt zegt nog weinig. Er zijn evenementen die per seizoen verschillen. Dat loopt mee met het echte seizoen dus over een paar weken vallen de eikels van de bomen en is er een wedstrijd. Elke zondag is er een bug wedstrijd, wie vangt het grootste insect. Met alles verdien je geld en zo kun je je huis afbetalen en een nieuwe kopen. Ik vond er eerst ook niks aan hoor. Vraag biebels eens, die heeft misschien een friend code. Ik zal m vanmiddag weer aan zetten, hebben ook draadloos dus misschien kan ik in je dorpje op bezoek!

Ehm ok :think:

Ik ga vanavond eens kijken of ik je kan vinden :think:

Heb je een code?

Daar snap ik sowieso geen ruk van maar goed.

Daarom hebben wij de oude vertrouwde Mario Bros gekocht… Lekker een gewoon ouderwets spel maar dan in een nieuw jasje…

Mario loopt gewoon lekker van links naar rechts, kan je weinig fout aandoen :mrgreen:

Maarre bedankt voor je tip, weet ik gelijk dat ik dat spel niet moet kopen…

Misschien kan je hem wel doorverkopen ofzo…

Succes

gr patricia

Ik heb gisteren mijn spel gereset, ik begin opnieuw.

Wat overigens heel apart is, want dat is het hele dorp anders gebouwd. Mijn huis staat nu ergens anders, het gemeentehuis, eigenlijk alles is op een andere plek en ik zie er ook anders uit.

De vorige keer hadden we nog geen draadloos netwerk en ik heb het maanden niet gespeeld dus ik moet even zien dat ik met dat ding online kom via het netwerk.

Als het goed is kan je dan via de poort bij elkaar op bezoek als je tegelijk speelt en dus online bent.

Maar het maffe van het spel is dat het dus doorgaat als jij even niet speelt. De tijd tikt door.

Oh ja dat acorn festival is de 2e week van oktober, waar je zeldzame voorwerpen kunt verdienen.

En elk uur komt er een luchtballon over, die je neer moet schieten met je katapult. Je krijgt dan een kadootje.

Je kunt ook aan de bomen schudden, komt er geld uit.

Je gebruiksvoorwerpen kun je in goud krijgen, je kunt bijv. een schep 24 uur begraven in de grond. Daarna kun je geld in de grond begraven met de gouden schep, dan krijg je een geldboom.

Zo zijn er duizenden kleine dingetjes die je kunt ontdekken, er zit geen einde aan. Frustrerend maar ook leuk.

Ik heb het tijdens de zwangerschap van Lev eindeloos gespeeld.

@lydia wrote:

Ik heb gisteren mijn spel gereset, ik begin opnieuw.

Wat overigens heel apart is, want dat is het hele dorp anders gebouwd. Mijn huis staat nu ergens anders, het gemeentehuis, eigenlijk alles is op een andere plek en ik zie er ook anders uit.

De vorige keer hadden we nog geen draadloos netwerk en ik heb het maanden niet gespeeld dus ik moet even zien dat ik met dat ding online kom via het netwerk.

Als het goed is kan je dan via de poort bij elkaar op bezoek als je tegelijk speelt en dus online bent.

Maar het maffe van het spel is dat het dus doorgaat als jij even niet speelt. De tijd tikt door.

Oh ja dat acorn festival is de 2e week van oktober, waar je zeldzame voorwerpen kunt verdienen.

En elk uur komt er een luchtballon over, die je neer moet schieten met je katapult. Je krijgt dan een kadootje.

Je kunt ook aan de bomen schudden, komt er geld uit.

Je gebruiksvoorwerpen kun je in goud krijgen, je kunt bijv. een schep 24 uur begraven in de grond. Daarna kun je geld in de grond begraven met de gouden schep, dan krijg je een geldboom.

Zo zijn er duizenden kleine dingetjes die je kunt ontdekken, er zit geen einde aan. Frustrerend maar ook leuk.

Ik heb het tijdens de zwangerschap van Lev eindeloos gespeeld.

Hmm, ik ben dus iets te snel met mijn oordeel?

Ik zal vanavond maar weer eens kijken hoe en wat.

Ik heb alleen nog een schep, ik had een hengel, maar begreep er geen zak van, dat vissen.

Ik heb dus wel al twee fossielen maar het is de bedoeling dat ik dat hele museum vul?

Ik heb wel draadloos internet, bedoel je dat daarmee?

want ik wil best vanavond om (??) 20 uur bij die poort gaan staan hoor.

Nou, eerst maar aan het werk he 8)

nou ja, te snel, niet iedereen vindt hetzelfde leuk.

Maar ik vond het eerst ook niks aan. Biebels van Kok was ook zo enthousiast en dat snapte ik niet, maar later vond ik het een stuk leuker :thumbup:

Er gebeurt steeds iets nieuws, er komen nieuwe mensen, er gaan mensen weg, je wil al die fossielen vinden, er komt een louche verkoper op het stadsplein die misschien wel een echte van Gogh verkoopt (maar ik koop steeds nep tot nu toe).

Je moet het gebied op orde houden, onkruid wieden etc. dan wordt je beloond. bij de kantoorklerk kun je dat vragen, hoe men de leefomgeving vindt.

Het kost je alleen vreselijk veel tijd en misschien was dat de truc: zwangerschapsverlof :roll:

vanavond hebben we een diplomering op school :angel:

Ik vind het wel een erg leuk spel.

Heb pas de gouden hengel en de gouden gieter verdiend.

Ik heb ook veel aan het forum van dit spel. Daar zag ik nog veel meer dingen die je kunt doen. Zou dus eens daar gaan kijken en dan nog eens lekker gaan spelen :smiley:

Trouwens ik heb heb nog nooit iemand in mijn dorpje gehad. Ik heb sinds kort draadloos internet maar weet dus niet hoe het werkt.

kHeb um ook voor de DS! Geen draadloos netwerk helaas. Maar ik vind het wel een heerlijk spel om te spelen voor ik ga slapen (erg leuk als er bv cocosnoten aanspoelen en die planten kort bij je strand! Ziet er heerlijk tropisch uit hihi) of als we een stuk rijden in de auto. En zomaar tussendoor. Dingen als wachten bij de gyn zijn helemaal niet meer zo erg. :angel:

Pas je trouwens wel op met het schudden aan de bomen… :angel:

De tip van Lydia moet ik ook nog gaan proberen!

Misschien moet ik er toch ook eens wat langer voor gaan zitten, maar ik heb My sims ook en die is veul leuker :mrgreen: Daar gebeurt gewoon sneller wat.

@Rhiannon wrote:

kHeb um ook voor de DS! Geen draadloos netwerk helaas. Maar ik vind het wel een heerlijk spel om te spelen voor ik ga slapen (erg leuk als er bv cocosnoten aanspoelen en die planten kort bij je strand! Ziet er heerlijk tropisch uit hihi) of als we een stuk rijden in de auto. En zomaar tussendoor. Dingen als wachten bij de gyn zijn helemaal niet meer zo erg. :angel:

Pas je trouwens wel op met het schudden aan de bomen… :angel:

De tip van Lydia moet ik ook nog gaan proberen!

Ik ga vandaag eens aan die bomen schudden.

Kan je nog iets speciaals met die kokosnoot of moet ik dat gewoon verkopen?

Enne, groeien kersen weer gewoon aan?

Of kan ik ze allemaal plukken en verkopen?

In het begin vond ik er ook niet veel aan, maar begin het steeds leuker te vinden.

Het is volgens mij een spel zonder einde.

Let wel op als je aan de bomen schudt, er kan ook een bijennest uitvallen!

De kersen zullen de volgende dag weer aangegroeid zijn.

Je kan ze ook planten in de grond en dan groeit deze uit tot een kersenboom.

Ik heb mijn vruchtjes (perzik) per post naar de buren gestuurd, en kreeg een ander fruit voor terug.

Ander fruit krijg je namelijk meer geld voor als je het verkoopt, dan het fruit wat er standaard groeit.

Zeer zeker de moeite waard om even een kijkje te nemen op het forum van animal crossing.

Staan een hoop tips op.

Animal Crossing is eigenlijk ook geen spel wat je uren achter elkaar moet spelen he, maar hooguit een half uurtje per dag. Je kunt namelijk maar een beperkt aantal dingen doen op een dag. Het is inderdaad een spel zonder einde, al heb je wel een doel: zoveel mogelijk geld verdienen om steeds een groter huis te kunnen kopen met meer spullen erin. (goh, eigenlijk net zoals het echte leven dus :mrgreen:)

Wat betreft je fruitvraagjes:

Er zijn 6 soorten fruit, maar in principe komt er maar een soort voor in jouw dorp. In jouw geval zijn dit dus kersen. Deze kun je inderdaad plukken en verkopen, na een dag of drie hangen er gewoon weer nieuwe kersen aan de bomen. Ook kun je een kers begraven (met de schep), als het goed is groeit er dan een nieuwe kersenboom op die plek.

Kokosnoten (of ander fruit) zijn in feite zeldzaam in jouw dorp en leveren veel geld op. Als je slim bent probeer je hiermee dus ook weer om nieuwe bomen te laten groeien, zodat je steeds meer van dit ‘zeldzame’ fruit krijgt en dus steeds meer geld kunt verdienen… :wink: