Durft niet alleen te slapen ziet spoken?

Wat moet ik hier nu mee?

IS het serieus of een manier om slapen uit te stellen of gewoon drammen?



Iemand ervaring hiermee?



Weet niet meer zo goed wat te doen…

Erbij in slaap vallen resulteerd in 1 uur of langer bij haar liggen.

En dus pas om 9 of later zelf gebroken zijn en naar bed gaan!!!

Los je het nu op door erbij te gaan liggen?



Zegt ze dat ze niet kan slapen vanwege spoken? Maakt ze echt een bange indruk? Wat gebeurt er als jij gewoon naar beneden gaat?

Ja blijf nu bij haar liggen, moet zeggen dat het nu al terug gedrongen is naar 15 min…

Ze zegt dat ze niet alleen kan slapen omdat er spoken op haar kamer zijn.

Als ik naar beneden ga gaat ze gillen en telkens van haar kamer af, dan zet ik haar terug maar dat grapje duurt dan ook half uurtje daarna ben ik zelf zo moe dt ik bij haar ga zitten en dt ze dan binnen 1 min slaapt…



vind het de hele grap niet waard… maar wil er geen feest van blijven maken…



snapje ??

Mijn zoontje ziet ze serieus in zijn kamer vliegen/lopen (magisch denken) en is ontzettend bang. Wat bij hem helpt is de spoken verzoeken weg te gaan en ze weg te jagen door ze uit het raam te gooien.

Mijn oudste zoon heeft het ook gehad. Bij de oudste hielp spokenspray (water in de kamer verstuiven met een plantenspuit).

het wegjagen of wegsturen hielp in het begin wel, nu helaas niet meer.

misschien met antspokenspray wel…

pak op het moment alles aan, ben echt radeloos.

bedankt zover voor het meedenken…

Google anders een op “magisch denken”.

Wij zitten ook bij haar op de kamer totdat ze slaapt. Ik weet niet of het een methode is om te rekken, ze is echt bang. Inmiddels valt ze binnen een kwartier in slaap, dus dat is wel te doen en wij hebben er geen problemen mee. Als je dat wel hebt, zou ik de methode proberen dat je steeds een stukje verder van haar bed gaat zitten en op een gegeven moment op de gang gaat zitten of op de kamer ernaast wat gaat doen, zodat ze je wel hoort, maar voordat gaat werken ben je wel weer een paar weken verder.

heeft ze een lampje op haar kamer?? Femke heeft nooit met een lampje kunnen slapen, totdat ze hetzelfde probleem als jouw dochter kreeg. Ik heb er toen toch maar een gekocht.

Dit heeft bij Femke heel erg geholpen namelijk! Vooral ook voor het doorslapen 's nachts.



Zij heeft ook wel een periode gehad dat ze dingen op haar kamer zag. Ikk heb haar uitgelegd dat als ze dingen op dr kamer ziet die ze niet leuk vindt, ze moet vragen of ze weg willen gaan omdat ze er bang van is. Naar mijn gevoel helpt haar dit wel.

Ook voor het slapen gaan de indrukwekkendste dingen nabespreken helpt heel erg. Op die manier gaat ze er minder over dromen en fantaseren.



Succes ermee, want ik weet hoe lastig het is!

Hier een die dat snachts heeft dan droomt hij en word hij wakker. Erna in slaap vallen is dan echt een drama. Hij gaat dan lekker liggen ogen dicht en 3 min later vliegt hij op want er is een vogel die hem pikt :?

Met in slaap vallen was altyd het zelfde maar ik laat gewoon een nachtlampje nu met 5 watt hele nacht branden dat helpt wel vh in slaap vallen of nu de gordijnen gewoon half open zodat er ligt binnen komt.



Echt heel vervelend maar denk wel dta het een fase is…hier is het tijden elke nacht en dan ineens maanden niet.

Onze zoon (inmiddels 16) heeft daar ook heel erg last van gehad.



Voor hem hadden we echte spokenspray gekocht :mrgreen:



te krijgen via spoiler :wink:



Gewoon een mooie spuitfles gevuld met water met wat geurolie (dan ruiken ze ook dat het écht iets is) mooi label erop met de tekst anti-spoken spray en een plaatje met een doorgestreepte spook



Elke avond voor het naar bed gaan zélf 5 spraytjes laten spuiten, werkelijk wonderspul hoor die spray! :wink: :dance:

Jim heeft het afgelopen december/januari gehad kwam van het ene op het andere moment en is ook vanzelf weer over gegaan. Bij hem was het dus een echte fase die ook weer over is gegaan. Hij heeft het nog steeds een beetje maar dat is niet meer zo erg als toen. Ik ging ook gewoon bij hem in bed liggen en als het vroeg in de ochtend was nam ik hem lekker bij ons in bed. Ik heb daar nooit zo moeilijk over gedaan omdat het ook altijd weer goed kwam en het nooit problemen met in zijn eigen bed slapen heeft gegeven.

Ik hoop dat het een fase is, vandaag 2uur bij haar gelegen…

Ze heeft vandaag een bloedneus gehad, dus daar zat ze behoorlijk vol van.

Maar ja spoken spray maken morgen en wie weet.

Hou jullie op de hoogte

verkeerde bericht

oeps dit staat verkeerd.! Sorry bri.

Mijn zoon was erg bang voor “gemene elfjes”.

Toen heb ik verteld dat je zelf kunt bedenken of een elfje nou gemeen is of lief.

Toen hebben we een tekening gemaakt van een heel lief elfje. Hem zelf laten bedenken wat dan lief zou kunnen zijn aan een elfje.

Elke avond heeft hij die tekening in zijn bed gehad, totdat hij zei: “mam, ik heb hem niet meer nodig hoor” :inlove:

Wessel wilde een poosje niet meer gaan slapen omdat hij bang was voor enge dromen…

dus ze waren er nog niet eens…



oplossing was: vooral benadrukken dat hij altijd mag roepen ALS er een enge droom is, en dat we dan naar hem toekomen.

We hebben ook een dromenvanger opgehangen en DAT was dus echt de oplossing.



spoken bestaan niet… en daar ben ik altijd heel duidelijk in geweest. Ik vroeg wel door als hij er iets over zei… want ik kan me wel voorstellen dat hij “iets” ziet… wat het ook is… maar in verhalen, filmpjes etc. zijn spoken altijd eng, terwijl “geesten” of zo… niet eng hoeven te zijn… dat kunnen ook oppassertjes zijn bijvoorbeeld.

Hier waren het leeuwen ipv spoken :mrgreen: Uit het raam jagen hielp een tijdje, maar toen zaten ze ook ineens op de trap. Daarna heeft ze een tijd met vol licht en de deur open geslapen, dat hielp. Nu hebben we met behulp van barbapapa (lampje) dat afgebouwd en slaapt ze met barbapapa en de deur op een klein kiertje. De leeuwen hebben we weggejaagd met een door mama bedachte smoes : Ik heb een bordje in de tuin gezet: 'verboden voor leeuwen" Het is een onzichtbaar bordje en mensen kunnen het niet zien. De leeuwen lezen het bordje en komen niet meer binnen. De 1e keer keek ze me stomverbaasd aan. De 2e keer vroeg ze papa om de leeuwen te verjagen maar die verwees naar het bordje en sindsdien… geen leeuw meer over de vloer gehad! :wink: :mrgreen: Die spokenspray en tekening van lief elfje/spookje vind ik ook een goede!