Duplo

Melinda is 3 ik had Duplo in gedachten als kerstkado

Tot welke leeftijd gaat Duplo , wanneer worden ze er te oud voor?

onze oudsten van 7,5 en bijna 6 spelen er ook nog wel mee :lol: .



Misschien niet het eerste wat ze pakken, maar je kunt er zulke leuke grooooote dingen mee bouwen en veel hoger als met bijv. kleine lego.

En ze spelen ook nog wel met onze 3 jarige mee.

Duplo blijft voorlopig nog leuk hoor. Hier trekken ze het ook nog regelmatig uit de kast (5 & 7) ondanks dat de oudste helemaal gek van kleine lego is.

Oke dan zit ik dus goed :mrgreen:

Ze heeft al hello kity duplo zeg maar , wil dr gewone duplo bij doen dat vind ik toch wat mooier en meer keuze…

Beetje bij beetje uitbreiden :inlove:

Mijn zoon heeft op zijn derde verjaardag ook nog een hele berg duplo gekregen. En hij speelt er dagelijks mee :thumbup:

Ik zou het zelf denk ik niet meer kopeen voor een derde verjaardag, hier kregen ze dan een jaartje later gewoon lego.

Maar moet wel zeggen dat ze er tot de oudste zes was regelmatig mee speelden hoor, dat wel.

Het mooie vind ik dat je gewoon en duplo best kunt combineren. Duplo kun je namelijk ook op de straat platen vastklikken, wij maakten vroeger altijd bruggen van duplo en met de kleinere lego huisjes enzo.

Ik zou met 3 jaar nog voor duplo gaan.

je kan nog zeker een jaar of 3 door met de duplo. lego begint vanaf ongeveer 5 jaar maar vaak zijn dan de hele kleine stukje nog te veel gepriegel voor ze.

Jaydne is 3 maar die kijkt niet echt om naar zijn Duplo. Misschien de Chuggingtonspullen maar eens opruimen :eh:



Gelukkig spreek ik uit ervaring van 23 jaar geleden, dat Duplo heel lang leuk is 8)

@mama_desiree wrote:

je kan nog zeker een jaar of 3 door met de duplo. lego begint vanaf ongeveer 5 jaar maar vaak zijn dan de hele kleine stukje nog te veel gepriegel voor ze.




Daar ben ik het echt niet mee eens hoor. Met vier is het voor sommig ekindjes idd nog wat te priegelig, maar met vijf toch zeker niet meer over het algemeen.

Grappig, mijn kinderen (zie banner :wink: ) zitten al bijna een uur héél zoet samen met de duplo te spelen die ik aan het eind van de middag voor de gastkindjes op een kleed gelegd had :smiley:

Ik ben ook erg blij met onze keuze om onze zoon voor zijn derde verjaardag nog Duplo te geven. Alleen al dat hij er iedere dag mee speelt is mij het geld wel waard :thumbup:

Hier was het gepriegel van de gewone lego geen punt met 4 jaar… maar wel het compleet houden van de spullen… er is tussen 4 en 6 jaar heel wat kleine lego in de stofzuiger beland.



We hebben toen best wel eens periodes de kleine lego weggezet.



Inmiddels hebben we beide, maar de duplo word dagelijks mee gespeeld. Zijn ze toch 7,6 en 3.



:thumbup:

Hier een 4 jarige die nu ze lego heeft het liefst met ‘de kleine blokjes’ speelt, maar als kleine broer met de duplo begint speelt ze erg leuk mee hoor! Ze mag ook niet met lego spelen als kleine broer wakker is of in de kamer en dan speelt ze heel leuk met de duplo!



Dus als ze geen lego had gekregen, had ze nog vaker met de duplo gespeeld! Ik vind 3 jaar een leuke leeftijd om duplo aan te schaffen hoor! Hier heeft Elise met dr 3e verjaardag hello kitty duplo gehad en daar heeft ze toch echt leuk mee gespeeld :thumbup:



En wat Cell zegt: de lego verdwijnt toch wel regelmatig wat van in een stofzuiger, of ergens onder een bank en dat is toch wel erg vervelend :shifty:

Hier ook lego Duplo. Aantal maanden voor sinterklaas begon ze opeens weer heel veel met Duplo te spelen. Nu heeft ze een groot huis gekregen met dierenwinkel een auto en een ander winkeltje. We laten het gewoon zo in elkaar staan op een tafeltje, en elke dag speelt ze ermee.

Hier wordt ook veel met duplo gespeeld, de treinbaan is hier helemaal hot.

Dagelijks hele treinbanen in de woonkamer de oudste is 6,5 en vind het helemaal geweldig.

I love :inlove: Duplo en Lars ook. Ik geloof dat hij hier nog heel lang mee gaat spelen…