Toevallig kwam ik op een rommelmarkt een klein setje duplo blokjes tegen, en ik heb het gekocht voor Laura, was meer om te proberen of ze het leuk zou vinden. Nou, dat bleek wel een succes, ze snapte meteen hoe het werkte, en ging enthousiast aan het bouwen. Maar ja, met 10 blokjes ben je gauw uitgebouwd he.
Nu zit ik erover te denken om meer van het spul aan te schaffen, ik was al een beetje aan het kijken op marktplaats, en ik kwam daar ook veel megabloks tegen.
Zo op het oog ziet dat er ongeveer hetzelfde uit, is dat ook zo, of is er nog verschil?
En tot welke leeftijd blijft dit leuk speelgoed? (misschien ben ik al een beetje laat met aanschaffen, Laura is nu 1 jaar en 5 maanden)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Jesse is ook helemaal gek van megablocks. Heb er ook zo’n boerderij van, succes gegarandeerd hier.
Je hebt ook een goedkope variant van megablocks, dat scheelt nogal in de prijs. Volgens mij zijn er geen verschillende formaten blokjes, ik bedoel dan geen grote blokken en dan hele kleine blokjes zoals lego.
Mees krijgt ook duplo voor zijn verjaardag,duplo kijkt hij niet echt naar om
Saba vindt het alletwee leuk. Thuis heeft ze een mandje met Megablocks (de prinsessenvariant en de kinderboerderij) en bij haar grootouders staat Duplo. Vindt ze net zo leuk om mee te spelen, hoewel ze met de Megablocks wat actiever omgaat qua imitatiespel. Een prinsesje op de rug van een koe zetten en dan door het huis stuiteren bijvoorbeeld. Dat doet ze bij de Duplo niet zo enthousiast.
Anne heeft ook megabloks en duplo. Met de megabloks kan ze makkelijker zelf spelen. De duplo krijgt ze nog niet altijd zelf van en opelkaar. Ze heeft ook de boerderij van megabloks en speelt daar veel mee.
Groetjes Pukje
Hier is megablock helemaal favoriet Yeline vind het prachtig om te bouwen met de blokken.
je bent echt niet laat hoor met duplo aanschaffen sil speelt er nu nog mee (al heeft het nu een andere functie , hij bouwt er huizen van voor zijn ratten haha)
en als er vriendjes of vriendinnetjes komen spelen spelen ook nog heel vaak met de duplo(als ze op zijn kamer spelen tenminste) beneden is het playmobiel of lego.
voordeel van duplo op de megablocks vind ik is dat het wat steviger is/ nadeel is dan weer dat je ze soms even moet helpen om het van elkaar te krijgen als ze nog zo klein zijn.
maar al met al beide is gewoon heel leuk speelgoed waar ze dus echt jaren plezier aan hebben!
Dank voor de reacties, ik ga op zoek naar megabloks!
(vind ik zelf stiekem ook veel leuker dan duplo - hopelijk vindt Laura het net zo mooi als mama)
Wij hebben een megablocks en zo’n goedkope bak van arick ofzo.
Het voordeel van de megablocks is dat ze heel makkelijk te stapelen zijn omdat het 1 gat heeft. Maaike is er al best goed in en vind het geweldig.
Ze snapt alleen niet waarom je niet een blokje op een poppetje kan zetten en wel op een ander blokje :lol: en dan wordt ze dus heeeeel boos :mrgreen: .
Luuk heeft ook mega blocks.
Hij doet er niets mee, hij speelt leiver met andere dingen waarmee hij het niet mag!
Hij speelt nog het liefst met die oude houten blokjes.
Hier een duplo-fan, maar mega-blocks is ook hartstikke leuk en veel betaalbaarder.
We hebben hier een keer een doos duplo van iemand gekregen die dat nog op zolder had staan en zodoende zijn we daarmee gaan uitbreiden, want helaas passen de Duplo en Mega-blocks stenen niet op elkaar.
Als je het nog op zolder hebt staan, wil ik het wel van je kopen !
Ik zal ook even een gezocht onderwerp plaatsen, wij hebben te weinig Duplo. is hier favoriet !!
Mijn kinderen, 1,5 jaar, bijna 4 en bijna 6 jaar spelen nog heel graag met Duplo. Maar ik denk, dat als ik in Megablocks (hebben ze daar ook poppetjes van) of Fisher Price had geinvesteerd, dat ze een fan van datgene waren geweest.
ik heb ook van alle 2 wel wat en ze speeld ook met alle 2