duplo in de wasmachine?

De jongens krijgen voor/van Sinterklaas een enorme hoeveelheid duplo.



Echter, het meeste (eingelijk alles :think: ) heb ik tweedehands via MP gekocht. Nu wil ik dit graag reinigen.



Nu heb ik wel eens gehoord dat je het in de wasmachine kunt wassen.



Hoe doe ik dit?

(ik dacht zelf in een kussensloop).



Maar kan echt alles er in (heb o.a. een brug, rails, blokken, poppetjes, wagens)?



Ik begrijp natuurlijk wel dat de elektrische trein niet meemag, maar kan alles er voor de rest er wel in?

En hoe warm/lang was ik het dan? Met wasmiddel of zonder?



Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!



Groetjes,

Willy :-*

ik doe er altijd wel wat wasmiddel bij in en op handwas… zonder centrifuge stand… dat gaat super



en ja in kussen sloopt of bed overtrek gaat prima en alles waar geen batterijen in moeten/kunnen kan er in

Ja hoor in een kussensloop op handwasprogramma met een klein beetje zeep :thumbup:

Ik ben zelf ook op mp aan het kijken.

Ik had toen voor mariano een hele bak en die heb ik weer verkocht :wall:

Kan evt ook in de vaatwasser :wink:

Ik heb het inmiddels allemaal in de wasmachine gehad.

Gewoon een expresswasje (30 min) met een klein beetje wasmiddel.

In een kussensloop en daarna ook gewoon gecentrifugeerd (1450 toeren).



Kwam er keurig weer uit.



Auto’s en grote stukken heb ik gewoon even in een sopje in de gootsteen gedaan.

Naai je die kussensloop dan dicht :think:

Vast een domme vraag :shifty:

Nee ik heb hem met (meerdere) knijpers dichtgemaakt.



Tipje is wel: stop er ook wat andere spullen (bijv. handdoeken) bij in de wasmachine, dan klinkt het niet zo en het kussensloop gaat ook niet zo makkelijk open (wat ik dus wel had met het laatste wasje van vanmorgen, en dat was niet zo’n succes: de duplo (veel) lag dus los in de wasmachine en zat helemaal onder het sop (ok, had ook wel een beetje veel sop er bij gedaan).



Als het in het kussensloop doet is het zo goed als droog als het er uit komt!

Het kan wel, in de wasmachine in een kussensloop maar spoel het met koud water en azijn en herhaal dit in de toekomst zo weinig mogelijk. Mijn ervaring als peuterjuf is dat duplo “wijd” wordt als je het te vaak doet en het klikt dan niet meer zo goed. Bovendien behoudt de kleur niet zo goed na verloop.

Bij ons nemen de ouders het voor de vakantiesluiting mee naar huis en dan gaat het dus vaak in de machine en de duplo is nu verkleurd en is wijd geworden.