Duowagen of meerij plankje?

Mijn kids schelen straks nog geen 2 jaar. Nu zie ik mijn dochter niet het hele stuk naar b.v. de winkels lopen.

Nu zijn we dus aan het twijfelen om of zo’n meerijdplankje te kopen, waar ze dus op kan staan dacht ik.

Of we kopen een duo wagen.

Heeft er iemand ervaring mee? Waar zouden jullie voor kiezen? En welk merk duo wagen?

Alvast bedankt.

Groetjes

Wij hadden een duowagen Ideaal.

@Madre wrote:

Dat lijkt mij ook het meest ideale ja. Welk merk hadden jullie? En beviel hij? Kon je overal goed langs, ook wbt de winkels?

Wij hadden een meerij plankje, een duo wagen vind ik te groot en te lomp. Het was toch voornamelijk voor het naar de winkel gaan dat de oudste dat hele stuk nog niet kon lopen…tsja dan in de winkel aangekomen leek mij een duo wagen niet echt handig. En hoorde in mijn omgeving ook wel veel mensen erover dat zo’n duo wagen zo groot en niet handig is voornamelijk in winkels. Daarom hebben wij toen gekozen voor een meerij plankje en dat beviel ons erg goed :thumbup:

Tussen onze oudste 2 zat 18 maand en de oudste kon pas een maand voor de geboorte van zijn broertje lopen… toch heb ik nooit een duowagen of plankje aangeschaft toen (loste het op met draagdoek en nooit plankje dan wel duo gemist).

Tussen de 2e en 3e zit bijna 3 jaar, de oudste ging toen al naar school, toen hebben we dus wel alsnog een plankje aangeschaft, omdat ondanks dat hij bijna 3 was de 2e echt niet 4x per dag op en neer naar school kon lopen (als ik alleen goed doorstap is het 10 minuten, dus kan je nagaan met een kind erbij… en dan eind van de dag als het de 4e keer is :o ).

Vond het echt een uitkomst. Naar school toe en tussendemiddag sowieso op dat plankje. Terug naar huis en eind van de dag kon hij eventueel lekker lopen, dan hadden we de tijd.

En nu… zit er tussen de 3e en straks de 4e ruim 2 jaar… en lenen we een duowagen :lol:

Wederom vanwege het school gebeuren. 4x per dag op en neer, beginnend in de winter… dan laat ik nummer 3 graag ook nog zitten in een voetenzak.

Na de zomer zal ik dan denk ik het plankje weer gaan gebruiken.

Ben dus blij dat we de duo kunnen lenen aangezien het hier waarschijnlijk om max een halfjaar gebruik zal gaan.

@missmelody wrote:

@Madre wrote:

Dat lijkt mij ook het meest ideale ja. Welk merk hadden jullie? En beviel hij? Kon je overal goed langs, ook wbt de winkels?

Wij hadden er een van Topmark (geloof ik) iig een kar waar de kindjes achterelkaar zaten. Ik vond hem heel soepel en kon overal goed langs. Toen Mateo meer ging lopen gebruikte ik het achterzitje voor de boodschappen. 8)

wij hebben ook een duowagen (nu nog steeds) ik zou niet zonder willen

achteraf hebben ik wel spijt gehad dat ik geen tweelingwagen naast elkaar heb gekocht.

maar ik zie dat jullie kinderen meer schelen dan die van ons.

onze meiden schelen 17 mnd en de oudste kon nog niet lopen toen de jongste geboren werd.

en ik gebruik de wagen tot op heden nog steeds, wel wat minder voor de oudste… maar bv uit school, maar de winkel, hond wandelen dan gaat zij toch in de dubbele

wij hebben een graco stadium duo, (dit is achter elkaar)

en heb ook een mutsy duoseat gehad, maar deze vond ik niet meer zo handig omdat ze meiden dicht op elkaar zaten… reed wel heerlijk. maar hier is iemand anders nu gelukkig mee.)

loopt jullie oudste al veel? of zit hij liever?

@Pitje27 wrote:

wij hebben ook een duowagen (nu nog steeds) ik zou niet zonder willen

achteraf hebben ik wel spijt gehad dat ik geen tweelingwagen naast elkaar heb gekocht.

maar ik zie dat jullie kinderen meer schelen dan die van ons.

onze meiden schelen 17 mnd en de oudste kon nog niet lopen toen de jongste geboren werd.

en ik gebruik de wagen tot op heden nog steeds, wel wat minder voor de oudste… maar bv uit school, maar de winkel, hond wandelen dan gaat zij toch in de dubbele

wij hebben een graco stadium duo, (dit is achter elkaar)

en heb ook een mutsy duoseat gehad, maar deze vond ik niet meer zo handig omdat ze meiden dicht op elkaar zaten… reed wel heerlijk. maar hier is iemand anders nu gelukkig mee.)

loopt jullie oudste al veel? of zit hij liever?

Ze loopt wel veel, en vind het ook niet erg om te lopen, maar als ze moe is wil ze gedragen worden. Dus ik denk dat de afstand naar bv de winkels te ver is. Ook heeft ze natuurlijk een eigen willetje :wink: meestal loopt ze wel goed mee maar niet altijd, zijn veel meer interessante dingen om te bekijken :wink:

Ik denk niet dat het echt een optie is om haar naast de wagen te laten lopen.

Misschien loopt ze tegen die tijd wel netjes maargoed, dat weet je niet van tevoren.

Tja ik vind het moeilijk!

@Madre wrote:

@missmelody wrote:
@Madre wrote:

Wij hadden er een van Topmark (geloof ik) iig een kar waar de kindjes achterelkaar zaten. Ik vond hem heel soepel en kon overal goed langs. Toen Mateo meer ging lopen gebruikte ik het achterzitje voor de boodschappen. 8)

Hier precies hetzelfde! :thumbup:

missmelody… als ik jouw was zou ik gewoon een duowagen achter elkaar lopen.

alleen moet je even kijken qua zitting voor.

ik weet van topmark dat deze kleiner is dan van graco.

helaas verkoop ik die van mij nog niet.

zou wel kijken voor een babynestje erbij… lekker warm en makkelijk… :wink:

Hier heb ik dit keer wel gekozen voor een duowagen. Tussen de eerste 2 zat 2 1/2 jaar en heb ik het nooit gemist.

Tussen 2 en 3 zit straks 2 jaar en 3 mnd en ik kies er nu wel voor. Moet 4 keer op en neer naar school en omdat de tweede nu al zo’n heerlijk dwars peuterpubertje is (ik zeg links en hij rechts) kies ik dit keer voor het gemak.

We hebben trouwens gekozen voor de Koelstra Flexxo Twin (naast elkaar)

Als hier het brusje nu geboren zou zijn (mijn zoon is nu bijna 23 maanden), dan had ik zeker een duowagen gezocht op marktplaats. Want hij loopt prima, hele einden, maar hij loopt ook heel prima de andere kant op dan ik wil.

maar omdat brusje pas in juni komt, en we al een meerijplankje hebben, gaan we dat eerst proberen, maar dan is hij wel een half jaartje ouder.

Ik heb ook een duo alleen een verkeerde want de achterste kan niet helemaal plat!! Dus heb ik er nu helaas nog niks aan…

Kijk daar dus goed naar!

ter aanvulling… plankje hebben wij ook… maar vind het een onding…

wijzelf zijn beide niet zo lang… en wij lopen dus steeds tegen het plankje aan, en dochterlief zit met haar hoofd tegen het handvat aan… :?

Wij hebben een duo wagen. De phil en teds. Echt een ideale wagen, zeker als je een baby en een dreumes moet vervoeren. De baby ligt en de dreumes heeft een stoeltje. Het is een wagen die net iets langer is dan een gewone wagen, maar echt super lekker rijdt.

We hadden er eerst een via marktplaats, maar die was al 8 jaar oud en echt helemaal opgereden, we hebben toen een nieuwe aangeschaft, straks goed te verkopen. Ik heb er nog steeds geen spijt van.

Het ligt ook erg aan je kind vind ik.

Onze oudste liep echt al hele ende toen nummer 2 kwam, hij was toen 2o maanden. Nummer 2 was net zo oud toen nummer 3 kwam en hij liep heel wat minder…

Hij vertikte het gewoon. Toen nummer 3 kwam hebben we via marktplaats voor 15 euro een duowagen gekocht en ik was er erg blij mee :lol:

Nu met nummer 4 is nummer 3 al 2 en een half dus zij loopt gewoon alles…Voor het naar school brengen en halen zou het idd. wel handig zijn maar eingeolijk laat ik de baby (bijna) altijd thuis :oops:

Wij dachten eerst aan zo’n meerij plankje.

Volgens de mensen in de babywinkel was Xanthe er nog te klein voor.Dat ze zo lang aan een stuk niet zou kunnen staan…

Uiteindelijk eens getest bij vrienden en ik denk dat ze gelijk hadden.

Ze was toen 23 maanden oud,maar wel klein voor haar leeftijd…

Uiteindelijk hebben we hier een duobuggy staan(naast elkaar) ,een Quinny Freestyle 3XL,een Quinny Zapp en een fietskar.

De duobuggy staat al 2 jaar stof te vangen,de fietskar,die men kan omvormen tot buggy wordt hier het meeste gebruikt…

maar de 2 Quiiny’s ook vaak,de Zapp het meeste.

Ik heb de baby-dump eens gebeld en nu blijkt er ook een meerij/zit plankje te zijn voor andere kinderwagens dan alleen de bug a boo. Ik wist wel dat er zo’n plankje was waar ze op konden zitten, maar dacht dus dat dat alleen voor die kinderwagen was. Dus ik denk dat wij dat mee rij/zit plankje gaan kopen. Eerst even testen in de winkel natuurlijk, misschien zit het ook enorm in de weg voor je voeten.

Mies was 23 maanden oud toen Suus kwam.

Wij hebben een kidsit gekocht voor achter de maxi cosi mura. Dit is een zitje dus op een meerijplank. Hij past ook op talloze andere wagens, met adapters zelfs op de buzz.

Maar ik gebruik het heel weinig want ik heb genoeg tijd en mijn peuter wil toch het liefst zelluv lopuh…

Dan hang ik hem omhoog en ik gevalletje te lange rit, gaat hij zitten en werkt het fantastisch.

Maar in de dagelijkse praktijk maak ik het meest gebruik van de fietskar en wandel ik niet eens zo veel.

Daar kunnen Suus en Mies samen in en ik ben mega mobiel.

Gaan we naar de stad, dan neem ik de zapp mee.

Ik heb mijn mura dus nu ook te koop staan, gebruik hem echt ontzettend weinig, zonde.

Heb ook nog een simpele 3 wieler staan en nu suus zo ongeveer uit de bak is, gebruik ik die wel, daar kan de kidsit ook achter. :thumbup:

Ik zou dus voor de kidsit gaan, ideaal ding :thumbup:

@Cell wrote:

Mies was 23 maanden oud toen Suus kwam.

Wij hebben een kidsit gekocht voor achter de maxi cosi mura. Dit is een zitje dus op een meerijplank. Hij past ook op talloze andere wagens, met adapters zelfs op de buzz.

Maar ik gebruik het heel weinig want ik heb genoeg tijd en mijn peuter wil toch het liefst zelluv lopuh…

Dan hang ik hem omhoog en ik gevalletje te lange rit, gaat hij zitten en werkt het fantastisch.

Maar in de dagelijkse praktijk maak ik het meest gebruik van de fietskar en wandel ik niet eens zo veel.

Daar kunnen Suus en Mies samen in en ik ben mega mobiel.

Gaan we naar de stad, dan neem ik de zapp mee.

Ik heb mijn mura dus nu ook te koop staan, gebruik hem echt ontzettend weinig, zonde.

Heb ook nog een simpele 3 wieler staan en nu suus zo ongeveer uit de bak is, gebruik ik die wel, daar kan de kidsit ook achter. :thumbup:

Ik zou dus voor de kidsit gaan, ideaal ding :thumbup:

Die kid sit bedoel ik inderdaad ja. Wij hebben ook de mura en hebben vandaag de kidsit eens uitgeprobeerd in de winkel. Mijn dochter vind het super, ze moest huilen toen ze eraf moest :wink:

Wij gaan dus idd ok voor de kid sit. Het enige jammere eraan vind ik dat je er af en toe met de voeten tegenaan loopt, maargoed dat is vast wennen.

Bedankt voor de reacties!