Ik heb een vraagje kon het niet vinden met de zoekfunctie.
Cleo slaapt sinds de geboorte (in december) onder 4 dekentjes dus 2x een duodeken. Maar nu is het wel redelijk warm dus is dan 1 duodeken genoeg? dus 2 dekentjes? Ze heeft over dr rompertje een pyamaatje met voetjes aan.
In dr kamertje is het rond de 20-22 graden (kouder krijg ik het er niet :? )
ik verwarm hem altijd voor met kruik die eruit gaat als zij erin gaat.
wie heeft er antwoord voor mij?
Is het een koukleum???
4 dekentjes en verwarmen met kruik etc lijkt mij wel erg warm…
8)
Het lijkt mij een goed plan om nu inderdaad een dekentje eraf te halen…
Dinsdag wordt het weer kouder, dus dan kan je hem er weer opleggen…
normaal gesproken heeft ze sochtends een temp van 36.4 ong dus denk wel dat ze kouwkleum is (net als ik :mrgreen: )
maar vanochtend had ze zweetvoetjes…dus vandaar mijn vraag.
maar als het van de week kouder word…haar kamertje is wel vrij warm dus misschien dat 2 of 3 dan ook genoeg is?
Nou gisteren was het warm, maar hier op de kamers was het nog wel koel, vandaag was het weer warm dus de kamers waren al weer een stuk opgewarmd…
Morgen ook weer warm…
Ik zou vandaag en morgen 2 dekentjes doen en vanaf dinsdag (of wanneer het echt weer kouder is) gewoon weer zoals je het altijd doet, 4…
22 graden op een kamertje, voor een kindje dat nog niet zoveel beweegt is toch wel ok hoor…Zeker nog met 2 dekentjes erbij…
ok super bedankt voor je antwoord :-*
Your’e welcome…
lijkt mij erg warm hoor!
ik heb destijds ook een duodeken (van V&D) aangeschaft maar mijn kinderen hebben altijd maar onder eentje geslapen, die andere was voor als de eerste deken in de was ging
vooral omdat het kamertje ook al zo warm is, zou ik zelf proberen of ze het met 1 deken accepteert en alleen in de winter eventueel 2 dekens gebruiken
ok tnx ik ga wel beetje experimenteren, vannacht heb ik er 2 ipv 4 en dan morgenochtend ff tempen kijken hoe ze het doet.
@Ashes wrote:
ok tnx ik ga wel beetje experimenteren, vannacht heb ik er 2 ipv 4 en dan morgenochtend ff tempen kijken hoe ze het doet.
Ashes…je ochtendtemperatuur is altijd lager dan je normale temperatuur…
Je kunt beter in haar halsje voelen als ze slaapt, dit zegt veel meer namelijk.
Ook kun je beter niet op haar voetjes afgaan (zweten of juist koud) kindjes hebben vaak ijskoude handjes of voetjes terwijl ze zich toch behaaglijk voelen :-*
:shock: Dana slaapt met dit weer in alleen een rompertje met korte mouwen in een slaapzakje, verder niets. Als het straks weer afkoelt krijgt ze weer een pyamaatje aan en een lakentje over zich heen.
Ik denk dat je wel een beetje moet uitkijken met dat warme toedekken, je kindje moet ook ‘leren’ zich zelf warm te houden. Ik heb wel eens gehoord dat ze dat niet goed gaan doen als ze zo warm gehouden worden.
Bas slaapt met deze temperaturen in een romper korte mouw, pyama en een zomerslaapzak en dat is meer dan warm genoeg.
Als het weer wat afkoelt leg ik weer een duodeken bij.
ochtendtemp was idd hetzelfde, maar ook in het halsje gevoeld en dat voelde perfect. dus ik denk dat ik het idd maar zo laat anders word het net zon kouwkleumpie als ik :mrgreen: iig dus geen 4 meer
bedankt allemaal voor de hulp!!
:-*
Wat is jou meisje verwent met een kruik
Die heb ik na een maand al afgeschaft :silenced:
:mrgreen:
Een temp. van 36.4 is volgens mij ook niet te laag hoor… Ze ligt immers de hele nacht stil. En idd: als het in haar nekje gewoon warm is, dan kan die extra deken er wel af en de kruik ook uit bed. Waarom gebruik je eigenlijk nog steeds een kruik? Heeft ze misschien een koud kamertje? Een kruik wordt normaal toch gebruikt als het kindje zichzelf niet warm kan houden? :think:
En ik heb ook eens gelezen dat te warm toedekken niet goed is i.v.m. wiegedood…Pin me er niet op vast, ik weet dit niet zeker meer…
Volgens mij zijn kinderen nog geen koukleumpjes, ze hebben het echt niet zo snel koud. Het is echt veel te veel, vier dekentjes, maar dat is al genoeg gezegd!!!
Hier ook een pyamaatje en een slaapzakje, daaroverheen als het nodig is een dun dekentje van katoen.
wow, ik moet eerlijk zeggen dat ik die duodekentjes niet ken…
Noah heeft de afgelopen dagen alleen in een rompertje met slaapzak gelegen. nu trouwens ook…, alleen vanavond dek ik hem dan nog wel even toe met een lakentje + dekentje… :shifty:
die kruik, sja ben ik eigenlijk niet mee gestopt, ik leg ook altijd in me eigen bed een kruikje anders stap je er zo koud in :mrgreen:
maar met 1 duodeken gaat het super ze houd zich goed warm, het moet ook eigenlijk makkelijk kunnen zelf na de geboorte had ze het eigenlijk niet nodig met dr ruime 8 pond,
ik zal idd de kruik ook maar es gaan afschaffen :oops:
@Nessie7 wrote:
wow, ik moet eerlijk zeggen dat ik die duodekentjes niet ken…
Noah heeft de afgelopen dagen alleen in een rompertje met slaapzak gelegen. nu trouwens ook…, alleen vanavond dek ik hem dan nog wel even toe met een lakentje + dekentje… :shifty:
Een duo deken zijn twee dekentjes (duuuuhhhh :mrgreen: ) die je met klittenband aan elkaar maakt. Ik heb 'm bij de Prenatal gekocht, maar je hebt ze bijna overal (Hema, V&D, Babyplanet, Gardo, enz.) Dus ook wel in Assen

aha, ik dacht dat het iets speciaals was… :oops: :mrgreen: