Hallo,
Wij willen graag een babyfoon met 2 kinderunits en 1 ouderunit (voor dana en elin samen).
Heb er een van alecto gevonden, maar ik vraag me af of er nog meer merken zijn die ze hebben?
En zijn er meiden met ervaringen mee? Hoe bevallen die?
Ik lees even mee, want ik ben ook op zoek!
Ik heb nu de DBX-85 en ik weet dat de DBX-88 (of 89?) uitbreidbaar is met meer kinderunits, maar ben ook benieuwd naar ervaringen, of dat er andere merken zijn die uitbreidbaar zijn en goed bevallen.
ah das fijn, nu nog reacties van meiden die hem ook hebben (of een alternatief)
Had gegoogled op de alecto, maar zeer slechte recenties, hoe zijn jou ervaringen noekie? (zoals enorm slecht geluid, bereik, accu enz.)
geen ervaringen met duodingen, maar de babyfoon die ik van alecto heb ik de allerbeste die ik ooit heb gehad (en ik heb er heus een hoop geprobeerd)
ja ik meende hier wel vaker gehoord te hebben dat het helemaal prima dingen zijn. Fijn dat ie jou iig goed bevalt :thumbup:
Wij hebben al een tijdje die van Alecto (dbx82 met uitbreiding dbx83). Ik ken ook geen andere.
Wij zijn er zeer tevreden over, maar dat is puur vanwege het feit dat je maar 1 ouderstation hebt. Het geluid is prima. Het kan alleen niet heel zacht op het ouderstation, maar dan leg ik 'm onder m’n kussen en dan is het geluid ook voldoende gedempt. Het grootste nadeel is de accu. Deze houdt het niet lang vol. Maar je kan een nieuwe bestellen via het telefoonnummer dat aan de binnenkant van het ouderstation staat. Dat gaat uitstekend en vlot. Bereik is hier ook geen probleem. We kunnen rustig een rondje wandelen 's avonds en dan gewoon goed bereik hebben.
ah kijk dat klinkt beter en zit er dan ook een terugspreekfunctie op? Want ik vroeg me af, dan kunnen beide kinderen je horen lijkt me? Of kan je dan kiezen met welke babyfoon je praat?
Mijn man heeft 1x de terugspreekfunctie gebruikt. Vervolgens ging onze zoon keihard huilen, dus dat was geen succes ;-). Dus helaas geen idee hoe die precies werkt.
@Lady C wrote:
Wij hebben al een tijdje die van Alecto (dbx82 met uitbreiding dbx83). Ik ken ook geen andere.
Wij zijn er zeer tevreden over, maar dat is puur vanwege het feit dat je maar 1 ouderstation hebt. Het geluid is prima. Het kan alleen niet heel zacht op het ouderstation, maar dan leg ik 'm onder m’n kussen en dan is het geluid ook voldoende gedempt. Het grootste nadeel is de accu. Deze houdt het niet lang vol. Maar je kan een nieuwe bestellen via het telefoonnummer dat aan de binnenkant van het ouderstation staat. Dat gaat uitstekend en vlot. Bereik is hier ook geen probleem. We kunnen rustig een rondje wandelen 's avonds en dan gewoon goed bereik hebben.
Die hebben wij ook! En aan het einde van dit jaar hebben we er dus 3 babyfoons op. Of ja nu ook al hoor haha, maar 1 staat op een lege kamer :lol:
Wij zijn er ook tevreden over, is ook een kwestie van het juiste kanaal vinden.
Bij ons stoort ie dus niet (ja heel heel heel sporadisch), in het begin wel maar toen hadden we een verkeerd kanaal.
maarre terugspreekfunctie hebben wij nog niet ontdekt :shifty: :oops:
@Femmie: De DBX85 die ik nu heb is een perfect ding. Stoort nooit, doet het erg goed. Maar helaas kan hij niet uitgebreid worden… Daar heb ik toen ik hem kocht niet bij stil gestaan dat dat wel handig zou zijn. Maargoed. Misschien dus die 82 met 83 maar eens bekijken dan.
@Cin. wrote:
maarre terugspreekfunctie hebben wij nog niet ontdekt :shifty: :oops:
Die is er dus ook niet vlgs alecto zelf, ik had ze gemaild met de vraag en kreeg dat terug dus voor het geval je aan het zoeken bent…
Noekie, ja dank je, ik ben nog verder aan het kijken, vind de duo wel een uitkomst maar zonder terugspreken weer wat minder en dat hij niet dect is is ook wat minder vind ik, al zitten er schijnbaar belachelijk veel kanalen op.
Maar aan de andere kant is ie wel een stuk voordeliger, je hebt er dan 2 voor de prijs van 1 van een andere alecto, dus ik denk nog ff hard na, weet ook nog niet hoe hier vorm te gaan geven, wilde eerst ieder op iedere kamer een maar nu hoor ik ook van, waarom hang je de baby-unit niet op de overloop dat je ze allebei hoort als ze de kamer afzijn (of als je de deur open laat) en tja, das misschien ook wel een idee :think: dan heb ik er maar 1 extra nodig ipv 2