duo fietsstoeltje achterop?

Ik zag laatst in de fietsenstalling een duozitje achterop een fiets.

Ik dacht, mooi die moeten we hebben, dan kan vriend 3 kindjes op de fiets naar het kdv brengen als ik moet werken.



Dus ik ben aan het googlen, en vind hem wel via de plaatjes in een niet meer bestaande advertentie op mp. Verder niet.



Nu vraag ik me af of iemand bekend is met dit soort zitjes? (sorry kan de foto niet linken naar hier, doet het niet). En wat zijn je ervaringen?



Ik zit al te denken om te kijken of de pakkendrager niet verlengt kan worden ofzo, zodat we 2 zitjes achter elkaar zetten (we hebben er hier 2 voor achterop van gmg liggen), maar ik heb geen idee of dat ook een optie is, maar dat zal vriend vast wel kunnen bekijken.



Zit dus eigenlijk te bedenken hoe vriend straks 3 kids af kan zetten op de fiets en toch op tijd op zijn werk kan zijn (d. laten fietsen zou wel kunnen, maar ja dan moet ie er toch een half uur extra voor uittrekken en daar wordt zijn baas niet vrolijk van)



(en nee een fietskar is hier helaas geen optie, had ik ook aan gedacht, maar kunnen die hier gewoon met geen mogelijkheid kwijt)

Je hebt ook kinder’fietsjes’ (niet echt een fietsje, want het heeft maar één wiel) die je achter je eigen fiets kunt hangen, krijg je een soort tandemidee dus. Geen idee hoe het heet, maar lijkt me best handig.

Was even aan het zoeken of ik het kon vinden en kwam ook nog de FollowMe tegen, daarmee kun je een gewone kinderfiets achter je eigen fiets hangen.



En van die andere heb je er veel, ik zal je een link sturen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar bij onze meid in de klas zit een tweeling. De moeder heeft zo’n junior zitje van Bobike (tenminste, daar lijkt het op), wat je uit en in kunt klappen met in het midden van dat plateau een extra ruggesteun. Zo kan ze twee kindjes tegelijk achterop vervoeren.

Ik heb een link gevonden die ik hier vast niet mag plaatsen. Je krijgt PB.

Houd er wel rekening mee dat je bagagedrager dit moet kunnen dragen.

thx dames, ik ga jullie pb lezen en reageren :wink:

Zouden jullie mij ook een link kunnen doorsturen, ben ook naar zoiets op zoek.

Alvast bedankt!!

als je op MP zoekt op ‘tweeling fiets’ dan kom je een aantal duozit / duozitter / dubbelzitter tegen :wink:

Ik heb er ook eentje en die is van bobike. Het zijn zitjes die aan de bagagedrager vast zitten. Ik heb de oude bagagedrager er dus af gehaald en deze er op gezet.

Het is even wennen met fietsen, omdat je zwaartepunt anders ligt met twee achterop. Maar het fietst super en je hebt een hoop bekijks :mrgreen:

Weet je zeker dat ie van bobike is eppo?



Ik zoek nml op de site van bobike maar kan er geen vinden, dus mail ze en krijg nu dit als reactie: Wij hebben geen tweelingzitjes en deze ook nog nooit gemaakt.

Er zijn wel speciale fietsen waar je 2 zitjes achterelkaar kunt monteren.




:think:

misschien een stomme vraag, maar wordt je fiets niet heel erg topzwaar aan de achterkant? Ik bedoel: het lijkt me dat je fiets snel naar achter gaat hellen als je je stuur even niet goed vast hebt?

ik zie ze hier ook wel eens fietsen, een andere bagagedrager met daarop 2 bobike stoeltjes. Ik denk dat het om de combi bagagedrager/stoeltjes gaat en dat het zelf dus niet van bobike is, maar icm bobike stoeltjes word gebruikt.



Ik zal eens googelen, maar volgens mij kan je ook gewoon navraag doen bij je fietsenmaker. Zelf fietst Elise met ons mee en vanaf zeer binnenkort gaat Thijs voorop en Jesse achterop. Enige nadeel is dan dat ik moet tillen in school en Jesse in de gaten moet houden in de poppenhoek ( dat probleem zullen jullie dus ook wel hebben :wink: )

Bedoel je zoiets?







Heb ook wel zo’n plaatje, maar die heb ik zelf nog nooit gezien.



@Broekie wrote:

Bedoel je zoiets?







Ja, deze heb ik!
Misschien niet van bobike zelf dan :chinrub:
Maar hij zit wel met een bobike systeem vast aan mijn zadel.