Dunstan Baby Language

Zijn hier mama’s die met succes de methode van Priscilla Dunstan gebruiken? Dus de babytaal die zij heeft ontwikkeld? Volgens haar zijn er vijf huiltjes te onderscheiden:



• Nèh - Als je baby honger heeft, maakt het de welbekende zuigreflex die bij het voeden hoort. Dit veroorzaakt de klank ‘nèh’.

• Èh - Dit hoor je wanneer er een boertje dwars zit. Dit is simpel op te lossen door je baby tegen je borstkas te houden terwijl jij rechtop zit. Klop zachtjes op de rug of billen, zodat het boertje eruit kan.

• Owh - Deze klank wordt veroorzaakt door de gaapreflex, en geeft aan dat je kindje moe is.

• Eairth - Dit geeft aan dat je baby een windje moet laten. Leg je baby op je borst en wrijf met de klok mee over zijn buikje.

• Heh - Dit geeft aan dat je kleine het oncomfortabel heeft. Controleer of het niet te warm of te koud is, en check de luier.



Ik ben benieuwd!

nooit van gehoord :eh:

Ja, zij was ooit eens bij Oprah Winfrey geloof ik, of niet??

Ik zal in januari eens opletten of het klopt :mrgreen:

Het werkt!! Tenminste, ik leerde Mats er veel beter door begrijpen!



Ik had een boekje waar het in stond. “Ja hoor, het zal wel” dacht ik. Op een avond was Mats veel aan het huilen. Toch eens het boekje erbij gepakt. Het was duidelijk “èh”.



“Er zit een boertje dwars” zei het boekje. Dus ik naar boven, Mats uit zijn bedje gepakt en nog geen 5 seconde later liet hij een keiharde boer! :shock: Vervolgens viel hij tevreden in slaap.



En zo zijn er nog wel meer voorbeelden dat kan helpen. Er was al eens een topic over… even zoeken…



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=68354