Er bestaat een fantastische dans die “de dans van de duizend handen van Guan Yin” heet. Als je het gezien hebt dan begrijp je wel dat hier een zeer
strakke timing en coördinatie voor nodig is. Het is al bijzonder knap, om dit
voor elkaar te krijgen met ‘gewone’ mensen. Ja, even voor de
duidelijkheid: alle 21 mensen die je ziet dansen zijn doofstom!!! Ze
vertrouwen volledig op de signalen die de vier trainers, op alle hoeken van
het podium geven. Het is heel bijzonder.
Deze show werd voor het eerst internationaal gepresenteerd, op de
Paralympics van 2004. Maar wordt al jaren uitgevoerd door de Chinese
Disabled People’s Performing Art Troupe. Ze reizen tegenwoordig over heel de wereld met hun show. Deze show is opgenomen in Peking op het voorjaarsfestival.
Mooi!
Maar ik wil wel even zeggen dat mensen doof zijn en niet doofstom (vind het zo’n raar woord alsof ze dom zijn ofzo)
@Pumba wrote:
Mooi!
Maar ik wil wel even zeggen dat mensen doof zijn en niet doofstom(vind het zo’n raar woord alsof ze dom zijn ofzo)
Ligt er aan, als deze dove mensen ook niet kunnen praten dan zijn ze idd doof-stom.
Stom=niet kunnen praten

wow mooi hoor
@Mellie wrote:
@Pumba wrote:Mooi!
Maar ik wil wel even zeggen dat mensen doof zijn en niet doofstom(vind het zo’n raar woord alsof ze dom zijn ofzo)
Ligt er aan, als deze dove mensen ook niet kunnen praten dan zijn ze idd doof-stom.
Stom=niet kunnen praten![]()
dat dacht ik ook Mellie :mrgreen:
Zo, had net tijd om te kijken en het is inderdaad érg indrukwekkend!
Tnx Kaboutertje :-*
@Mellie wrote:
@Pumba wrote:Mooi!
Stom=niet kunnen praten![]()
dat klopt, dat heet gewoon echt doof-stom hoor!
En wat ontzettend knap!
heb echt met verbazing zitten kijken!
Heel erg mooi!!
Wauw, wat mooi om zoiets bijzonders te zien! Ik heb geboeid zitten kijken!
Ook heel bijzonder dat al die vrouwen zó op elkaar lijken en allemaal doofstom zijn :think:
oohh echt indrukwekkend heel mooi!!
:shock: WOW!
echt geweldig!
Ja prachtig hè!
En idd de aandoening heet doofstom heb het ook niet zelf bedacht
Dat die vrouwen op elkaar lijken komt omdat ze aziatisch zijn, zij vinden ons allemaal op elkaar lijken hihihi
(mij viel op hoe slank ze allemaal zijn)