Duizeligheid/zwart voor de ogen.

Ik weet niet of dit in het goede rubriek staat (anders hoor ik het wel).

Sinds ik ben bevallen en ik bv geef val ik af (op zich niet erg qua gezien mijn postuur, maar het gaat wel erg hard). Nu ben ik pas op nacontrole geweest bij de vk, zij heeft mijn bloeddruk gemeten en hb gecheckt. Beiden waren goed.

Nu zie ik sinds een paar dagen (eigenlijk een dag of 6/7) bij het op staan, lopen en zelfs als ik zit zwart voor de ogen. Niet continu maar toch wel vaak dat ik er last van heb.

Hebben jullie tips voor mij? Wanneer moet ik bij de huisarts aan de bel trekken? Of juist niet en gaat dit gewoon (vanzelf een keer) over?

M’n eetlust is nog steeds niet terug, zou het daar mee te maken hebben?

Ik heb het ook gehad na de bevalling, was voor mij een teken om rustiger aan te doen, beter om mezelf te denken… Ik zag echt niks meer alleen maar vlekken. Ook moet je beter eten denk ik hoor, zeker omdat je bv hebt. Als je het niet vertrouwd zou ik sowieso even een belletje naar de dokter doen. Zij weten vaak meer en beter wat er aan de hand is.

Sterkte.

Is je schildklier functie ook gechecked?

die heeft namelijk invloed op je stofwisseling, dus ook eetlust en afvallen en die kan uit balans raken door de zwagerschap(shormonen).

maar ja als je geen eetlust hebt en mss ook weinig eet is afvallen weer logisch. Weet niet of je op zich wel voldoende eet?

En vergeet ook niet; ik zie dat je kindje 1 maand pas is? dat is natuurlijk ook echt nog in je kraamtijd! Verlof is niet voor niets tot minimaal 10 weken na de bevalling, die heb je echt wel nodig hoor!

(weet niet of dit je eerste kindje is?)

Zelf had ik ook dat ik na drie, vier weken ook weer meer ging doen, naar buiten af en toe, huishouden etc, dat vergt ook meer, terwijl ik toen fysiek echt nog totaal niet de oude was.

O, vergeet nog te melden dat ik het zelf ook wel heb gehad, bij beide kindjes en soms ook nog wel paar maanden erna (toen het werk ook weer begon, ook weer wat meer last, ook duizeligheid erbij, soms echt scheef lopen alsof ik om ging vallen, leek wel dronken :lol: )

Er heerst ook griep, waarbij koorts en zwart zien vaak voorkomende symptomen zijn. Ik heb het afgelopen week gehad, ik werd zo nu en dan ook zwart voor de ogen en was duizelig. Verder geen eetlust, moe, hoofdpijn. Dus grote kans dat je ziek wordt en het niks te maken heeft met het herstel van je bevalling.

Beterschap!

Zelf heb ik er nu, na 5 maanden nog steeds best veel last van. Elke dag wel een keer dat ik me echt vast moet grijpen en weer moet gaan zitten. Maar ik vermoed dat het bij mij ligt aan te laag Hb en lijnen. Bij de bevalling heb ik veel bloed verloren, maar uit eigenwijzigheid niet laten checken daarna. Ook niet naar het ziekenhuis om een zak bloed te krijgen, wat wel kon. Maar in combinatie met minder eten omdat ik aan de lijn ben, zorgt het voor flink wat duizeligheid en vlekken, soms zie ik een paar seconden helemaal niks.

Maar omdat ik weet waar het vandaan komt, gaat het vast vanzelf weer over.

En idd, je ventje is bijna 2 maanden, dat is nog niet zo heel oud.

Geen eetlust heb ik al vanaf dag 1, net zoals duizelig, afvallen, en zwart voor de ogen. Verder voel ik me niet misselijk/rillerig/beroerd.

Ik moet denk ik gewoon nog herstellen.

En verder doe ik vrij wel rustig aan. Geen gekke dingen.

Littlewonder, ik heb bij de bevalling maar weinig bloed verloren, geen lage hb en bloeddruk. Dus vandaar.

De vk zei nog wel als het lang aan houd dat ik maar eens bloed moet prikken (schildklier).

ik heb het ook nog steeds, bijna 4 maanden. Hb en bloeddruk zijn hier ook goed. Ik vermoed dat ik gewoon te moe ben. te weinig slaap. en dat terwijl de jongste meestal doorslaapt… maargoed, overdag doe ik waarschijnlijk iets te veel.Vervelend is het wel!

En helemaal als ik weinig heb gegeten, dan is het een teken om snel wat te maken voor mezelf.

vervelend als je weinig eetlust hebt!! geen idee wat je daaraan kunt doen.

Ik heb het altijd dat ik duizelig ben, maar dat hoort bij mij…ik heb een lui hart…maar jij moet gewoon wat rustiger aan doen, je lichaam heeft heel wat te verduren had van de zwangerschap en de bevalling en heeft nu gewoon tijd nodig om te herstellen.

Dat je bloeddruk goed is op het moment van de meting, zegt helemaal niets over je bloeddruk op het moment van het zien van de zwarte vlekken. Je kan dus echt wel plotselinge bloeddrukdalingen hebben, niet ongewoon na alles wat je lichaam te verduren heeft gehad. En misschien toch je eetpatroon eens onder de loep nemen, krijg je wel genoeg binnen?

Tsja mijn eetpatroon, als manlief thuis werkt maakt hij eten voor me klaar anders eet ik echt niet (gewoon geen puf/energie om t klaar te maken en ook omdat ik toch veel met de kleine man bezig ben). 's Ochtends maakt manlief m’n ontbijt klaar. Overdag eet ik wel fruit, fruitschaal staat op tafel dat is makkelijk te pakken.

@D, dat is waar wat je zegt over die bloeddruk.

@Kwakje wrote:

Tsja mijn eetpatroon, als manlief thuis werkt maakt hij eten voor me klaar anders eet ik echt niet (gewoon geen puf/energie om t klaar te maken en ook omdat ik toch veel met de kleine man bezig ben). 's Ochtends maakt manlief m’n ontbijt klaar. Overdag eet ik wel fruit, fruitschaal staat op tafel dat is makkelijk te pakken.

Hoe lastig het ook is, het is wel heel belangrijk dat je regelmatig goed eet. In de periode rondom mijn bevalling heb ik ook geen eetlust gehad, o.a. door medicatie en alle stress. Ik voelde me zo belabberd, ook duizelig, futloos en viel ook heel snel af. Toch heb ik mezelf (ook op aanraden van de vk) op een gegeven moment verplicht om 3 x per dag fatsoenlijk te eten en ik ging/ga elke dag minstens een half uur wandelen. Met fatsoenlijk eten bedoel ik dan bv. yoghurt met muesli, boterham met pindakaas, tosti met kaas/tomaat etc. Na een week of 6 na de bevalling kwam mijn eetlust terug, fijn want dan is dat verplichte eten er tenminste een beetje af. Inmiddels eet ik weer redelijk normaal, zoals ik voorheen deed. M'n energie is nog niet helemaal op peil, maar dat komt hopelijk ook wel weer goed.

De opmerking over de bloeddruk is ook interessant, maar als je daar achter wilt komen moet je zelf zo'n bloeddrukmeter in huis halen denk ik.
Mijn bloeddruk schommelde ook enorm toen ik in het zh lag en daar medicatie voor kreeg. Dan had ik bv. 's morgens een onderdruk van 105 en 's middags 70, en de volgende dag kon het weer heel anders zijn. Daar word je ook niet bepaald energieker van want je lichaam is helemaal van slag.... :roll:
Dus misschien is het best zinvol voor jou om een tijdje meerdere keren per dag je bloeddruk te meten.

Ik ben er sinds kort achter dat ook drinken heel goed kan helpen tegen een lage bloeddruk! En mbt te weinig tijd om eten te maken, smeer anders eens vooraf al boterhammen in de ochtend om bv in de middag een tosti ervan te maken. Dingen als een knijpontbijt kun je ook prima in de middag nemen, en ook kant en klare mueslirepen zijn best gezond of ontbijtkoek. Makkelijk eten shoppen werkt best aardig en je bent sneller geneigt om toch wat te eten te nemen. Zelf neem ik regelmatig een cupasoup ook best makkelijk te maken en goed te eten met een ongesmeerd boterhammetje erbij.