Duizeligheid op bed

Ik werd vannacht wakker en was enorm duizelig, ik schrok enorm want het was heel erg, alsof ons bed aan ht spinnen was.

Ben toen direct rechtop gaat zitten en even een paar keer goed diep adem gehaald, toen zakte het wel wat af.

Had daarna mijn hoofdsteun van het bed iets omhoog gezet, maar ik bleef eigenlijk last houden, dus heb daarna ook niet écht meer geslapen.

Vanmorgen maar op tijd uit bed gegaan, om wat te eten, maar voel me nog steeds niet optimaal, niet dat ik nu nog duizelig ben, maar kan wel merken dat ik vanmorgen niet goed ben geweest.



Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?



Ik moet donderdag naar de vk, en moet dan ook bloed prikken, dus misschien ijzer?

Misschien het vena cava syndroom? Google daar maar eens op. Dat kan optreden als je op je rug ligt. (Hoewel het daar misschien wel wat lang voor geduurd heeft.)





Groet Majel

Heb het even op gezocht, het klinkt wel logisch, kan wel zoiets wezen.

Ik heb nu nog hoofdpijn, voel me nog niet top.

ik herken je omschrijving van een virus in mijn evenwichtsorgaan.

Dus houdt het even goed in de gaten en trek desnoods bij je huisarts aan de bel.



Mijn eerste aanval duurde bijna 10 dagen en het heeft mijn evenwichtsorgaan blijvend schade toegebracht. Resultaat is dat ik nog regelmatig zo’n aanval heb die van enkele minuten tot enkele dagen duren

Het zou heel goed een lage bleoddruk kunnen zijn, dat komt vrij veel voor tijdens zwangerschappen. IK heb er de laatste keer ook veel last van gehad. Best eng, want je functioneert eigenlijk van het ene op het andere moment niet meer. Heb ook de meeste emmertjes volgespuugd van de duizeligheid, ipv van de misselijkheid.



hier had ik altijd dropjes op zak, en dextro energie. die hielpen de duizeligheid wel weg gaan.

volgens mij kan het zelfs ook nog komen door je bloedsuikerspiegel.

Hihihi een vaan deze boven… :mrgreen:



Ik heb het ook gehad bij de laatste.

Zo erg dat mijn rechtergordijnen aan de linkerkant hingen.

Bij mij was het mijn hoge bloeddruk en mijn zwangerschap diabetes…



Ik moet zeggen dat ik er af en toe nog last van heb. Als ik bijvoorbeeld mijn hoofd te snel omdraai.

Hmmm :think: lage bloeddruk kan het zijn, ik had in het begin van mijn zwangerschap (tot 20wk) enorm lage bloeddruk, maar daar had ik dan gek genoeg in bed weer geen last van, alleen met lang staan had ik last van duizeligheid.

Bij de laatste controle was mijn bloeddruk ook prima in orde, maar kan geloof ik in een zwangerschap wel zo weer veranderen.



Bloedsuiker, dat zou het ook kunnen zijn, gelukkig moet ik donderdag bloed prikken dus zal daar ook snel een uitslag van zijn als dat het wel is.

Ben erg benieuwd.



Vannacht maar even een kussen in mijn rug zodat ik in zijligging blijf liggen, want ik zie er al een beetje tegenop om te gaan slapen, want grote kans dat ik weer op mijn rug draai en hetzelfde krijg.



Bah… niks aan.

nana, echte als het aan je bloedsuiker ligt, heeft op je rug slapen er al niets mee te maken, dan zou je het in welk ehouding ook, gehad hebben…

Ja dat klopt inderdaad, maar ik heb het alleen op mijn rug gehad, dus nog niet overdag.



Ik heb vannacht weer goed geslapen, hoofdsteun omhoog, en strak tegen mijn man aan zodat ik niet op mijn rug zou rollen, haha.



Hopelijk blijft het zo, zal het morgen nog wel even aan kaarten bij de vk.

Nou ja kan zoveel oorzaken hebben :wink:



Beter even met je VK overleggen denk ik, om even wat dingen te controleren.

Volgens de vk wel normaal, komt doordat ik op mijn rug draai 's nachts, en daar krijg je het door.

De laatste nachten gingen weer prima, gelukkig.

Kan het niet zo zijn dat door op je rug te liggen, je baarmoeder een belangrijke ader dichtdrukt?



Waarschijnlijk gaat het snel over als je op je linkerzij gaat liggen…

Precies Lily, dat is de reden van de duizeligheid wat de vk ook denkt, gelukkig gaat het nu heel goed.