duizelig

Heej meiden



Ik hoop dat mij kunnen helpen met wat tips.

Sinds een paar dagen heb ik constant last van duizeligheid en zie soms tijdens het lopen zwart voor mijn ogen. Ook ben ik nogal licht in mijn hoofd terwijl ik genoeg drink en eet… Ik heb het zelfs zo erg gehad dat ik bijna een minuut zwart zag en bijna :sick: Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen?? Ik kan maandag terecht bij de gyn alleen moet ik nog boodschappen e.d doen maar voel me onzeker hierdoor dat ik het tijdens het winkelen ook zou kunnen krijgen… Ik slik vitamine C en van davitamon foliumzuur voor zwangeren… Iemand tips???



Groetjes Knuffeltje

als je opstaat rustig aan doen, niet in een keer doorlopen maar langzaamomhoog komen en even stil blijven staan. Ook proberen dextro energy bij je te hebben, als je dan voelt dat je niet goed wordt, gelijk eentje nemen, deze zitten namelijk binnen 30 sec al in je bloed!!! Ook zoute dropjes helpen!

Ik heb er zelf ook enorm last van gehad, en bovenstaande dingen helpen wel goed!! Heb nog steeds last van een lage bloeddruk, maar ik denk dat ik er nu na verloop van tijd beter tegen kan!



Oja, mocht je in de supermarkt niet lekker worden, ga gewoon even op een kratje ofzo zitten ( dan maar dat mensen je even raar aankijken ), maar beter dan dat je ineens gestrekt in de supermarkt ligt!!

Ik heb er de laatste dagen ook last van en dextro helpt idd erg goed. Verder idd rustig opstaan, door je knieen bukken enzo.

Thnx maar tijdens en net na het op staan gaat het wel goed… Het is meer dat ik begin te lopen zet het ineens op zeg maar…



Knuffeltje

Als je lang staat of loopt? Lijkt inderdaad op lage bloed druk. Dextro en zoute dropjes bij de hand houden.



Ik weet niet hoe duidelijk zwanger je bent (als in, hoe duidelijk mensen het kunnen zien) maar een briefje met hoeveel weken je zwanger bent op zak, met het nummer van je vk of huisarts, lijkt me handig voor het geval je toch ineen zakt en mensen moeten eerste hulp verlenen.

Ik heb het ook gehad in mijn vorige zwangerschap en nu weer helaas. Het schijnt er bij te horen.



Bij mij was mijn bloeddruk erg laag tot ca. 20 weken toen en daarbij werd het erger met een lege maag of juist een te volle maag.



Wat een beetje helpt, is 's morgens eerst licht ontbijten op bed en dan rustig op staan en vaak kleinere hoeveelheden per dag eten. Ik had altijd een pakje toastjes of sultana bij me en wat dropjes (hoeft niet zout te zijn, het gaat om een ander stofje in drop waar je bloeddruk van stijgt). En genoeg drinken, je moet zeker 2 liter per dag drinken.

Ik had daar ook last van en had altijd zoute dropjes in mijn tas.

Die mocht ik trouwens van de vk eten als ik zo’n ‘aanval’ had. Ook adviseerde zij mij om voor de boodschappen (of ergens buiten) een kopje bouillon te eten.



Werkte hier prima…

Heb nu dextro energie bij de hand mocht ik zo’n aanval krijgen en zal je zeggen het werkt… Ik las ergens anders op het forum dat zoute drop slecht voor je is… Aangezien ik morgen pas 7 weken ver ben durf ik die nog niet te nemen… Morgen hebben we een afspraak bij de gyn… Kijken ze dan ook de bloeddruk na of doen ze dat pas bij de verloskundige???

Als je een lage bloeddruk hebt maakt zoute drop en soep eten dus niks uit. Dit soort dingen werkt bloeddrukverhogend en daarom wordt het over het algemeen afgeraden. Ik weet niet of je iemand kent met een bloeddrukmeter maar dan zou je eens kunnen kijken of het je bloeddruk is het kan namelijk ook bloedarmoede zijn. Ik zou als ik jou was (als je dat nog niet slikt) zwangerschapsvitaminen gaan slikken, daar zit extra ijzer in, je kan ook roosvicee fero drinken (verkrijgbaar bij Kruitvat) of bij de apotheek kan je pillen of een drankje halen (ik weet de naam even niet meer) dat is een kruidenelixer/pil en dat kan geen kwaad tijdens de zwangerschap, wordt zelfs aangeraden te gebruiken na de bevalling om het ijzertekort door bloedverlies weer aan te vullen.



Wat ook verstandig is: na je eten fruit eten en tijdens het eten jus d’orange drinken. Dit bevordert de opname van ijzer terwijl melk of koffie, thee en chocolade dit nou juist afbreekt.

wat typisch dat jij juist zegt dat zoute dropjes niet uitmaakt. Mijn eerste bloeddruk met 7 wk zwangerschap was 115/40, heel laag dus en ze adviseerde me toch echt om, als ik niet lekker werd, zoute dropjes te eten, mede omdat ik je bloeddruk wat omhoog krikt!



Je moet natuurlijk geen hele zak leegeten, maar 1 of 2 zou geen kwaad moeten kunnen!



Overigens heb ik geen idee of ze bij de gyn je bloeddruk nakijken, denk wel dat je er naar kunt vragen omdat je je zo licht voelt!!

Ik was bij mijn 1e ook snel duizelig aan het begin van mijn zwangerschap…ik bleek een lage HB te hebben en kreeg ijzertabletten en dat werkte goed…

Zou even én mijn bloeddruk laten meten én mijn Hb laten prikken!

hoi



ik heb er ook last van gehad mijn suikergehalte is altijd heel erg lag en door mijn zwangerschap nog lager, na mijn ontbijt ze;fs maar 4. Ik eet nu altijd dextro 'sochtend en glas jus om meteen mijn suiker hoog te krijgen en af te zijn van duizeligheid.