Duitse vrouw bevalt van 6 kg zware baby

Van nu.nl :wink:



Baby van bijna zes kilo geboren in Duitsland

Laatste update: 25 november 2011 21:29 info Bekijk op de kaart

BERLIJN - In Berlijn is een baby van bijna 6 kilo geboren. Het gaat om het zwaarste Duitse kindje dat ooit zonder keizersnede ter wereld kwam.

Foto: Gezondheidsnet



Dat hebben Duitse media vrijdag gemeld. Onder meer Spiegel Online publiceerde ook foto’s van het kindje.



Normaal is een geboortegewicht van 3,5 kilo. Meestal adviseren artsen bij een verwacht geboortegewicht van meer dan 4,5 kilo een keizersnede.



De moeder legde advies van de artsen naast zich neer en stond, ondanks het hoge risico, op ‘‘een poging tot vaginale bevalling’’, aldus het ziekenhuis, het beroemde Charité in de Duitse hoofdstad.



De 40-jarige moeder is met 240 kilo ook geen lichtgewicht. Volgens de artsen kan zij het snoepen niet laten. Zij kreeg dinsdag haar 14e kind, een jongetje. De zware bevalling duurde 7 uur, maar verliep verder zonder complicaties.







:shock: Moest even 3 keer lezen hoor. Baby van 6 kg, moeder van 240 kg, en dan ook nog eens het 14e kind…

:shock: Ik sta best wel te kijken hiervan

persoonlijk was ik meer verbaasd over de opmerking dat bij 4,5 kilo al een keizersnede geadviseerd wordt in Duitsland…

Dan had ik daar dus 2x een ks gekregen terwijl ik hier probleemloos bevallen ben.



De zwaarste was hier 4700 gram en die bevalling was zo makkelijk en vlot… een extra kilo/ruime kilo zit echt niet alleen op het hoofd, zo’n kind is waarschijnlijk nog weer langer als de 56 cm van onze kerel…



Kennis van mijn ouders heeft naast 2 10 ponders ook een 13 ponder op de wereld (30 jaar terug) gezet bedenk ik mij nu :think: . Zal eens vragen of ze weten of dat een ks is geweest eigenlijk… al vraag ik het me af.

:shock: zo dan!

die 4,5 kilo verbaasde mij ook… Hier is bij Thijs heel veel discussie geweest over hoe zwaar/hoe licht en wat te doen ( en dan vooral mijn angsten in dat het niet ging lukken als hij zo zwaar zou zijn ) De VK heeft totaal geen angst gehad en gezegd: dit gaat prima lukken. EN uiteindelijk lukte het ook, 4425 gram in 1 uur… Zou erg jammer zijn als dat een verplichte keizersnede had geworden …



Maar ook de 6 kilo, 240 :shock:kilo en 14e kind… ( al is de kans natuurlijk groter op zw. diabetes als je zelf zwaarder bent en dan word je kind ook zwaarder, en met 240 kilo… :think: )

Ik wist dat ook niet van die 4,5 kilo en blijkbaar in ned dus ook niet zo en volgens mij was nena zelfs nog wat zwaarder. De bevalling was dan ook wel topsport maar er is met mij iig nooit over een ks gesproken tav haar.

Hier de jongste uit ‘mogen’ persen met 4525gram, zonder knippen of scheuren, in anderhalf uur. Ik wil niet weten wat voor slagveld het oplevert als het kind 6 kg is! :mrgreen:



Maar die gewichten/getallen zijn wel… eh… heftig ja… :shifty:

@HanB wrote:

Hier de jongste uit ‘mogen’ persen met 4525gram, zonder knippen of scheuren, in anderhalf uur. Ik wil niet weten wat voor slagveld het oplevert als het kind 6 kg is! :mrgreen:




De hele bevalling van die van 4700 gram heeft hier maar 2 uur geduurd… persen heeft de VK naar boven afgerond op 3 minuten omdat ze zeker wist dat ze toen nog op haar horloge had gekeken.



Zelf geloof ik echt wel dat zeker een 14e kind er met 6 kilo ook wel uitkomt.

Ik durf ook bijna wel te stellen dat een kind van 6 kilo er hier ook ‘gewoon’ uit zou komen als het net als de heren er gewoon netjes gelegen wordt en geen rare hoofdhoudingen of een stuiter oid.



Zoals gezegd… die laatste 1,3 kilo zal echt niet allemaal in het hoofd van het kind gaan zitten :wink: en dat is hoe dan ook het lichaamsdeel dat (over het algemeen) als eerste komt.

Inderdaad, en zo’m centimetertje meer hoofdomtrek maakt denk ik weinig uit. Hier was de bevalling van de jongste, 4,5 kilo, ook zeker een van mijn makkelijkste.

Ik schrik meer van t 14e kind van iemand van 240 kil eigenlijk… vraag me af hoe de andere 13 kinderen eruit zien/wegen :shifty:

Enige benieuwdheid naar een familieportret :mrgreen:

@Bella wrote:

Enige benieuwdheid naar een familieportret :mrgreen:




panoramafotootje :silenced:

@mamaMarije wrote:

@Bella wrote:
Enige benieuwdheid naar een familieportret :mrgreen:




panoramafotootje :silenced:




Marije foei :naughty:



hier pica van mamma en spruit



Valt toch best mee moet ik zeggen toch?

Qua grootte enzo? :inlove:



Die van mn nicht was 5290 maar die kwam toch echt met een keizersnede… :slight_smile:

@Rooike wrote:

Die van mn nicht was 5290 maar die kwam toch echt met een keizersnede… :slight_smile:




Maar de ene vrouw is de andere niet natuurlijk en de ene bevalling de andere niet.

Er komen ook heel veel kleinere kindjes met een keizersnede ter wereld, omdat het niet wil/ niet kan etc.



Dat zijn dan beslissingen op basis van DIE situatie en over het algemeen maakt het gewicht van het kindje in kwestie dan amper tot geen onderdeel van de beslissing uit.



Dat is eigenlijk gewoon wat me het meest verbaasd in die zin… ‘4,5 kilo dan adviseren we u toch een ks’ terwijl er echt meer dan genoeg 9 of meer ponders op vaginale manier zonder problemen op de wereld zijn gekomen.



Oa een heleboel die bij de geboorte zwaarder bleken dan verwacht.



Hier was de gyn die de (uitgebreide) 20 weken echo deed van onze 3e overigens wel helemaal paniekerig dat hij zo groot was… met 20 weken liep hij bijna 4 weken voor in groei… ja suiker prikken etc (tja dat moest ik toch al ivm familiaire suikerziekte) en moest het niet zo makkelijk opnemen een groot kind… eh misschien mijn dossier even lezen? De oudste was ook al ruim 9 pond … ja ja maar toch blabla.



En de eigen VK was daar veel meer in zoals ik: tja het zou me meer verbazen als je een kind met iets achterliggende of gemiddelde groei gezien zou hebben als dit. Met pretecho met 26 weken was het zo’n 3 weken groter als gemiddeld en bij de geboorte dus 9,5 pond.



Hun verbazing was bij de 4e dus ook echt groot, die was nog geeneens 8 pond :wink: (scheelde niet veel, maar toch… onze enige met een 3 vooraan zijn geboortegewicht).



Tja ik ben zelf met 1.80 ook groter als gemiddeld… en deze vrouw is met 240 kilo ook wel ‘iets groter’ als gemiddeld. Meestal (dus niet altijd, maar meestal) krijg je toch wel kinderen die bij je eigen fysiek passen.



En zo niet… dan is het altijd fijn dat we tegenwoordig de ks als (nood)optie hebben voor kindjes die er anders echt niet uit willen.

@mamaMarije wrote:

@Rooike wrote:
Die van mn nicht was 5290 maar die kwam toch echt met een keizersnede… :slight_smile:




Maar de ene vrouw is de andere niet natuurlijk en de ene bevalling de andere niet.

Er komen ook heel veel kleinere kindjes met een keizersnede ter wereld, omdat het niet wil/ niet kan etc.






Ik bedoel er verder niets mee hoor, ik bedoelde met mijn reactie alleen maar dat ze in ons ziekenhuis boven een bepaald gewicht standaard een KS doen, dus ik vind het knap dat die vrouw zelf gebaard heeft.

Dus ook geen haar op mn nichts hoofd om het risico te nemen dat ze bijv. uit zou scheuren tot weet ik veel waar… :wink:

In Nederland kijken ze niet naar het gewicht, want dat kun je moeilijk inschatten met een echo maar is de hoofdomtrek veel meer bepalend. En natuurlijk ervaring met eerdere bevallingen of lichamelijke problemen.



Mijn oudste is in Duitsland geboren en toen zeiden ze me ook echt dat ze het gewicht slechts konden schatten en was de hoofdomtrek ook veel meer bepalend. En extra gewicht door extra spek op het lijfje was geen enkel probleem, dat pers je er makkelijk uit, maar een groot hoofd of brede schoudertjes is veel lastiger. Zo werd me het uitgelegd.

juulke wrote:
In Nederland kijken ze niet naar het gewicht.


Bij haar wel, al haar eerdere kinderen waren groot van formaat en werd op voorhand al besproken dat het een KS werd.

@Rooike wrote:

@juulke wrote:
In Nederland kijken ze niet naar het gewicht.





Bij haar wel, al haar eerdere kinderen waren groot van formaat en werd op voorhand al besproken dat het een KS werd.




Ze woont in Duitsland.

Volgens mij gebeurd het wel vaker hoor dat er zo’n groot kind geboren word.

De kinderen van mijn neef en zijn vrouw waren ook groot. De oudste was met 4 of 5 weken te vroeg al 7 pond, de middelste 10 pond en de jongste bijna 12 pond. Alle drie zijn ze via de natuurlijke weg gekomen. Waren wel zware bevallingen.

@mamaMarije wrote:





Tja ik ben zelf met 1.80 ook groter als gemiddeld… en deze vrouw is met 240 kilo ook wel ‘iets groter’ als gemiddeld. Meestal (dus niet altijd, maar meestal) krijg je toch wel kinderen die bij je eigen fysiek passen.




En ik denk dat het bij deze vrouw ook enorm scheelt dat ze al dertien kinderen op de wereld gezet heeft. Bij mij ging het in elk geval bij elk kind makkelijker en vlugger. Waar ik bij de oudste om negen uur de eerste wee voelde en pas half drie kind op mijn buik had voelde ik bij jongste om half zes iets wat een wee zou kunnen zijn en die lag 69 minuten later op mijn buik. De boel zal zeg maar wat soepeler zijn geworden, je weet hoe het allemaal werkt en dat maakt m.i. ook veel verschil. Ben overigen wel heel blij dat die van mij geen zes kilo waren, had denk een jaar daarna nog niet durven fietsen. 8)