Vriend is woensdag jarig en viert zijn verjaardag dat ook iedereen hier voetbal komt kijken. Nu zei hij vandaag dat ie het wel leuk vond om een duits tintje aan zijn feestje te geven.
Maar hoe geven we een duits tintje? Ik kwam niet verder dan bier en braadwurst. :lol:
Hier ideeen?
lederhosen :mrgreen:
@mamaMarije wrote:
lederhosen :mrgreen::lol: ja die zag ik ook via google net, maar die heb ik niet in huis en is wat te kort dag te regelen en daarnaast moet ik uiteraard wel mijn nieuw oranje jurkje aan die dag he we zijn en blijven voor nederland natuurlijk :mrgreen:

Voor de wijndrinkers moezel!
BMW voor de deur, kuil graven in je tuin :mrgreen:
Iets serieuzer… Apfelstrudel, sauerkraut, Riesling?
@Mex wrote:
… kuil graven in je tuin :mrgreen:
…
:lol:
Vind hem briljant!
Gebak: apfelstrudel met vanillesaus, Schwarzwalderkirsch, abrikozentaart, enz. Duitsers zijn gek op “kuchen” (en dan niet een “hollands” stukje, maar meerdere stukken en op tafel laten staan)
brood met allioli (gele bakjes in de supermarkt)
bretzeln
gluhwein
schnitzels
kartoffelsalade
chocola
berlinerbollen
frankfurters (meer knakworst achtig)
brood, zuurkool en mosterd voor bij de worst
schnaps
spetzi (cola met sinas)
De worsten horen wel op de bbq.
Als je googled op duitse borrelhapjes kom je nog veel meer tegen, maar dit ken ik van een vriendin van ons die uit Dld. komt.
ik denk alleen maar hele onaardige dingen over duitsers nu dus ik geef maar geen tips
wel een leuk idee voor een voetbal feestje trouwens, veel plezier
Duitse slingers (tiroler), Duitse muziek, halve liters bier, en alles moet GROOT!!
Veel plezier!
Ik zat ook te denken aan milka chocolade en chips van de lidl :mrgreen:
Bier in pullen, een hoop lawaai, dikke buiken die onder net iets te korte t-hirts uitzakken… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
@~Marion~ wrote:
Bier in pullen, een hoop lawaai, dikke buiken die onder net iets te korte t-hirts uitzakken… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Die dikke buiken onder t-shirts vandaan heb je hier ook hoor en wat dacht je van Engeland? :mrgreen:

es ist mir Wurst :mrgreen:
Schlager muziek :mrgreen:
grote Duitse vlag voor het raam hangen :lol:
@~Marion~ wrote:
juist. dit dus :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
@knipoogje1983 wrote:
@~Marion~ wrote:Bier in pullen, een hoop lawaai, dikke buiken die onder net iets te korte t-hirts uitzakken… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
juist. dit dus :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zou net zo goed engels kunnen zijn :think: :mrgreen:
geweldig leuke tips dames! Zou dan wel een combi moeten worden he van nederlands en duits met nederlands in de overhand, want we zijn natuurlijk wel voor nederland
Dus die duitse vlag gaat het niet worden :lol:
Die abrikozenvlaai is hier al wel in huis iig,
Dat gat in de tuin :lol: :lol: :lol: maar gaat hem ook niet worden, vind ik zo zunt van mijn grasmatje :lol:
En die apfelstrudel :drool: :drool: :drool:
Heb hier ook bittergarnituur in huis en zat te denken aan ned-dui vlaggetjes voor de prikkertjes, maar kreeg ze niet gevonden.
En de moezel :drool: :drool: :drool:
Verder kwam mijn oudste dochter vandaag met het idee om een feestmuts voor papa te maken, dus dat is gedaan (al heb ik die wel in de holland kleuren gedaan).
Dus heel erg bedankt voor de tips dames! Ik heb wel wat voor op mijn boodschappenlijstje voor morgen nog!
Alvast gefeliciteerd en veel plezier!
Wat leuk om dat zo te doen!
Veel plezier en gefeliciteerd alvast :mrgreen: met de duitse voorbereidingen zit het wel goed zo te lezen :thumbup:
Vind trouwens het idee om een kuil in je tuin te graven écht briljant :lol: :mrgreen: :mrgreen: