Duimpje naar binnen

Weer een vraagje :roll: …

Riley ging op fysio voor zijn voorkeurshouding naar rechts,

daar is hij gelukkig vanaf, omdat we hem bleven aanmoedigen om naar links te kijken.

Fysiotherapeute was heel tevreden daarover, alleen niet zo tevreden over zijn handjes.

Hij speelt met beide handjes, pakt over, maar er is iets waardoor hij niet goed aanpakt met links.

Zijn duimpje is continu naar binnen, ook als hij iets wil aanpakken blijft het duimpje steken.

Wij wouden het nog even aankijken, Roy heeft er als kind last van gehad, en hij pakt soms nu nog zo aan , dus inpriciepe familiair.

De fysio gaf overwegingen een HA in te schakelen, Roy had zo iets van 'Hij heeft er geen last van, wat moet ik daar dan? ', de HA zou ons door kunnen sturen naar de KA, zei de Fysio.

Wat de KA dan doet is kijken of zijn spieren wel goed daar zitten, maar ik wéét dat dat wel goed zit, want vaak pakt hij dan niet zo aan , maar soms gewoon wel, hij kan ook spelen met duimpje er uit, maar vaker zit hij er in.

Misschien heeft iemand hier ervaring mee, en zou mij kunnen vertellen wat er bij jullie is gedaan?

Wat “” grappig"" ik heb me daar ook zorgen over gemaakt bij mijn kleine man… Die gebruikte alle vingertjes en 1 duimpje maar het andere duimpje bleef naar binnen zitten… Gebruikte hij dus niet… Maar ineens wel… Zou me er niet al teveel zorgen over maken… En anders gewoon eens met cb er over hebben…

ik zou me er ook niet druk over maken zeker niet als Roy het ook heeft gehad en hij er zelf geen last van heeft.

Scheelt weer een rit naar HA of KA en een hoop getrek aan zijn handjes.

Inmiddels bij CB geweest, en heb dit aangekaart, ook dat de Fysio zich meer zorgen maakte dan dat ik deed, en dat dit waarschijnlijk familiar is.

Lijkt me haast wel, want Roy heeft nagevraagd, zijn oma had het in erge mate, zijn vader, hij… zijn opa.

Ik moest er gewoon op trainen, we kijken 10 nov verder.

en hoe is het met zn duimelotje ?