duimen en honger

Er word gezegd dat wanneer een kindje zit te duimen, honger heeft.

Ik geef borstvoeding, ik voed op verzoek. Nu drinkt mijn kindje niet veel overdag, maar gaat wel steeds duimen. Elke keer dat ze haarduimpje pak, leg ik haar aan, maar dan is het een paar slokjes en ze is klaar, of ze drinkt helemaal niet. s’avonds en s’morgens drinkt ze wel heel goed, dus je kunt het geen borstweigeren noemen denk ik.

Zou ze het gewoon lekker vinden om te duimen? Ze heeft namelijk geen speen.

Groetjes

Door wie wordt dat gezegd?

Volgens mij kan een kindje ook duimen vanwege zuigbehoeften?

Ik denk niet dat een kindje altijd honger heeft als hij/zij duimt, ik denk dat ze het inderdaad gewoon lekker vindt/zuigbehoefte heeft.

Ik denk ook niet dat het altijd honger is. Mijn zoontje doet het bijvoorbeeld alleen als hij moe is. Daaraan kan ik zien dat hij naar bed moet :slight_smile:

onze dochter loopt bijna de hele dag met de duim in de mond.

maar zij is dan ook al bijna 2,

maar volgens mij hoef je niet elke keer aan te leggen als ze duimt

Inderdaad, ik vraag me ook af wie dat zegt, kindjes hebben namelijk ook nog zuigbehoefte :slight_smile:

Het kan ook aan mij liggen :wink:

Ik heb het iig wel vaker in mijn omgeving gehoord, en dacht het ook vaker gelezen te hebben.

Maargoed ik weet nu iig dat het geen honger signaal is :wink:

Duimzuigen kán een hongersignaal zijn :slight_smile:

Zo rond de leeftijd van vier tot zes maanden kan het voeden nog wel eens wat rommelig verlopen. Een baby ontwikkelt zich razendsnel en door die ontwikkeling vervagen de hongersignalen die eerst altijd zo duidelijk waren soms. Dan kan het lastig zijn om in te schatten wanneer je baby nu echt graag wat wil drinken.

Het belangrijkste is, dat je kindje voldoende binnen blijft krijgen. Als de groei goed is, er voldoende plas- en poepluiers worden gemaakt en ze tevreden en alert is, kun je er vanuit gaan dat je kindje voldoende binnen krijgt. Is dit twijfelachtig, dan is het aan te raden om toch te blijven reageren op het duimzuigen en je kindje dus vaak aan de borst te leggen. Dan heeft ze die kleinere hoeveelheden die ze vaker op de dag bij je drinkt gewoon nodig, ze zou door vaak duim te zuigen misschien voedingen kunnen uitstellen of overslaan.

Groetjes van Yvonne

het klopt half half :angel:

Odin duimt omdat hij zuigbehoefte heeft maar dan duimt hij “normaal”

meestal als hij net z’n fles opheeft dan zoekt hij z’n duimpje op en gaat hij heel rustig zitten duimen :inlove:

Odin kan ook heel “agressief” duimen dan hoor je hem ook gewoon duimen

dan is hij heel wild aan het doen en hoor je hem echt smakken enzo en ja dan heeft hij honger :lol:

Ze is tevreden en groeit goed, dus ik maak mij verder er niet meer druk om. Als ze niet wilt, dan wil ze niet.

Bedankt voor de reacties

Ps; Angel&Luna zie dat jou zoontje op dezelfde dag als mijn dochter geboren is, wat grappig!

@missmelody wrote:

Ze is tevreden en groeit goed, dus ik maak mij verder er niet meer druk om. Als ze niet wilt, dan wil ze niet.

Bedankt voor de reacties

Ps; Angel&Luna zie dat jou zoontje op dezelfde dag als mijn dochter geboren is, wat grappig!

nee toch?!? Odin is op koninginnedag geboren

nee, nu zie ik het :oops: Ik zat alleen naar het aantal maanden en dagen te kijken :wink:

Mijn dochter is net niet op koninginnedag geboren, net 1 uur ervoor :wink:

mijn jochie heeft ook een enorme zuigbehoefde en sabbelt de hele dag op zijn knuistjes :slight_smile:

Het kan idd een teken zijn maar het hoeft niet.

Als L.ia.m hier echt honger heeft zuigt hij op een hele andere manier op zijn knuistjes, dan vreet hij ze namelijk bijna op :smiley:

En hier eentje die ook op koninginnedag geboren is :smiley:

:lol:

ja Odin had de 29e geboren “moeten” worden maar hij had nog geen zin :frowning: (ben ingeleid op de 29e met 37.6 weken :wink: ik wou niet bevallen op koninginnedag dus hadden we met de gyn afgesproken het een dag ervoor te doen hahahahaha komt ie alsnog op koninginnedag :wall: :lol:)

haha L.ia.m stond gepland voor de 28 ste maar zat nog erg lekker blijkbaar :slight_smile:

Vanaf begin af aan hebben we gezegt “let op wedden dat het de 30 ste wordt” en ja hoor we hadden gelijk om 04.14 was ie er :slight_smile:

@Angel & Luna wrote:

:lol:

ja Odin had de 29e geboren “moeten” worden maar hij had nog geen zin :frowning: (ben ingeleid op de 29e met 37.6 weken :wink: ik wou niet bevallen op koninginnedag dus hadden we met de gyn afgesproken het een dag ervoor te doen hahahahaha komt ie alsnog op koninginnedag :wall: :lol:)

Ik ben ook ingeleid, zou op koninginnedag 42 weken zijn. Wij wilde ook niet dat ze op koninginnedag geboren zou worden, dus hadden ook met de gyn op 29ste afgesproken. Gelukkig is het nu koninginne ‘nacht’ geworden :wink:

Een lekker eigenwijs ventje dus, die van jou :wink:

@dragon wrote:

haha L.ia.m stond gepland voor de 28 ste maar zat nog erg lekker blijkbaar :slight_smile:

Vanaf begin af aan hebben we gezegt “let op wedden dat het de 30 ste wordt” en ja hoor we hadden gelijk :slight_smile:

Haha wat grappig :wink: