Duimelotje, maar dan echt!

Nu op Rtl 5.

Documentaire

over Kenadie Jourdin-Bromley, het kleinste meisje ter wereld. Het levensechte Duimelotje woog toen ze geboren werd in 2003 slechts twee kilo en was volgens de artsen een klein wondertje. Haar kansen om te overleven werden laag ingeschat, maar de kleine Kenadie liet iedereen versteld staan. Toen Kenadie acht maanden was, werd vastgesteld dat ze lijdt aan primordiale dwerggroei, een genetische aandoening die bij slechts honderd mensen ter wereld voorkomt. De vooruitzichten voor dit Duimelotje zijn beperkt, want de artsen verwachten dat Kenadie, als ze is volgroeid, niet langer zal zijn dan tachtig centimeter

Het is echt heel vreemd om te zien, en te bedenken, dat je na 9 maanden een volgroeide baby heb van ruim 50 cm en dat het kindje die nu op tv is, 2 jaar is en misschien 8 CM groter is!

Tjonge… 80 centimenter,

zo lang is mijn dochter nu met anderhalf jaar. :shock:

Maar hoe zijn verder de levensverwachtingen dan?

Ik heb even gegoogeld en wat is ze klein zeg, net een levende pop!

Ik hoop dat ze ondanks al die media aandacht toch kan op"groeien" tot een volwaardig mens. Volgens mij is het wel een heel vrolijk meisje, als ik die twinkeloogjes zie.

Heb haar al eens eerder gezien… Jee zeg, Eline is nu al 72 cm!

Zij is nu 58 CM… :shock:

Levensverwachtingen, volgens mij waren die onbekend…

tjonge, sta er echt van te kijken…haar hoofdje is ook zo klein en ze heeft helemaal geen kindergezichtje. Bijzonder meiske

Ik vind het net zo’n elfje!

ik vond het best schokkend om te zien. Sara is nu bijna 3 jaar (zelfde leeftijd als dit meisje in de docu) en als ik het verschil zie dan pffff. En ook alle risico’s op aneurisma’s die het meisje heeft. Erg hoor :frowning:

Ik heb die docu al eens gezien op tv.

Heel apart.

Maar inderdaad wel een heel vrolijk meisje!

Ik heb die ook al eens gezien ja…

Nu is het nog “leuk”

Maar wat als ze straks in de 20 is? Een kinderwens heeft?

Een relatie wil, een baan??

@Becca wrote:

Ik heb die ook al eens gezien ja…

Nu is het nog “leuk”

Maar wat als ze straks in de 20 is? Een kinderwens heeft?

Een relatie wil, een baan??

Dat weet ik niet, zal niet makkelijk worden, als ze het hoe lullig dit ook klinkt het haalt.

heb d docu toen ook gezien en inderdaad dat was maar de vraag hoor of ze wel zo oud zou worden… :cry:

ik vind haar een prachtig wezentje met ontzettend veel levenvreugde en ik hoop dat ze dit haar hele leven blijft vasthouden… :pray:

Is het ergens terug te kijken? Heb al gezocht maar kan het niet vinden :frowning:

op youtube kan je wel veel vinden over haar

http://nl.youtube.com/watch?v=_QBy8DFaLR4 weet niet of dit de docu is, maar is wel een filmpje over kenadie…

Bedankt voor de link mv2kids

Ik heb de docu niet gezien, maar jemig zeg, wat een popje. Gewoon niet voor te stellen…

En wat triest zeg, al die gezondheidsproblemen…vreselijk moeilijk voor die ouders en haarzelf natuurlijk… :cry:

Echt balen… ik kan nergens de hele uitzending terugvinden…

Zielig he… ze ziet er zo schattig uit, maar intussen staat al die schattigheid voor een hoop droefheid natuurlijk. :frowning: