duim afleren

@Pé wrote:

@pooh wrote:
Hier een speen gehad, 2 weken tot ze dr duim gevonden had.

Ik ben anti speen gepraat zeg maar… had mn eigen intuitie beter moeten volgen :oops:



Maar das achteraf…




Maar goed, je hoeft er 's nachts in ieder geval niet uit om de speen terug te stoppen. Dat is weer het voordeel.... :wink:


Je heb daar een heel goed punt, en als ik spenen zie op straat denk ik brrr.. Maar Lianne duimt ook niet op straat dus met een speen had zer ook niet op straat gelopen.

Ach we zullen zien misschien stopt ze er wel uitzichzelf mee :angel:

@knollie1 wrote:

mijn zusje is 29 en duimt nog. en heeft een super recht gebit.



mijn dochtertje duimt ook, ze is nu 2,5 jaar en ik laat haar lekker duimen.



maar je wilde tips, mijn collega, heeft het bij haar zoon met een pleister gedaan, binnen een week was hij er van af geweest




Ook die pleister werkt niet bij iedereen :wink:



maar ik vind haar ook nog zo jong :think:



I,lona duimde gelijk al net na haar geboorte en nu nog :inlove:

ze doet het overal als ze er zin in heeft met haar poppie erbij, ik heb er geen moeite mee .



Het lijkt mij dat je het niet zomaar afgeleert krijgt , was handjes om de handjes misschien :think: maar vind ik ook weer zo zielig, is het dan zo,n ramp dat ze duimt ?

Begrijp me niet verkeerd maar heb geen zin om een discussie aan te gaan over het waarom…



Het feit is gewoon hoe langer je een kindje ergens op laat zuigen hoe moeilijker het wordt om het af te leren.

Ja het lijkt egr lief… maar de zuigbehoefte heeft ze nu niet meer.

Troost zoeken kan ook met dr knuffeltje…



Maar neem jullie info mee :-*

wat ik wel doe als ella eenmaal goed slaapt is haar duimpje uit de mond halen. als ik dan later ga kijken heeft ze deze niet terug gepakt.

lianne gebruikt hem alleen om in slaap te komen, dan laat ze hem los en pakt dr knuffel.



Ben dr nog niet uit :mrgreen:

Soraai doet het ook en als ze het overdag doet dan zeg ik DUIM en dan haalt ze hem eruit. Ik wil haar ook graag op tijd dat duimen afleren maar ik weet nog niet wanneer ik daar mee begin, het moet niet te vroeg want dan mislukt het en ook niet te laat want dan is het te moeilijk dus ik weet nog niet wat een ideale leeftijd is en idd beter een duim dan een kind van 4 met een tut in zijn mond.

Lianne begon opeens meer te duimen :shock:

Dus overdag heb ik haar er nu weer af, soms mag ze van mij ff duimen: dan zeg ik doe maar duim in je mond en dan duimt ze ff en doet hem er later weer uit.



Dus we dubben nog ff… het moment is niet daar nu

Veel succes met afleren, lijkt me super moeilijk! Mijn oudste van 4 duimt ook, ik laat haar lekker. Tandarts zag er ook geen probleem in trouwens :wink:

@Becca wrote:

Veel succes met afleren, lijkt me super moeilijk! Mijn oudste van 4 duimt ook, ik laat haar lekker. Tandarts zag er ook geen probleem in trouwens :wink:




nee van de tandarts moeten ze stoppen als ze gaan wisselen.

Nu was het geen probleem en moesten we haar lekker laten duimen