dubbeltand

Welke peuter heeft dat nog meer?

Melinda heeft de onderste hoektand rechts met de snijtand verbonden, dus zitten aan elkaar zeg maar…

Lijkt erg raar …

Wie kent het :slight_smile:

ik zou gewoon een keer naar de tandarts gaan,

(ik kan wel een dubbele tand, dus achter-elkaar)

Mijn dochter heeft een dubbele snijtand, tenminste het is 1 tandje, maar er zit een groefje in, dus het lijken er 2. Met doorkomen leek het in eerste instantie alsof het er 3 waren…

Het valt niet zo heel erg op, maar ben wel benieuwd of dat in een vast gebit ook zo zal zijn.

Kan zijn dat het in het vaste gebit ook zo is.

Maar er bestaat ook een kans dat er helemaal geen blijvende tand onder zit… :wink:

Nou, dat hoop ik dan weer niet…

Eind deze week moet ze voor het eerst naar de tandarts, kijken wat hij ervan zegt.

Ik ben bang dat ze een gaatje heeft… Ik zie een donker plekje op haar kiesje. Lijkt me vreselijk, op haar tweede al een gaatje! Zelf ben ik 29 en heb nog maar 1 gaatje (tijdens de zwangerschap gekregen).

Onze tandarts zei dat we dr eerst niks mee hoeven te doen het is een melkgebit…

Melinda is vorig jaar december voor het eerst naar de tandarts geweest

Mijn oudste heeft ook een dubbeltand, haar ondertand en snijtand zijn 1 tand. De tandarts zegt dat er nu niks aan de hand is. Alleen als straks blijkt dat ook het volwassen gebit een dubbeltand is , moeten de tanden gesplitst worden. Maar meestal is de volwassen tand geen dubbeltand.

Meestal niet , kan voorkomen maar dat is zeldzaam

Wat meer voorkomt is dat er geen blijvende tand onder zit

Ik had vroeger een dubbeltand…die is er uitgetrokken door de schooltandarts en er is mooi een nieuwe voor in de plaats gekomen :stuck_out_tongue:

tandarts zei alleen dat het een bijzondere tand was die we moesten bewaren als ze gaat wisselen :smiley:

Hier ook teveel tandjes, alleen zijn het bij Darwin de voortandjes die dubbel zijn en vergroeid met elkaar waardoor er kleine gaatjes achter zitten. Door ruimte gebrek zijn ook de snijtanden gedraaid.

De tandarts doet er voorlopig niets aan om angst voor de tandarts later te vermijden. We moeten wel op extra controle en zodra hij last krijgt, pijn of probleem met wisselen dan gaan ze pas trekken. Pfieuwwwwww :shifty:

Inmiddels nadert de wissel-leeftijd dus we zijn benieuwd hoe het gaat lopen, al wel Darwin verteld dat de tandarts misschien moet helpen daarmee, maarja dan heeft hij wel wat extra’s voor de tandenfee :wink:

Laatste keer foto’s gemaakt voor de tandarts, ze wilde ze graag voor haar archief hebben voordat hij ging wisselen :mrgreen: